Pátek 23. dubna. Svátek má Vojtěch.

Nejpověrčivější fotbaloví fanoušci žijí v Itálii

Banky MasterCard 04.06.2015 | 12:12 0 Komentářů

MasterCard Fan Passion Report odhaluje rozdíly mezi fotbalovými národnostmi

Společnost MasterCard v rámci svého Fan Passion Reportu charakterizuje rozdíly mezi skupinami fanoušků Ligy mistrů UEFA. Studie prováděná na evropském kontinentu se soustředí na rozdílné zvyky a vášně typické pro fotbalové nadšence v jednotlivých zemích. Její součástí je také fanouškovská anketa o nejlepšího fotbalistu historie Ligy mistrů UEFA.

Zatímco se Evropa připravuje na sobotní finále Ligy mistrů UEFA v Berlíně, v němž se střetnou týmy Juventus Turín a FC Barcelona, společnost MasterCard zaměřila svoji pozornost na fotbalové fanoušky z různých zemí, na hlavní rozdíly mezi nimi a na jejich rituály spojené se sledováním sportovního utkání. 

Průzkum MasterCard ukázal, že nejpověrčivější fotbaloví fanoušci jsou v Itálii. Přes 70 % tamních fanoušků věří na pověry v souvislosti s fotbalem. Každý druhý italský fotbalový nadšenec si na sledování zápasu oblékne svůj oblíbený kus oblečení pro štěstí, pětina fanoušků pravidelně sleduje utkání ze stejného místa a 13 % Italů dokonce pokaždé vyžaduje svoje tradiční občerstvení. Na druhém místě v pověrčivosti je Španělsko, kde je také téměř polovina fanoušků při zápase speciálně oblečená. Tzv. černou ovcí je v tomto ohledu Portugalsko, kde je pověrčivých pouze 23 % fotbalového národa, což je vůbec nejméně v celé fotbalové Evropě.

Pro některé národy je fotbal každodenní součástí života a fanoušci jsou ochotni podřídit mu své další aktivity. Pozoruhodných 43 % evropských fotbalových fanoušků již alespoň jednou upřednostnilo podporu svého týmu před rodinnými záležitostmi. Z důležité rodinné akce se kvůli fotbalu omluvilo 69 % Italů, 60 % Španělů a 50 % Francouzů.

Fotbal bez fanoušků by prostě nebyl stejný. Jsou jako srdeční tep hry a jejich vášeň pro fotbal je neuvěřitelná. V okamžiku, kdy vyjdete z tunelu, narazíte do hlukové stěny, kterou dokážou vytvořit, a to hráčům dodává obrovskou podporu. Fanoušci jsou k nezaplacení,“ říká Michael Ballack, MasterCard Player Mascot Manager pro finále Ligy mistrů UEFA v Berlíně. 

Další závěry průzkumu:

  • Více než třetina fanoušků (35 %) si v minulosti alespoň jednou vzala v práci sick day kvůli fotbalovému utkání.

  • Španělé jsou ze všech národů nejvíce odhodlaní cestovat za svým týmem do zahraničí (93 %).

  • Portugalci (63 %) a Švédové (51 %) naopak preferují sledování zápasů v domácím prostředí.

  • Anglie (23 %) těsně předběhla Španělsko (22 %) coby nejoblíbenější zahraniční destinace, kam fanoušci cestují za fotbalovými utkáními.

    Během venkovních zápasů utrácejí nejvíce Španělé (téměř 17 000 Kč), Italové (zhruba 15 000 Kč) a Francouzi (13 000 Kč). Průměrná částka utracená během fotbalových utkání v zahraničí činí zhruba 9 300 Kč.

    Studie zároveň odhalila, že téměř polovina všech dotazovaných (40 %) preferuje kombinaci placení kartou a hotovostí. Jedná se o platby za cestovní náklady, občerstvení při zápase a další útratu spojenou s cestou za zápasem. „Fanoušci fotbalu zbožňují svůj tým a sledování zápasu pro ně znamená mnoho. Jsou ochotni cestovat na delší vzdálenosti, utrácet peníze za cestu do zahraničí, zřeknout se rodinných akcí nebo si obléknout konkrétní oblečení jako talisman. Fan Passion Report zdůrazňuje, že zatímco existuje mnoho způsobů, jak podpořit svůj tým, společná láska ke hře nás dokáže všechny sjednotit a vytvořit nezapomenutelné okamžiky a vzpomínky,“ říká Ann Cairns, ředitelka pro mezinárodní trhy, MasterCard.

    V rámci MasterCard Fan Passion Reportu hlasovali fanoušci z 11 evropských fotbalových zemí o nejlepšího hráče v historii Ligy mistrů UEFA. S přesvědčivým náskokem zvítězil Lionel Messi, pro kterého hlasovala téměř třetina z pěti tisíc lidí. Na druhém místě skončil bývalý hráč Realu Madrid Zinedine Zidane (12 %), následován Cristianem Ronaldem (11 %).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.