CZK/€ 25.165 +0,04%

CZK/$ 23.481 +0,05%

CZK/£ 29.375 +0,05%

CZK/CHF 25.729 +0,16%

24. 04. 2018

0 komentářů

Subjekty:

Konec procentuálních spoluúčastí. U havarijních pojistek Allianz platí klienti jen fixní částky

 

Allianz u havarijního pojištění vyšla vstříc motoristům a zrušila jeho variabilní spoluúčast. Tím, že v něm zachovala pouze spoluúčast finanční, která je fixní, majitelé vozidel tak v případě pojistné události okamžitě znají přesnou částku, jíž se budou podílet na její úhradě. Fixní část je pro ně transparentnější, protože není přímo závislá na objemu vyplacených peněz.

Loading



 

Například půl milionová škoda při desetiprocentní spoluúčasti znamenala pro klienta výdaj ve výši 50 tisíc korun. Proto se pojišťovna rozhodla u havarijních pojistek ponechat jen fixní spoluúčasti, které se pohybují v rozmezí od tisícikoruny (platí pro vozidla, jejichž cena nepřesahuje jeden milion korun), přes 5, 10 a 20 až po 50 tisíc korun. Horní hranice 50 tisíc je určená vozidlům v hodnotě nad milion korun.

Hlavním důvodem ke zrušení variabilní spoluúčasti bylo zjednodušení. Fixní částka je totiž pro klienty mnohem čitelnější než ta procentuální. Vyšší procentní spoluúčast se může výrazně prodražit především u větších škod, které se pohybují v řádu stovek tisíc korun.

Stará variabilní finanční spoluúčast už je dnes do značné míry přežitá i kvůli cenám automobilů. V době, kdy se v pojišťovnictví začala používat, ceny vozidel málokdy přesáhly 100 tisíc korun. Současná realita je však jiná a mnoho motoristů s vyšší variabilní (procentuální) spoluúčastí pak nevěřilo, jakou částku to jejich pojistitel po nich chce. Když měli ve smlouvě např. 10 %, minimálně 10 tisíc korun. Z 10 procent bylo náhle třeba 80 tisíc…

„Klienti Allianz tak dopředu hned znají částku, kterou se budou podílet na úhradě pojistné události, což předtím u vyšších škod nevěděli a mnohdy na procentuální složku spoluúčasti zapomínali,“ říká metodik pojištění majetku a vozidel Allianz pojišťovny Josef Šrut.

REKLAMA

Model havarijního pojištění je u Allianz podobný jako u povinného ručení. I zde klienti dokládají svůj roční nájezd kilometrů a podle toho se pak odvíjí cena jejich pojistky. Kdo jezdí málo, měl by i na havarijním pojištění platit málo.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

tesla akcie

InsureMyTesla: Revoluce v autopojištění?

Miliardář Elon Musk přináší se svou automobilkou Tesla revoluci v každém ohledu. Nyní se vrhl do autopojištění a představil InsureMyTesla. Způsobí zemětřesení i v této oblasti?

Text: Petr Zámečník

01. 11. 2017

Karel Janeček spustil první peer-to-peer pojišťovnu. Není ale pro každého

Na principu peer-to-peer (P2P) se poskytují půjčky, prodávají valuty, sdílejí automobily či ubytovací a cestovatelské služby. Nově do světa P2P vstupuje i P2P pojišťovna se standardní pojišťovací licencí a vlastním kapitálem na výplatu škod. Klientům bez škodní události slibuje První klubová pojišťovna podíl na zisku. Za zády jí stojí silný investiční partner RSJ Private Equity Karla Janečka.

Text: Jana Zámečníková

22. 03. 2016

Životní pojištění v hledáčku organizovaných podvodníků

Pojistných podvodů rok od roku přibývá. Největší počet podvodů je tradičně zaměřeno na pojištění motorových vozidel. Vynalézavost podvodníků ale nezná mezí a proto se v poslední době stále více setkáváme s podvody v úrazovém a životním pojištění. Podvádějí klienti, poradci, lékaři i rehabilitační pracovníci. Rozšiřovat se začaly i organizované pojistné podvody. 

Text: Jana Zámečníková

19. 01. 2016


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *