Pondělí 27. září. Svátek má Jonáš.

KOMERČNÍ BANKA MÁ API BEZ HRANIC

Nový API portál Komerční banky přináší partnerům KB jedinečnou možnost být spolutvůrci našich API služeb. Nabízíme stabilní prostředí vývojářům a tvůrcům inovativních služeb pro otestování a vyladění jejich aplikací, které využívají možnosti našich API služeb.

Otevřené bankovnictví je pro KB prioritou. Nad rámec povinných služeb jsme otevřeli pro naše partnery API Kurzovního lístku a připravujeme API pro Pobočky a bankomaty a Ověřování identity klientů KB. To vše na bezpečném, zaručeném a stabilním prostředí naší banky. V letošním roce se klienti mohou těšit na API pro přímý přístup k vlastním účtům, nabízejícím širokou škálu uplatnění v podnikání, ve zjednodušení i automatizaci obchodních procesů. 

„Přinášíme API služby pro obchodní partnery i vývojáře a otevíráme cestu k „bankovnictví bez hranic“ fintechům i startupům pro API služby nejen v KB, ale napříč celou skupinou SG. Věříme, že svou otevřeností budeme nejen motivovat tvůrce aplikací k nalezení nových zážitků, hodnoty a využití pro naše společné klienty, ale i ostatní banky na trhu, v jejich propojování s novými inovativními službami,“ uvedl Martin Sládeček, Open Banking Leader.

Vývojáři mají v Komerční bance od prosince 2019 k dispozici API služby vyplývající ze směrnice PSD2 – Informace o účtu (AIS), Ověření zůstatku (CIS) a Iniciace platby (PIS).

O tom, že API není jen hřiště pro vývojáře, svědčí hlavně poslední jmenované, které jistě ocení i naši obchodní partneři, jako součást svých služeb.

–          Kurzovní lístek poskytuje prostřednictvím API aktuální i historické informace o kurzech cizích měn

–          Pobočky a bankomaty zpřístupňují aktuální adresy, otevírací hodiny poboček, stejně jako typ, dostupnost a další informace o bankomatech KB (vkladový apod.). Tato data mohou usnadnit cesty i naplnění různých potřeb zákazníkův různém místě i čase;

–          Ověřování identity klientů KB otevře klientům KB cestu ke snadnému využívání digitálních služeb partnerů KB. A to vždy, jen a pouze na základě výhradní žádosti našich klientů. Protože na bezpečnost a důvěru v KB velice dbáme;

–          A již nyní pracujeme i na přípravě dalších bankovních API služeb.

Protože z pohledu našich klientů, jsou inovativní digitální služby vítaným oživením běžných bankovních služeb, dále rozšiřujeme a připravujeme i partnerství mezi KB a (nejen) fintech společnostmi a ve smyslu otevřeného bankovnictví s nimi realizujeme společný ekosystém služeb na platformě banky. V této vizi bude Komerční banka i do budoucna pokračovat.

„Klienti KB mají snadno a bezpečně pod kontrolou v internetovém a mobilním bankovnictví KB připojené účty z AirBank, České spořitelny a Equa bank. Nově mezi dostupné přibyla Fio banka, pilotujeme zpřístupnění banky Moneta, kterou mohou naši klienti očekávat velmi brzy. V letošním roce nás ještě čekají další významné kroky – zpřístupníme klientům přímo v digitálních aplikacích KB zadávání plateb ze svých účtů u připojených bank a rozšíříme tyto služby i pro naše firemní klienty,“ doplnil Martin Sládeček.

Internetové a mobilní bankovnictví je tak stále častěji bezpečnou bránou klientům i do jiných než čistě finančních služeb.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.