30. 04. 2019
Subjekty:
KOMERČNÍ BANKA MÁ API BEZ HRANIC
Nový API portál Komerční banky přináší partnerům KB jedinečnou možnost být spolutvůrci našich API služeb. Nabízíme stabilní prostředí vývojářům a tvůrcům inovativních služeb pro otestování a vyladění jejich aplikací, které využívají možnosti našich API služeb.
Otevřené bankovnictví je pro KB prioritou. Nad rámec povinných služeb jsme otevřeli pro naše partnery API Kurzovního lístku a připravujeme API pro Pobočky a bankomaty a Ověřování identity klientů KB. To vše na bezpečném, zaručeném a stabilním prostředí naší banky. V letošním roce se klienti mohou těšit na API pro přímý přístup k vlastním účtům, nabízejícím širokou škálu uplatnění v podnikání, ve zjednodušení i automatizaci obchodních procesů.
„Přinášíme API služby pro obchodní partnery i vývojáře a otevíráme cestu k „bankovnictví bez hranic“ fintechům i startupům pro API služby nejen v KB, ale napříč celou skupinou SG. Věříme, že svou otevřeností budeme nejen motivovat tvůrce aplikací k nalezení nových zážitků, hodnoty a využití pro naše společné klienty, ale i ostatní banky na trhu, v jejich propojování s novými inovativními službami,“ uvedl Martin Sládeček, Open Banking Leader.
Vývojáři mají v Komerční bance od prosince 2019 k dispozici API služby vyplývající ze směrnice PSD2 – Informace o účtu (AIS), Ověření zůstatku (CIS) a Iniciace platby (PIS).
O tom, že API není jen hřiště pro vývojáře, svědčí hlavně poslední jmenované, které jistě ocení i naši obchodní partneři, jako součást svých služeb.
REKLAMA
– Kurzovní lístek poskytuje prostřednictvím API aktuální i historické informace o kurzech cizích měn
– Pobočky a bankomaty zpřístupňují aktuální adresy, otevírací hodiny poboček, stejně jako typ, dostupnost a další informace o bankomatech KB (vkladový apod.). Tato data mohou usnadnit cesty i naplnění různých potřeb zákazníkův různém místě i čase;
– Ověřování identity klientů KB otevře klientům KB cestu ke snadnému využívání digitálních služeb partnerů KB. A to vždy, jen a pouze na základě výhradní žádosti našich klientů. Protože na bezpečnost a důvěru v KB velice dbáme;
– A již nyní pracujeme i na přípravě dalších bankovních API služeb.
REKLAMA
Protože z pohledu našich klientů, jsou inovativní digitální služby vítaným oživením běžných bankovních služeb, dále rozšiřujeme a připravujeme i partnerství mezi KB a (nejen) fintech společnostmi a ve smyslu otevřeného bankovnictví s nimi realizujeme společný ekosystém služeb na platformě banky. V této vizi bude Komerční banka i do budoucna pokračovat.
„Klienti KB mají snadno a bezpečně pod kontrolou v internetovém a mobilním bankovnictví KB připojené účty z AirBank, České spořitelny a Equa bank. Nově mezi dostupné přibyla Fio banka, pilotujeme zpřístupnění banky Moneta, kterou mohou naši klienti očekávat velmi brzy. V letošním roce nás ještě čekají další významné kroky – zpřístupníme klientům přímo v digitálních aplikacích KB zadávání plateb ze svých účtů u připojených bank a rozšíříme tyto služby i pro naše firemní klienty,“ doplnil Martin Sládeček.
Internetové a mobilní bankovnictví je tak stále častěji bezpečnou bránou klientům i do jiných než čistě finančních služeb.