Úterý 22. září. Svátek má Darina.

Do zahraničních výprodejů jezdí Češi pro oblečení

Povánoční slevy začínají ještě před Vánocemi – paradox patrný zejména v zahraničí. Stále více Čechů nakupujících v zahraničí využívá možnosti výhodných nákupů i v povánočních slevách a za hranicemi nakupuje především oblečení a obuv (86 % dotázaných).[1] Neváhají přitom utrácet tisíce korun.

[1] Výzkum realizovala pro GE Money Bank společnost Ipsos v září 2011 na vzorku 508 respondentů z Plzeňského, Ústeckého, Jihočeského, Jihomoravského a Moravskoslezského kraje a z Prahy, kteří alespoň příležitostně nakupují v zahraničí.

„Nejvíce utrácejí ve slevách Pražané, průměrně 7635 korun. Nejméně zaplatí obyvatelé Moravskoslezského kraje – i zde se ale jedná o částku 4522 korun,“ říká Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank, a dodává: „Lidé se naučili povánoční slevy využívat a nákupy dopředu plánují. Množství plateb realizovaných platebními kartami potvrzuje, že jsou při nákupech v zahraničí opatrní. Karty nevyužívají jen jako „pojistku“ pro neplánované nákupy, ale i jako moderní platební instrument, který na cestách snižuje rizika.“ 

V povánočních slevách v zahraničí nakupuje celkově 42 % dotázaných. Nejoblíbenější jsou mezi obyvateli Ústeckého a Plzeňského kraje – 58 a 54 % respondentů. Naopak nejmenší zájem je v Moravskoslezském kraji, kde se do zahraniční za slevami vydává jen 26 % oslovených obyvatel.

Nejoblíbenější je oblečení a boty – ty kupuje celkem 86 % z těch, kteří za slevami vyjíždí. Následuje jídlo a nápoje (včetně alkoholu), které zajímá 35 % dotázaných. Naopak nejmenší zájem je o luxusní zboží, jež uvedlo jen 9 % respondentů, a také o auto-moto díly či autokosmetiku (4 %).

Mezi jednotlivými kraji přitom panují určité rozdíly. Například Pražané si častěji pořizují luxusní zboží. Ve slevách v zahraničí jej nakupuje 16 % Pražanů – téměř dvojnásobek průměru oslovených regionů (9 %). O kosmetiku a parfémy zase nejvíce stojí obyvatelé Moravskoslezského kraje, 35 % dotázaných (průměr krajů je 24 %). Největší zájem o jídlo a nápoje je mezi obyvateli Ústeckého kraje – ve slevách jej nakupuje 50 % respondentů. Lidé z Ústeckého kraje také více kupují hračky (32 % dotázaných oproti průměru krajů 15 %).

Tagy slevy úspory

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.