Neděle 19. září. Svátek má Zita.

Čínský AliExpress předbíhá domácí i evropské e-shopy. Češi nakupují mnohem více, ale po menších částkách!

Investice mBank 23.11.2016 | 14:41 0 Komentářů

Obliba některých zahraničních e-shopů u nás stále roste. Jen do letošního listopadu provedli klienti mBank o 100 tisíc více plateb směřujících na čínský AliExpress než za celý loňský rok. Analýza mBank provedená na téměř milionu internetových platbách kartou přinesla i další zajímavosti. Od roku 2013 se počet transakcí směřujících na tento čínský e-shop zvýšil víc než šestinásobně ze 74 tisíc na 470 tisíc. A to nás nákupní šílenství v podobě tolik očekávaného Black Friday teprve čeká!

Češi na AliExpressu nakupují často a po poměrně malých částkách. Průměrná výše jedné platby se tento rok pohybuje okolo 270 korun. Částka, kterou Češi na Aliexpresu utratí, rok od roku klesá. V roce 2015 byla hodnota jednoho nákupu v průměru 360 Kč, a v roce 2014 to bylo dokonce 520 korun.

Počet plateb směřovaných na AliExpress je v současnosti jen o něco málo nižší než součet počtu uhrazených částek přes platební brány PayPal, GoPay a PayU, přes které klienti mBank provedli do konce října půl miliónu transakcí. Jedná se však o mnohem nižší částky za jednotlivé platby. Na AliExpressu nakupujeme výrazně častěji, ale po menších částkách.

Co se objemu týče, tvoří více než třetinu identifikovatelných plateb kartou platební portály jako PayPal, GoPay či PayU, které následně klienti využívají v největší míře pro nákup na evropských e-shopech. Z celkového objemu internetových transakcí směrovala téměř třetina do e-shopů (31 %). Pak následují stránky spojené se zábavou a online sázkami, kam mířilo okolo 26 % všech plateb. V této oblasti je lídrem Tipsport, následovaný Fortunou a britským sázkovým portálem bet 365.

Obraty na slevových portálech typicky v prosinci zase stoupají, a to až na dvojnásobek ročního průměru. Čísla mBank zároveň vyvracejí obchodnický pojem „slabý leden“, protože právě ten je podle analýzy nejsilnějším měsícem v roce. Lidé během ledna vydávají dokonce o 15 % více finančních prostředků než v prosinci, což zřejmě souvisí zejména s novoročními výprodeji. Naopak nejslabšími měsíci jsou červenec a září, kdy nastává 12% pokles internetových plateb kartou vůči celoročnímu průměru.

TOP10 společností podle objemu plateb kartou na internetu (mBank) za 10/2015 – 10/2016

 1.  PAYPAL

 2.  ALIEXPRESS.com

 3.  ALZA.cz

 4.  GOPAY

 5.  VODAFONE

 6.  TIPSPORT

 7.  ČESKÉ DRÁHY

 8.  SLEVOMAT.CZ

 9.  FORTUNA

10. MALL.CZ

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.