Sobota 31. října. Svátek má Štěpánka.

Česká spořitelna se stala Nejvstřícnější bankou – Handicap Friendly za rok 2013. Nově spustila službu simultánního online přepisu pro neslyšící klienty

–    Česká spořitelna získala ocenění Nejvstřícnější banka – Handicap Friendly za rok 2013

–    Na základě hlasování osob se zdravotním handicapem byla banka oceněna ve všech čtvrtletních hodnoceních

–    V dubnu 2014 spustila ve 26 pobočkách službu pro obsluhu neslyšících klientů – simultánní online přepis

–    ČS má 272 bankomatů uzpůsobených pro obsluhu nevidomými klienty. Lidé s handicapem, kteří nezvládnou výběr z bankomatu, vyberou hotovost zdarma ve všech 653 pobočkách ČS

Česká spořitelna získala ocenění Nejvstřícnější banka – Handicap Friendly za rok 2013. Ocenění za přístup k osobám s handicapem získala banka na základě hlasování samotných osob se zdravotním postižením a obhájila tak své prvenství ve všech čtvrtletních hodnoceních v roce 2013. Česká spořitelna nadále pokračuje v odstraňování všech bariér tak, aby byla bankou pro všechny, tedy i pro lidi s handicapem. Spolupracuje s několika organizacemi, které se zabývají podporou specifických potřeb této skupiny osob, a na základě jejich doporučení přichází s novými službami. V dubnu 2014 zavedla Česká spořitelna ve svých 26 pobočkách novou bezbariérovou službu pro klienty s poruchou sluchu – aplikaci eScribe, která umožňuje simultánní online přepis.  

„Online přepis znamená opravdu velkou pomoc – doteď jsme s lidmi s poruchou sluchu komunikovali s velkým rizikem, že si neporozumíme. Musím říct, že na online přepisu se mi moc líbí nasazení moderní technologie do světa mezilidské interakce,“ uvedl k nové službě Jiří Škorvaga, člen představenstva České spořitelny.

Tato nová služba je vhodná především pro ohluchlé a nedoslýchavé klienty. Funguje na základě spojení s přepisovatelským centrem, které zprostředkovává rozhovor pracovníka pobočky s klientem pomocí simultánního online přepisu na obrazovku tabletu, jenž je klientovi v pobočce k dispozici. Aplikace eScribe usnadňuje a zrychluje komunikaci s lidmi s poruchou sluchu a zároveň eliminuje případná nedorozumění. Služba funguje ve 26 pobočkách ČS po celé ČR. Česká spořitelna ji pro klienty provozuje zcela zdarma a je k dispozici v pracovních dnech během celé otevírací doby vybraných poboček, klienti si tedy nemusejí dopředu sjednávat žádnou schůzku. 

Služba eScribe je další krok směrem k lidem se zdravotním handicapem. Česká spořitelna již dlouhodobě spolupracuje například s Pražskou organizací vozíčkářů (POV), která pro ni mapujeme bezbariérovost poboček a bankomatů. S Českým červeným křížem v rámci projektu Přátelská místa vzdělává banka své zaměstnance v pobočkách ve správném přístupu k lidem s různým druhem handicapu, k seniorům a také v oblasti první pomoci. S Kontem bariéry pořádá Kurzy bankovnictví pro handicapované a se Sjednocenou organizací slabozrakých a nevidomých (SONS) organizuje pro lidi se zrakovým postižením školení, jak správně používat bankomaty se zvukovým výstupem a nabízí jim pracovní stáže. SONS rovněž pro ČS vytipovává místa, která jsou vhodná pro umístění audio modulů, které usnadňují obsluhu bankomatu slabozrakým a nevidomým klientům. Banka má dnes již 272 takto upravených bankomatů. Lidé s handicapem, kteří nemohou ze zdravotních důvodů obsluhovat bankomat, vyberou hotovost zdarma ve všech 653 pobočkách ČS.

Označení poboček ČS, které umožňují simultánní přepis rozhovoru klienta s poradcem

clipboard02

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.