Čtvrtek 17. října. Svátek má Hedvika.

Češi jsou šampiony v online bankovnictví

–     Češi využívají internetbanking nejvíce ve srovnání s klienty z ostatních zemí střední a východní Evropy 

     Online bankovnictví využívá o čtvrtinu více Čechů než před třemi lety 

     Roste obliba digitálních samoobslužných zařízení v pobočkách bank, již nyní je využívá téměř polovina Čechů

Nejvíce používají internetbanking Češi (62 %), následují Rakušané (55 %) a Slováci (45 %). Z průzkumu, který si nechala dělat Erste Group od společnosti TNS Aisa, vyplývá, že online bankovnictví v zemích střední a východní Evropy rychle roste. Nejméně využívané jsou pak online bankovní služby v Rumunsku (6 %). Oproti roku 2010 narostl počet Čechů využívajících internetbanking o čtvrtinu. Téměř polovina (40 %) českých klientů ale využívá i samoobslužné zóny v pobočkách bank. Česká spořitelna chce tomuto trendu vyjít vstříc a plánuje rozšíření samoobslužných zón v pobočkách o nové technologie, které rozšíří možnosti samoobslužného digitálního bankovnictví.

Češi chodí do poboček bank stejně často jako Slováci. V České republice si vystačí jen s návštěvou pobočky 28 % klientů, na Slovensku 30 %. Drtivá většina však využívá jak služeb poboček, tak online bankovnictví, Češi 43 %, Slováci 44 %. Oproti Slovákům ale téměř čtvrtina Čechů používá z bankovních služeb výhradně internetbanking, což je jednoznačně nejvíce ze všech zemí CEE regionu. Na Slovensku se bez pobočky obejde pouze 7 % klientů a dokonce Srbové si život bez pobočky nedovedou představit vůbec.

„Lidé, kteří chodí ke svým bankovním poradcům, dnes očekávají špičkové poradenství a chtějí mít pocit, že je o ně dobře postaráno. Pokud banky chtějí držet krok s trendem digitálních změn, budou muset vyvinout správný mix pobočkového bankovnictví a okamžitě dostupných digitálních služeb,“ říká Dieter Stock, Head of Erste Group Customer Experience.

Česká spořitelna má nejširší pobočkovou síť na českém trhu, aktuálně čítá 643 obchodních míst, která průběžně obměňuje a modernizuje. Česká spořitelna 11. srpna rovněž otevřela experimentální pobočku v Plzni – Lochotíně, aby otestovala nový obslužný model klientů. Cílem je využít samoobslužné videokiosky, bankomaty a platbomaty pro rutinní bankovní operace a zlepšit kvalitu poskytovaného poradenství. Úspěšně otestované technologie a aktivity rozšíří spořitelna do své pobočkové sítě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.