Neděle 18. srpna. Svátek má Helena.

Přísnější pravidla směnáren: Banky končí, podvodníci podvádějí dál

Banky 15.07.2019 | 14:18 0 Komentářů

Od dubna 2019 platí nová regulace směnárenské činnosti. Vedle vyšší informační povinnosti obsahuje též ustanovení, že zákazník má právo do 3 hodin od směny transakci reklamovat a dostat zpět peníze. Výsledek? Řada bank ukončila směnárenskou činnost a podvodníci podvádějí dál.

Od dubna 2019 se řada bank rozhodla ukončit směnárenskou činnost. Důvodem je především nová legislativa, ale zároveň i klesající poptávka po směnárenské činnosti v souvislosti s rozvojem platebních karet. Mezi bankami, které směnárenskou činnost dále neposkytují, jsou např. ČSOB, Raiffeisenbank, PPF Banka, Volsbank či Waldviertler Sparkasse. Celkem poklesl počet bankovních směnáren z 1145 na méně než 800.

Směnárenskou činnost naopak dále poskytuje např. Česká spořitelna, která dopady nového zákona vyhodnocuje. Ukončení směnárenské činnosti konkurencí jí naopak přivedlo nové zákazníky na celkově klesajícím trhu.

Zatímco banky své směnárenské činnosti omezují, nepoctivé směnárny působí dál. I nadále nabízejí nevýhodné kurzy především cizincům, kdy za 1 EUR zaplatí i jen 16 Kč. Když chce zahraniční turista směnu reklamovat, hledají výmluvy a snaží se „nějak domluvit“ – nabídnou např. o něco lepší kurz. Zároveň si najaly ochranku, která řeší nespokojené zákazníky…

Zpřísnění směnárenského zákona a nová navazující regulace je ukázkovým příkladem toho, že přísnější regulace v prvé řadě dopadá na poctivé obchodníky. Nepoctiví a podvodníci buď regulaci nerespektují, nebo v ní naleznou způsob, jak nekalé praktiky provozovat dál.

Zdroj: Aktuálně.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.