30. 12. 2019
Kellner koupí CME chce docílit synergie mediálního obsahu a jeho distribuce, míní expertka na akvizice
Nejsledovanější letošní akvizicí byl nákup mediální společnosti CME ze strany PPF Petra Kellnera. Daniel Křetínský skoupil několik elektráren, Coca-cola přebírá výrobce minerálek Toma. Podle databáze Merger Market bylo obdobných obchodů letos uzavřeno 69 v objemu zhruba 105 miliard korun.
Televizi Nova spolu s dalšími televizemi spadajícími pod CME kupuje za 50 miliard korun skupina PPF, obchod musí ještě schválit regulátoři. Jana Hořáková z oddělení fúzí a akvizic společnosti PwC odhaduje, že tím chce Kellner doplnit svůj byznys v telekomunikacích. „Předpokládám, že využijí synergií mediálního obsahu a jeho distribucí. CME působí v pěti evropských zemích a je jednou z předních mediálních a zábavních společností střední a východní Evropy, takže tady to posílení v telekomunikační sektoru bude opravdu velké,“ uvedla Hořáková pro Radiožurnál.
„V letošním roce vykazovaly společnosti stále solidní výsledky a majitelé firem věří, že právě nyní je vhodná doba k prodeji a snaží se firmu prodat dříve a rychleji, než pocítí útlum zakázek,“ vysvětluje Hořáková. „Dalším faktorem, který podporuje transakční aktivitu je především dobrá dostupnost levného akvizičního financování, ale především množství volných finančních zdrojů u investorů,“ dodává.
Zdroj: iRozhlas.cz