Úterý 16. ledna. Svátek má Ctirad.

ČSOB Pojišťovna nechce odhalit poplatky pojištění Forte

„ČSOB Pojišťovna, která byla na počátku dubna vyzvána ke spolupráci v projektu TANK a ke sdělení poplatků u IŽP Forte, nám bohužel doposavad neodpověděla, podobně jako u jiných produktů ČSOB Pojišťovny v minulosti,“ uvádí autoři TANKu, souhrnného ukazatele nákladovosti investičních produktů.

Kompletní informace o poplatcích produktu Forte ČSOB Pojišťovny není zveřejněna ani na jejích internetových stránkách.

"ČSOB Forte proto zařazujeme mezi netransparentní produkty. Jediným transparentním produktem ČSOB Pojišťovny nadále zůstává Maximal, který je distribuován výhradně sítí poboček ČSOB banky," uvádí autoři TANKu.

Zdroj: TANK

42 komentářů: “ČSOB Pojišťovna nechce odhalit poplatky pojištění Forte”

  1. Petr Havlík napsal:

    Nejde tady vůbec o žádnou společnost BC, nabouráváte životní plány všem bez ohledu na to, jaký má klient finanční potřeby. Poukazujete na provizní náklady za investiční úložku do IŽP, přitom provizní náklady jsou nejmenším zlem v životních programech. Chybí Vám odborné školení co se týče analytiky. Myslíte si, že děláte všechno nejlépe a že máte bezkonkurenční programy, ale není všechno zlato co se třpytí. Jste schopni zrušit starší program od AXA a nahradit ho novějším programem klidně od stejné pojišťovny, jenom proto, že je nákladový ukazatel PER za 30let nižší o pouhé 3%. Nabízíte program od ČPP jako naprostou bombu, ale podmínky si nepřečtete a pochybuji, že klientům sdělíte mínusy, který tenhle program má. Pomlouváte konkurenci a fanatickým způsobem je zavrhujete jako kdyby jste byly jediní, kteří dělají ve finanční sféře. Pak se divíte, když o Vás konkurence tvrdí, že jste další s fanatizovaná společnost, která skončí stejně rychle jako začala. Začátky jste měli slibné, ale to co dnes předvádíte je něco opravdu hrozného a blížíte se ke společnosti z které jste vlastně vznikli. V kvantitě je schovaná nekvalita a pocítily to všechny společnosti, které rostly na základě vlastních tvrdých propagacích a slibů. Vaše programy ztrácí na exkluzivitě např. AXA. Když se někdo zeptá proč nespolupracujete s Allianz, odpověď je zarážející, neplní, jsou drazí, nekvalitní atd. Přitom jsou to nesmysly a jediný důvod je ten, že Allianz odmítá zvýhodňovat externí sítě.

  2. Ally napsal:

    Zajímavé je, že největšími distributory pojištění Forte jsou poradenské společnosti, které si budují image profesionálních odborníků, kteří chtějí pro klienta jen to nejlepší … Ono to, jako obvykle, s tou profesionalitou asi nebude tak žhavé … hlavně, když to sype, že?

    • Honza napsal:

      nemluvě o pojistných podmínkách a tvorbě dluhu, které je zatím jen řešeno formou dopisu se slibem.

      Partners do portfolia zatím z těchto důvodů nedali.

      při provizi 180 % RP na 20ti letech a následné 4% ročně se nemůžete divit, že Broker a Fincentrum to píší jako diví a ještě přepojišťují staré Flexiny – staré třeba rok.

      • Petr Havlík napsal:

        A co dělá Partners, taky ruší produkty a navíc nabourávají životní plány konkurenci, takže si všichni mohou podat ruky. Pořád se řeší provizní nákladovost, ale to, že se produkty ruší do 5let, všem asi uniká.

        • Pavel Dvořák napsal:

          Jestli myslíte konkurencí např. BC tak za mě ano ,právě jsem naboural jeden úžasný životní plán klienta starý měsíc od ,,odborníka “ z BC klient chtěl investovat 4,5 tkč/měsíčně a dostal Amcico invest na daňové úlevy za 2tkč ,Evropskou penzi na spoření za 2tkč a za 500 flexinu na zajištění docela vtipný životní plán ,asi si spletl životní plán klienta se svým provizním plánem

          • Petr Havlík napsal:

            Nejde tady vůbec o žádnou společnost BC, nabouráváte životní plány všem bez ohledu na to, jaký má klient finanční potřeby. Poukazujete na provizní náklady za investiční úložku do IŽP, přitom provizní náklady jsou nejmenším zlem v životních programech. Chybí Vám odborné školení co se týče analytiky. Myslíte si, že děláte všechno nejlépe a že máte bezkonkurenční programy, ale není všechno zlato co se třpytí. Jste schopni zrušit starší program od AXA a nahradit ho novějším programem klidně od stejné pojišťovny, jenom proto, že je nákladový ukazatel PER za 30let nižší o pouhé 3%. Nabízíte program od ČPP jako naprostou bombu, ale podmínky si nepřečtete a pochybuji, že klientům sdělíte mínusy, který tenhle program má. Pomlouváte konkurenci a fanatickým způsobem je zavrhujete jako kdyby jste byly jediní, kteří dělají ve finanční sféře. Pak se divíte, když o Vás konkurence tvrdí, že jste další s fanatizovaná společnost, která skončí stejně rychle jako začala. Začátky jste měli slibné, ale to co dnes předvádíte je něco opravdu hrozného a blížíte se ke společnosti z které jste vlastně vznikli. V kvantitě je schovaná nekvalita a pocítily to všechny společnosti, které rostly na základě vlastních tvrdých propagacích a slibů. Vaše programy ztrácí na exkluzivitě např. AXA. Když se někdo zeptá proč nespolupracujete s Allianz, odpověď je zarážející, neplní, jsou drazí, nekvalitní atd. Přitom jsou to nesmysly a jediný důvod je ten, že Allianz odmítá zvýhodňovat externí sítě.

            • Marek napsal:

              Je vidět, že toho málo víš o společnosti kterou pomlouváš nebo spíš se o to alepoň snažíš. V káždém případě až se příště budeš do někoho obouvat skrze produkty, rušení tzv. životních plánů či něčeho podobného zjisti si pořádně detaily.

              • Petr Havlík napsal:

                Vím toho dost a nevím jaké detaily bych ještě měl znát. Tohle nejsou pomluvy, ale zkušenosti. Jestli chcete můžeme zde produkty porovnat, můžeme porovnat i životní plány. Vaše chvástání slyším všude kolem sebe, my máme nejlepší programy, my máme nejlepší systém atd. Bohužel nemáte v ničem pravdu a chce to více informací. Váš úspěch nevznikl kvalitou kterou neustále propagujete, ale drahou reklamou na kterou jste si museli půjčit. Servis není pouze o hezkých obrázků a krásných slov.

                • Marek napsal:

                  Nemám k tomu moc co dodat, když si zatím ještě stojíš tak budiš já ze sebe hlupáka nedělám. Myslím si, že nemusíme tady nic hodnotit, že existuje hodně serverů které to dělají za nás a absolutně nestraně. Víc informací by si potřeboval ty, my se nechvástáme a ani nikdy nebudeme. Neslyšel jsem, že by se u nás řešila konkurence tak jako v jiných firmách. Hledíme si svýho a makáme na tom, aby ta práce vypadala. Navíc ještě jsem neviděl firmu které by zařídila reklama úspěch a pokud taková existuje řekni mi o ní jdu do toho, protože v takové firmě se musí podnikat jedna radost, bez práce spousta koláčů ;-). A myslím si, že spousta lidí by mi potvrdila tuto věc a tou je, že pomlouvá a hází špínu ten kdo závidí. Protože ten co to nemá zapotřebí je sticha.

                  • Ajven napsal:

                    Bohužel se musím zastat Petra Havlíka. I já mám zkušenost, že v převážné míře rušíte staré smlouvy a uzavíráte nové, podobné, ale horší pro klienta, kterého navíc připravíte o již zaplacené poplatky. V mnoha případech se vám daří rušit smlouvy s vyšším garantovaný zhodnocením. Nechci tu tvrdit, že to dělají všichni, ale zatím jsem na kvalitně přepracovaný finanční plán, aby byl opravdu výhodnější pro klienta od vašich poradců nenarazila.

                    • Anonym napsal:

                      Myslíte třeba smlouvy od Amcica s garantovaným 10 % výnosem? Třeba IŽP?:-) To snad ne:-)

                  • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                    Takže praktická ukázka finančního poradenství „jinak“ u kolegyně jednoho kolegy:
                    Klientka 41 let: poradce Partners zrušil natvrdo IŽP CleverInvest uzavřené někdy v roce 2006 a uzavřel pojistku Aegon + penzijní připojištění (40-ník bez příspěvků zaměstnavatele!!)
                    Klient též kolem 40 let: zrušen ING Investor též někdy z roku 2006 a uzavřeno IŽP Axa.

                    U obou bylo nějak řešeno krytí úmrtí v souvislosti s úvěrem ….
                    Neříkám, že ty zrušené smlouvy byly nějak výborné, ale když to posadíte do kontextu, co vlastně bylo provedeno, tak ty nové smlouvy od Partners aby vydělávaly pořád výrazně nad ostatními, aby pokryly náklady dvou (resp. čtyř u dvou lidí) smluv…. Já bych toho poradce za sebe okamžitě vyhodil a byl bych velmi zvědav na stanovisko centrály. Co hodlá nebo nehodlá dělat ta dotyčná, to nevím…. tvářila se spokojeně, tak asi nic. Jestli toto je „jinak“, tak jak teda vypadalo to „původně“…. Partners mají dobře zvládlý maketing, ale to jaksi praktický užitek klientovi nepřinese… Platí to, že dobří a špatní jsou asi všude v poradenských firmách, a Partner nejsou vyjímkou. Bohužel…. zneužívání TANKu nebo nevím, co to je …..

                    • Anonym napsal:

                      Zbyňku, myslel jsem, že víte, že tak málo údajů k posouzení případu nestačí, ale asi jsem se spletl.

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      To máte obecně pravdu. Ale k takovému přebouchnutí pojistek stejného druhu (!!) po asi 4 letech nemusíte vědět všechny noty, abyste si udělal takový názor. Když i ta rušená smlouva byla min. do 60-i let (dělala tam odpočty). OK, dala se udělat třeba varianta snížení plateb starých smluv nebo redukce do splaceného stavu. Ale převalit takhle jednu investiční smlouvu druhou investiční smlouvou….. to bych bral kdyby byla náhrada nějaké kapitálovky s TÚM 2,4% (která je ještě nadlouho) investičním pojištěním. Ale IŽP asi 4 roky staré takto za IŽP jiné, byť zřejmě s lepší nákladovostí ….. vždyť klienti zaplatí komplet všechny náklady všech IŽP…. kolik ta Vaše AXA pak bude dělat ? 10-12% ročně, dlouhodobě a stabilně, aby to mělo opodstanění ? Bojím, bojím ….. Vadí mi to humpolácké přebouchnutí, ne nejaká výměna smluv, pokud by to bylo elegantnější… vždyť ti lidi by měli i dodaňovat …. K tomuhle nepotřebujete znát komplet analýzu.

                    • Radek napsal:

                      Píšete… dělala odpočty… dozvěděla se aspoň, že když ruší smlouvu, musí dodanit?

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      to ani s určitostí nevím, jestli jí to bylo řečeno ….

                    • Anonym napsal:

                      Ale potřebuji. Potřebuji znát cenu rizik a podobné věci. Připojištění ve staré smlouvě, připojištění v nové smlouvě….. Pojistky nejsou na spoření 🙂

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Nepotřebujete to znát pakliže uznáte, že zrušení staré smlouvy na odbytné za výše uvedené konstelace je nesmysl. I kdyby byla rizika v nové smlouvě cenově přiznivější, tak pořád na prvé smlouvě zaplatí klient všechny náklady , i když to jde po nějakých 4 letech celé pryč. To by ta rizika na nové smlouvě musela být skorem zadarmo. S poslední větou souhlasím, gratuluji vám. Jen je škoda, že to dost vašich lidí neví. Jim bych to možná za zlé neměl, mnozí jsou úplní nováčci v oboru …. mají ale lidi „nad sebou“ ….

                    • vasek napsal:

                      dovolím si souhlasit s VŠ

                      pokud jde o IŽP nastavené s minimalizací spořící složky, tak je potřeba cenu rizik do úvahy vzít.
                      Imho, třeba já to beru do úvahy vždy.

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Znovu – nejde o nějakou náhradu či výměnu smlouvy za smlouvu, jde o formu toho úkonu v takovém konkrétním případě ……přebouchnout přes odbytné smlouvu beru třeba u výměny investiční za „mladou“ kapitálovou, když už, ale investiční za investiční ….. to ne a každý nechť si pak ponechá svůj názor. Cena rizik je jistě důležitá, ale třeba úrazové krytí ti konkrétní mají úplně jinde a běžící a ponechané….. Nemám problém s novou smlouvou, mám problém s formou přebouchnutí … třeba s redukovaným stavem bych to plně chápal – bez nutnosti dodanit

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      …. jen ještě doplnění…. na uzavření PePře čtyřicátníkovi bez příspěvku zaměstnavatele, je taky zapotřebí kopec informací ?? Tak za stovku měsíčně, ale za víc ? Ledaže by to sám výslovně chtěl přes vysvětlení poradce ….

                  • Petr Havlík napsal:

                    Cituji Vaše slova: „Myslím si, že nemusíme tady nic hodnotit, že existuje hodně serverů které to dělají za nás a absolutně nestraně“, konec citátu. Které máte namysli? Myslíte TANK, nebo produktové listy? Tady je právě ten problém, který zhruba 95% zprostředkovatelů nechápe. Lépe informovaní poradci vědí své. Chcete to zde rozebrat? Naivita dnešních finančních kouzelníků je neuvěřitelná.
                    ,,Navíc ještě jsem neviděl firmu které by zařídila reklama úspěch“ – odpovídám, já ano, pouze jsi to nepochopil. Slyšel jsem a určitě nejsem sám, jak se zprostředkovatele chvástají reklamou a pořadem krotitele dluhu. Už na základě těchto aktivit, spoustu Vašich kolegu získalo klienta. Pomoci reklamy jste se zviditelnili mnohem rychleji bez nějakých činů, takže jste se ke slávě dostali jako slepec k houslím. Kdyby Vám AXA nepůjčila ohromné peníze, tak by se o Vás ani nevědělo a neměli by jste ani obraty. Nic jste nedokázali a už se o Vás mluvilo jako o nejlepší společnosti v ČR, která dělá finanční poradenství jinak. Takže jestli tohle není zaplacený úspěch tak opravdu nevím. Bez kapitálu a následné masivní reklamy by jste neměli ani úspěch, doufám že jsem to vysvětlil dostatečně jasně. Když od Vás někdo odejde ke konkurenci, je označen za neschopného.
                    Nezávidím, pouze nemám rád firmy, které se vytahují a přitom mají v systému spoustu špatných zprostředkovatelů, bohužel ve kvantitě je to normální. Až dennodenně nebudu potkávat s fanatizované zmatené zprostředkovatele, kteří papouškují nesmysly, budete pro mě do té doby stejní jako OVB a podobné společnosti, které staví na kvantitě a vymývání mozku. Až budete respektovat všechny firmy a ne jenom sebe, bude to první dobrý krok a já se nebudu muset zde negativně vyjadřovat.
                    Ještě maličkost, taky si myslíte, že nejste pyramida ani MLM?

                    • Anonym napsal:

                      Tou poslední větou jste se naprosto shodil. Vy nevidíte rozdíl mezi pyramidou a MLM? Pane Havlíku, to není normální…..

                    • Petr Havlík napsal:

                      Ja ano:-)

                    • Petr Havlík napsal:

                      Multi-level marketing (MLM) je založen na získávání prodejců, kteří prodávají nějaký produktu a zároveň získávají určité výhody za to, že získají další prodejce. Noví prodejci mají například povinnost platit za své školení, marketingové materiály, nebo musí při vstupu nakoupit určité množství produktů. V takovém případě může být i MLM označen za pyramidové schéma. Je to tehdy, pokud prodejci převážnou část svého úsilí zaměřují na získávání dalších prodejců nebo pokud prodejci musí koupit více zboží, než jsou schopni kdy prodat. Obecně uznávaný test říká, že společnost založená na MLM by měla generovat alespoň 70% svého příjmu prodejem zboží svým nečlenům.

                    • vasek napsal:

                      Myslím, že jste vedle jak ta jedle…

                      Můžu se zeptat, co musí noví poradci třeba ve Vámi zmíněné společnosti Partners platit jako náklad na vstupní školení, marketingové materiály či produkty (!)?

                      Podívejte se třeba na Wikipedii(Ponziho schéma) a dosaďte si, jestli výše zmíněná společnost způsobem svého fungování spadá do této kategorie.

                    • Petr Havlík napsal:

                      Milý Vašku, věděl jsem, že se toho někdo chytne. Zprostředkovatelé z Vaší společnosti si myslí, že Partners není MLM, jiné společnosti ano i přesto, že všechny funguji stejně, rozdíly jsou v kosmetických úpravách v daném systému. Dovolte, abych vysvětlil daný problém. Vaši kolegové nemusejí platit školení jenom proto, že všechno zacvaká společnost, která vydělá na svých lidech, o to máte logicky i nižší provize. Např. platím manažerské školení ze svého, ale taky mám daleko vyšší provize na které v Partners nikdy nedosáhnete. Např. investice mám stejně hodnocené jako Vaši ředitelé. Já vím o provize nejde, jak už jsem od zprostředkovatelů slyšel, bohužel tohle vydržíte říkat do té doby, než potkáte zprostředkovatele, který za stejnou práci dostane jednou tolik. Je rozdíl vydělat 100tis. nebo 200tis. Zkrátka je jedno jestli to zaplatíte Vy z vysoké provize, nebo společnost která Vám vyplácí almužnu, hlavní je to, že to vždy zaplatíte Vy. Navíc kolik zprostředkovatelů z Partners si sjednalo programy, které nabízí klientům? Kolik poradců bylo motivováno, aby si založili Partners konto. mBank se stala hlavním terčem, protože samotní zprostředkovatele si mBank vychvalovali a nechtěli banku měnit, to se nejvyšším nelíbilo. Smiřte se s tím, jste MLM společnost, ať se Vám to líbí, nebo ne. Jinak Vašemu systému se říká člověče nezlob se, víte proč?

                    • vasek napsal:

                      opět vedle jak ta jedle –
                      zmiňuji někde, že Partners není MLM, zmiňuji někde, že Partners narozdíl od jiných není MLM?

                      Já osobně vůbec nemám problém s MLM systémem, nebyl snad kdysi nominován na Nobelkovku za ekonomii?

                      „mBank se stala hlavním terčem, protože samotní zprostředkovatelé si mBank vychvalovali a nechtěli banku měnit, to se nejvyšším nelíbilo“
                      -O tomto nic nevím, možná víte víc než já 🙂

                      „Smiřte se s tím, jste MLM společnost, ať se Vám to líbí, nebo ne“ – na základě výše uvedeného nevím, s čím se mám smiřovat .-)

                    • Petr Havlík napsal:

                      Jste 1 ze 100, gratuluji:-)

                    • vasek napsal:

                      nicméně, pořád jste neodpověděl, co mají poradenské společnosti působící na českém trhu společného s pyramidou (píši společnosti, ne společnost Partners, protože i podle Vás ostatní fungují na stejném principu).

                      Podle definice, kterou znám já, lze za pyramidu považovat systém, kde stávající účastníci jsou živi z nově příchozích a jejich vstupních poplatcích.
                      K této definici má podle mne blízko pouze jedna finančně-poradenská společnost zde v ČR, která je založená hlavně na samospotřebitelství finančních produktů.

                    • Petr Havlík napsal:

                      Jasná pyramida je jak ZFP tak IFP, určitě by jsme našli i jiné společnosti. Další známé společnosti pyramidu spíše připomínají. Sám jste napsal, že je podle Vás pyramida společnost, která účtuje novým účastníkům poplatky, které se přerozdělují stávajícím účastníkům. Když se podíváte na jakoukoli poradenskou společnost mají s pyramidou hodně společného. Pokud společnost má kariérní pozice a vyplácí odměny, meziprovize na úkor těch dole je to v podstatě to samé, s rozdílem že peníze člověk vydělá přímo ve firmě, které se rozloží tak, aby manažeři a firma byla řádně odměněna. Poradenské společnosti jsou postavené tak, aby se kolektiv ve společnosti rozšiřoval, pokud by se nerozšiřoval nebude systém dostatečně zajímavý tak jako pyramida, která by kvůli tomu i zanikla. Navíc poradenské společnosti svým lidem doporučují a dokonce někdy nutí si uzavřít produkty, které sama nabízí.Je známé to, že zprostředkovatel si uzavře produkt přes společnost pro kterou zrovna dělá, jak jinak. Dostane ze 140% třeba pouhých 50% z ročního pojistného, zbytek musí zaplatit lidem nad sebou a samotné společnosti, tohle snad není poplatek? Je to poplatek, který je schovaný za nějakým produktem. Dobrý příklad je společnost IFP, žijí drtivě z IŽP, používaného pouze proto, aby své černoty mohli provozovat tak nějak legálně, dokonce provize za ně vrací klient. Když se nad tím celkově zamyslíte, nemáte pocit, že je všechno tak trochu pyramida? Podívejte se na stávající důchodový systém, to je letadlo jako vyšité. Hezký den přeji.

                    • vasek napsal:

                      Co se týká Vámi zmiňovaných poplatků – když já si uzavřu nějakou vlastní smlouvu pro sebe, lidé nademnou z toho nic nemají, celou provizi beru já .-)
                      To, že se poradenské společnosti snaží tolik rozšiřovat, si myslím je hlavně dáno trhem, vlastně velikost poptávky je to, co dovoluje těm společnostem růst. Zároveň to také jednou bude jejich limitujícím faktorem.

                      Rozdíl mezi poradenskými společnostmi a „nezákonou“ pyramidou vidím v tom, že společnosti dokáží žít i bez nových členů, živí je totiž provize na uzavřených smlouvách klientů(nikoliv vlastních členů)

                      Jinak to, že šéf je živ z výkonů svého týmu je naprosto normální a myslím, že to funguje ve všech obchodních společnostech,ne? Koneckonců, pokud je třeba představenstvo odměňováno i na základě finančních výsledků firmy, tak na tom není nic špatného,ne?

                      Je pyramida všeobecná(třeba mnou zmíněné obchodní firmy) a pyramida špatná (Ponziho schéma) – a Vy jste ve svém, před pár dny napsaném, velmi emotivním a negativním příspěvku házel Partners( a potažmo i jiné společnosti, protože fungují podobně) do kategorie špatné pyramidy. – To je ten důvod, proč si s Vámi tady „dopisuji“ – a nedělám tak ve jménu jakékoliv konkrétní společnosti, ale poradenských společností jako takových.

                      Mé zmínky o poradenských společnostech nevztahujte na Vámi konkrétně zmíněné společnosti, všichni víme proč …

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Žít bez stále nových asi dokážete, akorát se vám to jakožto manažerovi odrazí v nepostupu či dokonce snížení pozice při neobhajobě objemů ….. Co se týče šéfa živeného týmem – OK, ale je důležité, zda hovoříte o výrobní či prodejní-obchodní obchodní společnosti nebo o poradenské společnosti napříč trhem, která má jednat v prvé řadě v zájmu klienta (nikoliv zadarmo – důležité !!!) ….Poradenství ve smyslu tohoto slova by nemělo být o kvantitě, ale zejména kvalitě. Byť i klientem přímo hrazené. A nemusí jít o desetitisicové honoráře.

                      Jakmile začnete uvažovat stylem – když třeba onemocním, tak potřebuji,aby mě živil tým … a proto co nejvíce lidí a tedy co nejvíce objemů a samozřejmě zadarmo …. půlka lidí nic pořádně neumí, věnovat se jim není čas, protože musím obhajovat pozice a objemy a nábory …OK, to není samo o sobě na odsouzení, ale poněkud se to tluče s poradenstvím ve smyslu toho slova.

                    • vasek napsal:

                      Srovnáváme tady pyramidu a MLM/strukturální firmy a fungování těchto systémů – nevím proč, zmiňujete kariérový rozvoj manažera… 🙂

                      Vlastně cokoliv by mělo být o kvalitě a ne kvantitě a být v zájmu klienta/zákazníka,ne?

                      A neuvažuji stylem „co nejvíce lidí“ – opravdu si svůj tým nepředstavuji jako armádu neprofesionálních lidí „chytající“ kolemjdoucí na náměstí a zvonící po večerech na zvonky na sídlíštích, kteří si vydělají pár tisíc korun měsíčně… Tohle si ale každý jeden musí v hlavě srovnat sám…

                      Myslím, že MLM systém/strukturální firma otvírá mnoho způsobů, jak vybudovat byznys, ale to, že to někde končí těmi „nahaněči“ a „zvonkaři“ je chyba spíše té konkrétní společnosti či vedoucího a ne systému jako takového ( a je jedno jestli jde o přímo nebo přes provize placené poradenství)

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Trošku se už točíte kolem ničeho, ne ? Víte, on třeba i ten komunismus v jádru nebyl marná myšlenka-systém….jen jaksi byl (či někde ještě i je) problém v lidském faktoru (snaha o prachy, moc, nadvládu – to vše značí ve finále peníze)) a tímto se myšlenka stává nedosažitelnou. Oddělovat systém od lidí ve vašem slova smyslu moc nejde, to už je řeč o ničem … Položte si otázku ? Proč to ti lidé takto dělávají ? Protože jim to systém buď umožňuje nebo je do toho dokonce přímo motivuje. Obojí je problém systému …. Protože člověk je samozřejmě veden chtěním zisku, peněz, bohatství…. Ono těch konkrétních společností takto postupujících je celkem dost, ne jedna či dvě …. Takže systém OK, pokud ale odmyslíte lidi – a jsme v nesmyslné rovině ….

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Jakýkoliv systém, kde existují nějaké rozdílové provize ze svých lidí pro nadřízené manažery nevím do kterého kolena (či jak se tomu říká)+ kariérové plány a posuny dle objemu produkce a obhajob objemů produkce, aby člověk zase nespadl pozicí a odměnou níže, je s otazníkem, pakliže hovoříte o poradenství ve smyslu toho slova. To není jen o tom, zda si dokonce někdo platí nějaké vstupy sám ….. V čem se to liší třeba od „evropské jedničky“, která furt vede velké řeči, ale zejména v cizině je na ně nejedna žaloba …. ? Liší se to jen v tom, že tady je jakýsi pokus zavést speciální, výhradní produkty v něčem třeba i levnější a zajímavé, než „běžný trh“, ale ono poradenství by mělo být prvé řadě o modelu, principu, dát klientovým financím řád, disciplínu, logiku….

                      Zbožím poradce by měla být filozofie celkového řešení klientových financí a leckdy obrazné „profackování“ klienta, aby se probral…. nejen triviální rušení starých a sjednávání nových smluv, protože mají lepší nějaký ukazatel ceny nebo nákladů… bez vsazení do kontextu.

                      Takže i v systému, kde jsou nějaké rozdílové provize pro lidi výše z produkce lidí níže a nově přicházejících, je to poradensky poněkud sporné a pyramidální, taky je to žití z práce těch nižších …. Poradce by měl mít v prvé řadě vlastní motivaci vydělat vysoké peníze. To lze poznat při přijímání člověka nebo záhy po přijetí. Tuto motivaci nic jiného nenahradí. Nějaké plány a obhajování pozic minimální produkcí v dalším období je vedoucí spíš k tomu, že člověk v tlaku něco bouchne. Nejde jen o nějaké přímé platby za semináře … Vždyť někteří ti nabláznění, potleskovými sezeními objemově namotivovaní chytráci jsou někdy i srandovní (nesvěřil bych jim ani halíř…), sranda končí ale v momentě, kdy začnou bezhlavě válcovat stávající klientův stav a smlouvy, protože oni jsou jedničky, mají reklamu, školení … V tom má p. Havlík pravdu. Poradce zraje, jak víno. Ale oni jsou v branži třeba rok-dva a už si myslí, jak jsou hotoví a vědí všechno …. a nikdo je na zem nevrátí, protože nosí objemy …. Jen můj názor.

                    • M napsal:

                      Ne jenom Tank či produktové listy. Zlatá koruna? a jiné soutěže? Myslím, že i tam se ukazuje kvalita produktů. A je spousta dalších serverů kde se omýlají neustále produkty, ofic. stránek súpolečností kde se většinou dá zjistit vše o těch produktech (poplatky atd…). Pokud mám správné informace pane Havlíku působíte v AWD což nevnímám jako špatnou společnost. Ostatně žádnou s konkurenčních společností nevnímám jako špatnou sou tam jak dobří lidé, tak špatní lidé. Avšak dovolím si nesouhlasit s tím co říkáte o provizích za investice. Byl sem na pohovoru u jednoho vašeho manažera zde v ČB a když tak strašně odsuzujete společnosti kvůli pyramidovému modelu nechápu, že sám v takovém modelu pracujete :-). Vzhledem k počtu vašich konzultantských pozic si mysím, že vaši manažeři se asi nebudou mít s nováčků špatně. A nevnímám to jako špatné. Manažer snad má nováčka tu práci naučit a naučit dobře. Školení slouží na teoretické znalosti, ale praxi se musí ten člověk taky naučit a pokud je to způsobem tady máš znalosti a plav dělat poradce pak samozřejmě ta práce vypadá. Naprosto se stotožňuji stím, že když je smlouva už zaplacená co se prvních dvou let týče je hloupost jí rušit nýbrž vyjmout vše nepodstatné a snížit na minimální postačitelné. Alespoň já to takto dělám a učím. Zdali je to špatné či dobré je na posouzení klienta a každého jeho názorem.

                      A osobně rozdíl mezi pyramidou vnímám vvelice jednoduše. Pyramida je placena zevnitř lidmi v ní působícímmi – jak už několikrát zaznělo. Ale strukturální firma je placena zvenčí. (např. Coca Cola kdy s jedné sklinky jsou zaplaceni všichni v dané struktuře, obchoďák, ředitel, manažer, dodavatel atd….) A strukturální firmy vznikají na trzích kde je v daném oboru využito jen málo trhu. Proto osobně vnímám poradenské společnosti jako strukturální firmy a ne pyramidy.

                      Myslím si, že půjčením si na reklamu není nic špatného. Navíc vím dobře, že na reklamě v podobě krotitelů dluhů se pase spousta poradců z jiných firem a používají to jako představení služby. POkud je to forma špatné reklamy pak nerozumím tomu proč to používají a ve společnosti ve které jsem začínal se tou i pouštělo na školeních jako příklady jak to má vypadat. Nebudu danou společnost zmiňovat, ale nepřijde mi to zrovna ok. Krom toho vím jak si zajistily úspěch jiné firmy co dělali atd.. a dnes se považují za velké firmy takže o tomhle tématu bych moc nemluvil pořád lepší reklama než prasárny, aby firma získala klientelu a kapitál. A nemyslím si, že záležína na způsobu získání klienta, ale na tom co u něj předvedeme. Takže nechápu co se tu ve většině příspěvků řeší. Jde snad o klienta ne? To snad dělá dobré jméno firmě 😉 ne sebelepší reklama.(ta jí max. dostane do podvědomí)

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Prosím vás, vy věříte rádobysoutěžím, kde vítězí ten kdo se nejvíce stará, lobbuje, zajímá se o výsledek na patřičných místech ??? Nebuďte naivní ….. vemte třeba v úvahu, jak úspěšný byl v Korunách svého času opakovaně třeba Dynamit ….

                    • Petr Havlík napsal:

                      Zlatá koruna není odborná soutěž a je velice klamná, protože jí ovlivňují především neznalí klienti. Navíc klientům je posílan mail, kde jsou pobízení k tomu, aby podpořili svůj program. Většinou vyhrávají produkty, které ve skutečnosti nejsou nejlepší.Je spoustu článku na internetu kde odborníci zlatou korunu odsuzují. Zprostředkovatele rádi poukazují na zlatou korunku, pomáhá jim k prodeji. Veškeré informace které si najdete na internetu jsou buď zkreslené, nebo neúplné, rozhodně podle těchto informací nemůžeme produkt dostatečně zanalyzovat. Jinak v AWD nedělám a nevím kde jste na to přišel, provize za investice mám nad 70% a není to tím, že bych musel někam mnoho let šplhat, pouze nedělám ve drahém systému a dostávám velkou část provize, provize klient může zaplatit jak bude chtít, má 3možnosti a záleží pouze na něm co mu vyhovuje a nemusí platit dobu kterou nevyužije tak, jak se to dělá v jiných společnostech. Já přece neodsuzuji MLM, sám v něm dělám, ale nemusím se za to stydět, tak jako někteří. To že všechny MLM připomínají pyramidu je zřejmé, tak proč si to nepřiznat. Spoustu zprostředkovatelů z Partners tvrdí, že nejsou MLM, pak by mě teda zajímalo co teda jsou. Co se týče pořadu krotitelé dluhu, ano pro začátečníky to nebyl špatný pořad, ale pro znalé odborníky nedostatečné. Je pravda, že jsem viděl asi jenom 3díly, takže bych neměl ani soudit. Každopádně to byla reklama jak se opět zviditelnit. Ve skutečnosti to tak v Partners nikdo nedělá, ale chápu tohle nebylo ani v plánu. Bohužel v MLM nejde pouze o klienta, ale především o zisk a na tom je postavený systém. Pokud systém bude postavený pouze na výkonu, nikdy nebude systém dostatečně kvalitní pro klienta.

                      Systém který má Partners je jeden z nejhorších systému pro zprostředkovatele a může to mít časem dopad i na´klientelu. Systému se říká člověče nezlob se. Hráči jsou vyhazování, vrácení na první pozici atd. od toho jsou odvíjené provize. Protože je sytém velice komplikovaný, budou se ve firmě neustále hráči měnit. To můžeme vidět již dnes. Nelíbí se mi systémy kde je zprostředkovatel vyhozen kvůli slabé produkci, nebo kvůli tomu provizně krácený a vůbec se mi nelíbí, když společnost místo toho, aby zprostředkovatele rozumně zaplatila, vyplácí almužny. Zprostředkovatel spadne dolů a je provizně kráceny i přesto že mu zkušenosti zůstávají. Prostě se vše odvíjí od výkonu a slabší jedinec může kvůli snaze se udržet v systému poškodit klienta. Proto v systému budou neustálí nováčci a profíci raději utečou do společnosti, kde dostanou hned o 50% více za stejnou práci, plus odměny, zároveň jim nebude bráno to co si vybudovali. Hezký den přeji.

                    • Petr Havlík napsal:

                      Hlavní problém, který by mi vadil je především v kariérním postupu s tím i spojené nízké provize, které jsou zajímavé až na nejvyšších pozicích, na které dosáhnou pouze vyvolení. Padání z pozic a možné vyhození za nedodržení daného výdělku je přinejmenším odstrašující a je to problém, který může ovlivnit chování zprostředkovatele při servisu, zprostředkovatel může jednat na základě podmínek, které mu společnost stanovila místo svého odborného uvážení.Na co jsou odborné školení když je spolupracovník tlačen do výdělku, který může v daných měsících být problém a to především kvůli nízkým provizím, které společnost svým lidem vyplácí.

            • Kolemjdoucí napsal:

              Tleskám …

              • Pepa napsal:

                Přečetl jsem si celý článek i se všemi příspěvky.
                Nechci tu nikoho soudit, ani říkat, kdo má pravdu.
                Rušení smluv, pokud jsou v pořádku, je velký nesmysl. Ale sám jsem v kalkulacích narazil na problém s případným navýšením uzavřených IŽP (jedno, od které spol.), že pojistné pak bylo nesrovnatelně vyšší, než u produktu, který jsem chtěl klientovi nabídnout. V kombinaci s nižšími poplatky je pak případná návratnost ztráty kapitálu z důvodu vypovězení jen otázkou času. A navíc, např. o 10% menší poplatky dle Tanku již mohou na konci období znamenat desetitisíce pro klienta, ne pro pojišťovnu. Vzhledem k tomu, že je rozumnější nechávat kapitál vidělávat na investičních produktech k tomu určených, má pak i takové zrušení smlouvy před, nebo po dvou letech svůj smysl. Nikdy jsem nezrušil nic aniž bych si nebyl jist, že se to klientovi vrátí. Ale je přece dobře, že to každý dělá trochu jinak, ne vždy je dobrý paušální postřik.
                Co se týká otázky, zda pracovat jako poradce pro MLM nebo soukromý mákléřský sektor, je u mě odpověď zcela jasná. Vzhledem k tomu, že přede mnou nikdo netají, jak se provize rozdělují, rád si za ten ukázkový servis, přehledné dostupné !objektivní! informace, vynikající výplatní servis, značku, osobnosti na centrále, zaškolovací cyklus, manažer školení a já nevím co, odeberu kus svých provizí. Protože je to má volba, která mi garantuje, že se dozvím vždy vše co potřebuji, vyřeším cokoliv kdykoliv a mám jasně dané, co musím udělat, když chci být více úspěšný. Nevím jak Vy, ale když řeknu klientovi, že mám průměr na smlouvu okolo 6ti tisíc (průměr) a nějaký přímý zprostředkovatel dostává jednou tolik, spíše je to kvitováno. Jestli si i přesto dokážu vidělat stejné peníze, budovat pobočky a učit kvalitní práci – pak si nepříjdu jako štiplístek, ale spíše takový revolucionář v oblasti privátního bankovnictví. Nechci prodávat běžné produkty, obhajovat poplatky pojišťoven, lhát o své centrále, informacích, stydět se za kolegy, za vedení. Myslím, že následující roky Všem ukáží, jakým směrem se dá v tomto odvětví jít. A není to o podpoře konkrétních pojišťoven, nebo bank atd., je to o přístupu každého poradce ke klientovi. Protože produkty jsou až to poslední, nejdůležitější je mít správné informace. A nezlobte se na mě, jestli si někdo myslí, že třeba TNÚ pro chlapíka od rodiny, který bere přes 30tis, by měli jít pod 2,5MIL, tak si buď nepřečetl podmínky progrese, nebo to chce snadněji prodat. To je důvod, proč zrušit starou smlouvu, ať je placená jak dlouho chce. Drtivá většina smluv má nízké stropy na TNÚ, neumí krýt smrt klesající atd. – a to klienti pardon, ale těch pár tisíc, o které příjdete tím zrušením, Vám rozhodně při ztrátě nohy moc nepomůže.

                Mějte se všichni krásně a hodně neúspěchů 🙂
                neboť bez nich by nebyly kvalitní zkušenosti a úspěchy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.