Čtvrtek 24. května. Svátek má Jana.

Vzdělaný poradce aneb Pohroma pro klienty

Finanční poradce musí umět nasměrovat tok finančních prostředků domácnosti. Musí se orientovat na finančním trhu. Musí mít dostatek vědomostí a znalostí. Ale… čím víc toho ví, tím může být pro klienty škodlivější!

Česká národní banka uděluje licence podřízeným pojišťovacím zprostředkovatelům na základě "znalostního testu" a registruje vázané zástupce nabízející investice po splnění administrativních podmínek. Uvažuje se, že i další činnosti – prodej úvěrů včetně hypoték, prodej penzijního připojištění a stavebního spoření – by mohly podléhat licencování. Člověk, který je má distribuovat, přeci musí mít dostatek znalostí, aby lidem neškodil.

Špatné rady ale nemusí podávat jen "poradce neumětel", který se ve svém oboru nevyzná. Ano, i ten může své klienty poškodit. Je to ale (jenom) jeho chyba? Vždyť on byl vyškolen společností, pod níž byl registrován. Ona je tím subjektem, kdo mu dává informace a vede ho k sestavování finančních plánů.

"Záleží vždy na konkrétní společnosti, jaký má vzdělávací systém, jaký má systém zapracování nováčka, co po nováčkovi vyžaduje a nad čím naopak zavírá oči," říká Zdeněk Simaichl ze společnosti Partners.

A zavírá-li společnost oči nebo nemá-li dostatek nástrojů ke sledování kvality práce svých poradců, nic nepomůže proškolování a doplňování informací poradcům. Naopak. Dostatek informací na straně "špatného" poradce může být pro klienta zhoubným. Poradce se znalostmi získává zároveň argumenty. Ty může využít ve prospěch klienta… ale nemusí.

Nízká (byť postupně se zlepšující) finanční gramotnost české populace vytváří informační asymetrii mezi poradcem a jeho klientem. Čím je tato asymetrie více nakloněna ve prospěch poradce, tím může být pro klienta prospěšnější, chce-li. Nechce-li a není-li společností tlačen k tomu, aby chtěl, získává nad klientem převahu – a klient se nedokáže účinně bránit.

Jsou finanční poradci dostatečně vzdělaní?

Nahrávání ... Nahrávání ...

52 komentářů: “Vzdělaný poradce aneb Pohroma pro klienty”

  1. JANA napsal:

    Je sranda kolik lidí si zřizuje vlastní společnosti, žádná změna pouze vyšší provize. Pořád je to o bouchání životek.

  2. Anonym napsal:

    Úvod ke připravované knize „7 statečných“

    a nebo doslov, podle situace

    Nepůjdeme do prehistorie dnešní retardované promiskuitní vesnické CZ/SK dvojice, neboť to není podstatou. Ani není důležitým faktem nevzdělanost a maloměšťáctvi těchto nepřemýšlejících a zjevně sociopatických jedinců.

    Jde o podstatu „taky podnikání“ v MLM finančním poradenství.. Dva neschopní jedinci dostali šanci parazitovat na nevzdělanosti jiných a dostali se k možnosti zneužití erudice dvou vysokoškolsky vzdělaných erudovaných zakladatelů MLM firmy. Takže si usmysleli, že jim firmu rozeštvou, rozvrátí, neboť to jediné ovládali. Rození chamtivci a paraziti – kdo to vlastně ví ? Ale dojdeme i k tomuto jasnému faktu.

    Zpočátku tedy šlo o podporu nejasností ve firmě, kde byli přijati.

    Prvním cílem bylo samozřejmě rozeštvání zakladatelů a spolupracovníků vstoupivších do firmy před nimi. A stalo se. „Převzali“ 720 spolupracovníků a 9 milionů ČK a založili „vlastní firmu“ – helper servisu a neschopná sestřička. A po pochopení na četné podněty, že nemají vzdělané lidi v řízení firmy, sehnali úplatné všeho schopné parazity i tam.

    Více po jejich pojetí „podnikání“ a po online chytání zločinců na úrovni ČR a SR. A jdeme k historii jednoho z největších podvodů ve slovenské důchodové reformě, jejíž protagonisti, kteří nemají ani na zaplacení pokut, chtějí okrást i spolupracovníky v ČR tou stejnou primitivní oblbující sektářskou metodou /brainwashing, mobbing, bossing, a s klidem i fyzická likvidace těch přemýšlivějících, jako v SR/.

    A jsme v organizované kriminalitě ON – LINE. Posílejte další poznatky pro dořešení situace, pro zabránění těmto evidentním parazitům ve snahách o okradení občanů a státu ČR, a v prospěch odškodnění obětí a pozůstalých po předčasně zenulých, činností této zločinecky řízené a trestně stíhané organizace /především majitelů a jejich nohsledů/, která se samovolně pasovala na „akademii“.

    • Anonym napsal:

      Možná témata :

      Založení „firmy“

      Způsob rozeštvávání zakladatelské firmy nevzdělanými parazity

      Způsob okradení vzdělaných majitelů a zakladatelů původní firmy negramotnými jedinci

      Možnost sektářského oblbování širokého okolí nevzdělanými jedinci /apel na chamtivost/

      Zapojení podúrovňových aktivit – zneužití sexuality člověka dehonestováním zjevnou sociopatickou promiskuitní dvojicí

      Zapojení pasáků, kuplířů, podvodníků a jiných morálně závadných individuí do představenstva firmy

      Zapojení úředníků v státních orgánech /PZ, státní zastupitelství, prokuratura, soudy, advokáti/ do organizované kriminality formou úplatků, prostituce, zapojení do systému a jiné oblbování, předání milenky a j.

      Jakékoliv jiné možnosti – třeba i pomluvy vlastních potomků na tému zveřejněného užívání drog, demence, vstup „advokátů“ do firmy v rozporu se zákonem o advokacii a činnost těchto proti spolupracovníkům a proti zákonům, vstup do představenstva na základě následování hlavního protagonisty při veřejném obtěžování spolupracovníčky a jejího dosazení do pozice neslučitelné s MLM a následném zveřejnění nevěry na oficiálním školení řídících spolupracovníků v centrále firmy, dodání dalších dokumentů a fotografií a záznamů, trestních oznámení… je toho na netě sice dost, ale přeci jen, jde o zabránění v pokračování dalších ztrát na životech kvůli chamtivosti několika nenažraných… a o očištěni finančního poradenství a i AFIZ. Už je ten pravý čas.

      Slovensko se de facto těch parazitů už zbavilo, dokončuje se moje struktura, kuplíř s dotyčnou si stále myslí, že budou beztrestní, ale opak je pravdou… a jelimánek je stále mimo, že VP…

    • Jirka napsal:

      Lidé pokud nebudou chtít slyšet tak ani neuslyší, až se lidem stane to co nechtěli aby se stalo, teprve pak pochopí a budou naslouchat. Obdivují tvé snažení a držím palce k tomu aby bylo více lidí, kteří ti budou naslouchat.

      Člověk, má právo pochybovat o sobě, ale nemá pochybovat o pravdě.
      G.K.CHESTERTON

      • Anonym napsal:

        Jirko, přesně o tom to je. Oblbnout prezentacemi a následně semináři všechny tak, aby se stali závislými na zavádějících matoucích neúplných informacích zmanipulovanými a často i nevzdělanými sektářskými fanatiky, kteří už dříve a často i nevědomky zaprodali svoje svědomí a svoji čest v prospěch pomyslného rychlého zbohatnutí, které se ale nekoná, protože nemůže.

        Po vystřízlivění následují snahy dostat alespoň nějaké zbytečně vynaložené finance zpět, jenže tato snaha již bývá viditelná a firma samozřejmě s předstihem postupné likviduje úspěšné spolupracovníky /kromě těch servilních, potřebuje ty, kteří podvedou, okradou a oblbnou kohokoliv, i do řízení/. Ty bez kombinace nechává na pokoji a vyčkává…

        Moje snaha byla doopravdy zjevně mimořádná, protože pozici 5 jsem získal do 1 roku od základního semináře a byl jsem dáván za vzor na seminářích nejúspěšnějším spolupracovníkem panem Očenáškem, který už je také mimo firmu, protože…

        Moje snahy po vzpamatování se zastrašováním na životě, odstavením od vstupu na semináře zjevně retardovanou promiskuitní psychopastickou „onou“, stihnul jsem i zešedivět, a „ona“ i mně rozbila strukturu a navázala blízké kontakty s pasákem a kuplířem, což byl logický následek jejích snah.

        Třeba jsem přijel se svými 4 lektory vlastním autem do centrály, a co jsme se dozvěděli ? Že máme blbého sponzora, na kterého jí chodí poštou stížnosti manželů, že jezdí za jejich manželkami a obšťastňuje je, a informacemi i o tom, kdo s kým spí, a tak všelijak. A mně to stálo cca 1000 km a asi 26 hodin a nic jsem se nedozvěděl. Prezentace jsem musel dělat vlastní, protože ty jejich zjevně slaboduché bláboly o získání rychlé finanční nezávislosti všemi seminaristy…

        No brzy zveřejním informace ze soudů vůči podvedeným spolupracovníkům, garantům, lektorům, řiditelům…mám doopravdy alergii na kriminílní živly, na podvodníky, na parazity a jiné retardované chamtivé individua, kterých je tu doopravdy více, než by odpovídalo pravděpodobnosti a statistice, zákonu normálního rozložení.

  3. Petr Tomeš napsal:

    Drtivá většina poradců nemá ani vysokou školu a když už nějakou má, tak drtivá většina nikoliv ekonomického zaměření a když už někdo ano, tak jsou to školy typu hnojáren atd. Vidím to na školeních v různých poradenských společnostech – naprosto laxní přístup a jakékoliv racionální doporučení je pro zúčastněné třeba dříve působících u stavebních spořitelen nebo pojišťoven neuchopitelné. Jak tito lidé chtějí radit klientům o něčem, čemu sami pořádně nerozumí po absolvování pár hodin školení, když si ani student v několikátém ročníku prestižní univerzity po stohodinách studia a vlastním dlouhodobém zájmu o ekonomiku a finance není spoustou věcí jistý?

    To nejsou poradci, ale prodejci. Bohžel… 🙁 Jsem rozhodně pro výrazně přísnější testy a licence. A studium ekonomické vysoké školy by mělo být snad podmínkou. Zubaře nebo chirurga také nedělá kdejaký Franta nebo Pepík od vedle po několikahodinovém kurzu.

    • Kalous U. napsal:

      Stále se srovnává práce poradců s lékaři apod. a vzdělání v drtivé většině případů chybí. Často nejen vzdělání, avšak i jakási přirozená intelegence 🙂
      Dokud nechají poradenské firmy prostor lidem „na vedlejšák“, komukoli, kdo je ochotný jen „dělat smlouvy“ atd. atd., bude stav stále stejný.

    • prudič napsal:

      Se podívej, člověče, na způsob distribuce finančních produktů, opravdu se domníváš, že to bude dělat někdo s vysokoškolským ekonomickým vzděláním? Je to zoufalá, lidsky nedůstojná činnost bez vnitřní náplně, kterou vykonávají osoby, co se nemohou uživit svým původním oborem, typicky jsou to samoživitelky.
      Se podívej, jakým způsobem lidi přistupují k dobrým radám, k pojištění, jaký mají nereálný požadavky (třeba superzhodnocení + supergarance), atd.

  4. Ondřej Záruba napsal:

    O to víc škodí,když to umí dobře.Tihle borci spíš byznys řídí z managementu ve finanční instituci nebo poradenské firmě.Do terénu nechodí.Už to nejsou poradci.

    • Silvie napsal:

      Ondřeji, vzdělání žádnou z pojišťoven nezajímá, vyjma maturity, kterou musíte mít ze zákona. Jede se výhradně a pouze po produkci, je úplně jedno, jak a kde ji uděláte, nejdůležitější jsou produkce na životě, počet smluv a nábor nových lidí. Dělám v oboru necelých deset let a zažívám to dnes a denně. Navíc mám pocit, že poslední rok je to čím dál horší, tlačí se na nás neskutečným způsobem, vyhrožuje se odebráním části nebo všech pečovatelských (následných) provizích, berou se kmeny a dávají se jako startovné pro nováčky…a důvod ? Nenosíte dostatečné množství životních pojistek, tak aby jste na to měli více času a energie, tak vám vezmeme část kmene, třeba 50%…a co na tom, že u nás pracujete už nepřetržitě třeba 10 let a na pečovatelských provizích berete po zásluze za ta léta např. 50.000 Kč ? Nezájem, nenosíš životky dle našeho přání, bereme Ti kmen a následné provize. Ten tlak na IŽP je neuvěřitelný, průměrná životnost smlouvy je stejně cca necelých 5 let, přesto se pořád tlačí a tlačí. Co se poslední rok děje v pojišťovnictví, to je hrůza…

      • prudič napsal:

        Vzdělání je pro samotného tzv. poradce nebezpečné, mohl by prozřít. Tak jako každý fanatik.

        Jinak co navrhujete, jak mají pojišťovny fungovat, když o jejich hlavní službu, tj. pojištění není dostatečný zájem, přičemž, jak sama říkáte, je životnost smluv malá?

      • Radek napsal:

        Pojišťovnu nezajímá ani maturita. Stačí výuční list. Libovolný :-(.

      • I. Balon napsal:

        Maturita není podmínkou zákona, stačí ukončené středoškolské vzdělání i bez maturity, a týká se to zatím jen PPZ a VZ (resp. IZ).

      • Ajven napsal:

        Následné provize a kmeny jsou hlavním motivem, proč poradci zůstávají v pojišťovnách a nechají se pojišťovnami vydírat. Věřte Silvie, že do 2 let zjistíte, že se toto dá nahradit, klient, pokud se mu věnujete odejde s Vámi ať se to pojišťovně líbí nebo ne, klid na práci se nedá ničím nahradit, ani zaplatit. Poslušný nováček má pro nadřízeného větší cenu, než Vaše loajalita – vím o čem mluvím, odešla jsem také po cca 10 letech.

        • Silvie napsal:

          Jenže já už jsem tak znechucená tím, jak se k nám chovají, že už nemám sílu začínat znova a přepojišťovat svůj kmen. Ano, máte pravdu, drtivá většina klientů by šla za mnou, ale já už na to vážně nemám sílu a toto všechno si nechávám líbit jenom proto, že mi na následných provizích po těch deseti letech chodí cca trojnásobek oficiální průměrné měsíční mzdy v ČR. Kdo mi dnes dá tytéž peníze, v mých letech (42 let)? Nikdo.

          • Kalous U. napsal:

            Proboha, mluvíte vážně?? Je to žert, jinak si to neumím vysvětlit.

            • Silvie napsal:

              Copak si pane Kalousi neumíte vysvětlit ? Připadá Vám to nepochopitelné ? Zažil jste to někdy ? Pracujete v pojišťovnictví 10 let ?

              • Radej napsal:

                Pan Kalous U. měl zřejmě na mysli Váš výrok o přepojištění kmene. Zejména u rezervotvorných pojistek.

              • Kalous U. napsal:

                Nic ve zlém, avšak celé to nechápu. Tedy pochopil jsem, že Vás situace dosti štve (slušně řečeno), jste relativně mladá, ale vítězí prachy (!). Za 60k měs. bych svoji spokojenost nevyměnil.
                Co Vám brání vydělat 3x tolik?!?! … to nejsou ve finančnictví, tak nepředstavitelné peníze, ne?
                Abych Vám odpověděl: ano, připadá mi to nepochopitelné, zažil jsem hodně těžkých situací (i těch bez prostředků), ve financích jsem přes 7 let.

                • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                  Oněch 3x tolik jsou dost vysoké peníze i ve finančnictví. pokud teda hovoříme z toho úhlu pohledu, že nechcete prasit (s prominutím) za každou cenu. Musíte na to mít dostatečně movité klienty, kteří si leccos jsou ochotni uvědomit a něco proto dělat a pokud udělali, tak to hned nerozfrcají, ale snaží se to dál navyšovat. Takže vám odpadá 90% retailové klientely a na ten zbytek potřebujete mít už safra dobré kontakty. A 60 tis. v následných (pokud jsem dobře pochopil) je už dost velký balík na to, aby to člověk s klidem hodil za hlavu, když ví, co ho stálo sil, nervů, času, než se k tomu dobral …Abyste neprasil, tak takové prachy vyděláte leda v poradenství na bázi honoráře s potřebně movitými a množina lidí k oslovení se saframentsky ztenčuje … navíc tihle lidi (klienti) si k sobě hned tak nepustí každého… já tu paní docela chápu

                  • Pavel napsal:

                    Já to vidím tak ,že když po 10 letech usilovné a ,,poctivé“ práce bere 60Tkč v následných tak 10 let usilovně a poctivě prodávala KŽP a IŽP co se do klientů vešlo, protože hrubým odhadem by musela sjednat cca 300 pojistek ročně s platbou 1000k/měsíčně (počítám následné 2% z roční platby )

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Pozor, hodně klíčová věc ! Ta paní dělá jako zástupce pojišťovny, tzn. pojišťovačka – pokud jsem tedy správně pochopil. Žádný poradce. Tudíž prodej pojistek nemůže zde být předmětem kritiky a „prasení“ nastává až v momentu, kdy má přepojišťovat sebe sama na pokyn – a to se jí příčí, k její cti. Primární prodej pojistek pojišťovákem není na kritiku. Problém je to, že u nás lze toto zahrnout pod pojem poradce a nic se neděje. Já jsem se asi nepříliš dobře původně vyjádřil. Poradce by do ní klidně mohl šít a kritizovat ji, pojišťováci před ní musejí smeknout. Nicméně onen zmiňovaný 3násobný výdělek těžko dosáhne pojišťovák – to leda, že by každý měsíc udělal firmu na zaměstnanecký program, což není moc pravděpodobné. Jen můj názor.

                    • X napsal:

                      No třeba z majetku, aut, a podnikatelských pojištění, nebo třeba u některých úrazových pojištění jsou následné 5-15%, pokud vezmeme průměr 10%,tak na 700.000 následných je potřeba kmen cca 7mil ročního pojistného, což se za 10 let dá vybudovat (třeba autodopravce může dát klidně několik desítek až set tisíc ročního pojistného), sice to není jednoduché vybudovat ani si to udržet, ale pokud nejsou velká storna a člověk dělá jen pojištění, proč ne. A nemusí tam být ani životní pojištění.

                    • Pavel napsal:

                      Pokud to má v majetkových a podnikatelských pojištěních ,tak není důvod zůstávat tam kde je protože když přepojistí kmen tak nikoho nepoškodí a může to pro klienty ještě vylepšit 🙂 nevěřím že následný má z majetku ,protože pokud je z ČP tak tam pojišťováci majetek přepojištují ve velkém každý rok protože je za to větší provize

                    • Petr D. napsal:

                      Dobrý den, prosím o Vaši zkušenost nebo reference na firmu Hamburg Mannheimer (www.hmi.cz), byl jsem touto firmou osloven ve věci spolupráce. Ze schůzky jsem pochopil následující: firma pracuje na principu MLM, plánuje masivní vstup na český finanční trh, chce nabízet životní a majetkové pojištění a prý plánuje budovat velkou síť poboček (kanceláří) pod značkou zajišťovny ERGO. V Německu to má být dle slov jejich zástupce neskutečně obrovský a silný pojišťovací gigant. Mají prý dle jejich slov zcela bezkonkurenční produkty (nějaké IŽP a sólo úrazovku s doživotní poúrazovou rentou), které nemá na trhu v ČR nikdo jiný. Jaký na to máte názor ? Setkali jste se někdo s touto společností ? Je reálné mít tyto ambice v době, kdy je pojistný trh více méně přerozdělen a panuje kde velká konkurence a produktová inovace ? Co jsem pochopil, tak by to měly být produkty od Victoria Volksbanken Pojišťovny.Moc prosím o Váš objektivní a nezastřený pohled, ať se mi partnerka nedej bože neuvrtá do něčeho, čeho by v budoucnu mohla litovat. Já osobně z toho mám velmi rozporuplné pocity. Děkuji za Vaše příspěvky. Petr Dvorecký (petr.dvorecky@seznam.cz)

                    • Pavel napsal:

                      Vtipná společnost nabízí jednu pojistku Eventus všelék na všechno ! Prchejte co to jde 🙂

                    • Radek napsal:

                      Já bych do toho rozhodně nešel. Doporučuji kouknout na
                      http://www.investujeme.cz/clanky/robert-sindelar-jsme-zajimava-sexy-firma/
                      – a hlavně na diskusi 😉

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Těžko soudit předem bez konkrétní aplikace na konkrétní případ. Jde o to, že i solidní produkt se stává špatným řešením, pokud je nevhodně použit a nastaven. Záleží, jestli chcete mít poradce nebo zástupce pojišťovny. Jestli nabízejí IŽP jako všelék na všechno včetně investování, tak do toho nechoďte. Třeba ta solo úrazovka možná špatná být nemusí, záleží na pojistných podmínkách (i když s rentami obecně opatrně – je tam indexace měsíční výplaty vždy po roce v čase na pokrytí inflace – a jaká ? vždy je riziko, že oproti jednorázové výplatě se u renty nemusíte dožít dalšího měsíce, když vás trefí šlak apod….) Pokud nabízejí Victoria Volsbanken a dál nic, tak s tou můžete komunikovat i přímo s jejím zástupcem….. Aby to nebylo něco jako Kapitol …..

                    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

                      Koukl jsem na ten článek, co na něj dával odkaz p. Radek – takže distribuce jedoho produktu a chtějí nabízet špičkové poradenství ….. takže se tomu obloukem vyhněte, pokud chcete mít kontakt s poradcem ve smyslu toho slova.A pokud máte zájem konkrétně o Victoria Volsbanken, tak je oslovte napřímo – ovšem s vědomím, že budete komunikovat s prodejcem pojištění, nikoliv poradcem. Záleží, co od služby očekáváte a požadujete.

          • Ajven napsal:

            Odešla jsem za srovnatelných podmínek, a shodou okolností mi bylo právě 42. Zamyslete se, zda jste ochotna to snášet i dalších 20 let, nebo si raději vybudovat v klidu nový kmen.

            • Radek napsal:

              Ale je tu pořád jedno riziko: Vybudujete nový kmen, změní se podmínky ve firmě a jste tam, kde jste byla…

              • Ajven napsal:

                Vzhledem k tomu, že jsem se na založení firmy společně s dalšími nespokojenými podílela a firma vznikla jako důsledek chování vedoucích zaměstnanců pojišťovny vůči zprostředkovatelům, tak toto riziko opravdu nehrozí. Slušné a fér jednání je u nás na prvním místě a nebála bych se nás nazvat skutečnou rodinnou firmou. Původní záměr byl pracovat v klidu a nakonec jsme vyjednali i vyšší provize, takže ztráta kmenů navíc s možností porovnání produktů a rozšíření portfolia se nám i našim klientům do budoucna vyplatí několikanásobně. Klient nehledá přepážku pojišťovny, klient hledá svého poradce, kterého již zná, pokud je s ním spokojen.

                • Silvie napsal:

                  Vážená Ajven, mám strach přesně z toho, že v případě odchodu k jiné firmě mě může za pár let potkat to samé. Na začátku mraky slibů a po pár letech je všemu jinak. Jak se Vaše firma jmenuje ? Máte nějaké zastoupení nebo pobočku v Brně ? Je-li pravda to, co píšete, pak bych se s Vámi ráda potkala a vše prodiskutovala. Děkuji. Silvie

                  • Kalous U. napsal:

                    Myslím, že byste si měla udělat pořádný přehled o trhu, jeho možnostech. Pak třeba najdete společnost (nebo jinou možnost) k seberealizaci.
                    Držím Vám palce!

                  • Ajven napsal:

                    Silvie, napište mi prosím na papshop@seznam.cz v Brně s námi nyní začíná pár lidí, ráda se s Vámi sejdu já nebo někdo z mých kolegů.

                    • Kalous U. napsal:

                      Už tedy jen založit firemní e-mail a název společnosti, že 🙂

                    • Jirka napsal:

                      Taky bych se rád sešel.

                    • Ajven napsal:

                      Jirko, kontakt na mě je uveden o pár řádků výš. Nenáboruji zde, a proto název firmy uvádět nebudu, ale ráda si popovídám s každým, kdo neví, jak stávající situaci řešit.

          • Pavel napsal:

            Já jsem naprosto znechucen lidmi s vaším uvažováním a kam by za vámi šli vaši klienti ? Jako ,že by jste je oběhla s povídačkou o konverzi smluv k jiné pojišťovně ? Nebo výmyslem o tom ,že se legislativa přizpůsobuje evropské unii a proto je potřeba změnit smlouvy ? Nebo něčím podobným z repertoáru zlodějských pojišťováků ? Je mi na blití ,když slyším od rádoby podnikatele ,,Kdo mi dnes dá tytéž peníze, v mých letech (42 let)? Nikdo.“ za co by jste je chtěla ?

            • Silvie napsal:

              Třeba za těch 10 let intenzívní a poctivé práce v oboru.

            • Zbyněk Svěrkoš napsal:

              Ale to se jí právě příčí, aby takhle tupě přepojišťovala, pokud jsem správně pochopil. Už vás vidím, jak vy po 10 letech hodíte bez rozmyslu za hlavu šedesátku v následných, proto, abyste si začal dokazovat, že na něco máte. V době, kdy je tady pořád obava a nedůvěra mnohých lidí ohledně finančních propadů a recese, vyšší nezaměstnanost, v době, kdy je stát tam, kde končí záda a všechno se bude škrtat, redukovat a peníze se budou točit leda tam, kde jsou vazby, korupce, jánabráchismus, v době, kdy jsou lidi znechucení politikařením čím dál víc, kdy nelze s plnou jistotou prohlásit, že uskupení EU a euro najisto přežije a pokud ano, tak za jakou cenu … kdy se suma sumárum byznys shání hůř než před 3-5-7 lety … vy prostě v tomto hodíte 10 let bez rozmyslu za hlavu … už vás vidím ….pokud je pojiš´tovačka, tak stojí před problémem, který je pro její branži logický. Obávám se, že jste ji trošku nepochopil.

            • Zbyněk Svěrkoš napsal:

              Ale to se jí právě příčí, aby takhle tupě přepojišťovala, pokud jsem správně pochopil. Už vás vidím, jak vy po 10 letech hodíte bez rozmyslu za hlavu šedesátku v následných, proto, abyste si začal dokazovat, že na něco máte. V době, kdy je tady pořád obava a nedůvěra mnohých lidí ohledně finančních propadů a recese, vyšší nezaměstnanost, v době, kdy je stát tam, kde končí záda a všechno se bude škrtat, redukovat a peníze se budou točit leda tam, kde jsou vazby, korupce, jánabráchismus, v době, kdy jsou lidi znechucení politikařením čím dál víc, kdy nelze s plnou jistotou prohlásit, že uskupení EU a euro najisto přežije a pokud ano, tak za jakou cenu … kdy se suma sumárum byznys shání hůř než před 3-5-7 lety … vy prostě v tomto hodíte 10 let bez rozmyslu za hlavu … už vás vidím ….pokud je pojiš´tovačka, tak stojí před problémem, který je pro její branži logický. Obávám se, že jste ji trošku nepochopil.

  5. Kalous U. napsal:

    Bohužel mám zkušenosti i poznatky jiné.
    Jistě, poradci se můžou snažit vzdělávat sami (a často to dělají), avšak dle mého názoru (a opět i zkušeností) jde většina za výdělkem, kariérou, „vlastní firmou“. To není špatně, pokud se nezapomene na to, že je potřeba odvádět špičkovou službu.

    • Radek napsal:

      Asi máte s masou poradců pravdu. Osobně znám ale poměrně dost poradců z různých společností, kteří do té masy rozhodně nepatří.

  6. carlos napsal:

    vidím že se na článku někdo dost „nadřel“ 🙂

  7. Kalous U. napsal:

    To tzv. licencování je v současnosti k ničemu. Pokud by zůstal tento model i pro nové oblasti, nechápu význam a smysluplnou změnu k lepšímu v nejbližších letech neočekávám.
    Jako průšvih vidím také to, že si noví lidé v poradenských (i obdobných firmách) myslí, že konají dobro a mají adekvátní informace. Bohužel mají zpravidla jen informace, jež někdo shora uzná za vhodné předat.
    O využití sofistikovanějších postupů v modelech většiny MLM systému se snad ani rozepisovat nebudu 🙁

    • Radek napsal:

      Licencování na dnešní bázi je k ničemu. Nemyslím si ale, že poradci mají jen informace, které jim někdo shora uzná za vhodné předat. Takoví nemají šanci na bonitnější klientelu, která umí pracovat s internetem.

    • prudič napsal:

      Prodávat cokoli bez patřičného nadšení dost dobře nejde.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.