Čtvrtek 29. června. Svátek má Petr a Pavel.

Rada: Partners šíří strach. Budou za to pykat

“Nechcete-li v penzi řvát hlady, zavolejte nám, Partners, připravte se na svůj důchod už dnes,“ věta, která zaznívá po hladovém řevu lva a která přivedla Partners na pranýř Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Zavedení druhého pilíře neskončilo úspěšně. Společnosti, které do něj v naději investovali, uzavírají své účetní knihy zanesené nedobytnými ztrátami a vítězové předčasných voleb chtějí druhý pilíř uzavřít. A pokud to neučiní oni, může se o to postarat po dvou letech Česká národní banka. Snad alespoň účastníci, kteří přijali riziko a vyrvali část své budoucnosti alespoň zdánlivě ze státních hýřivých rukou, z toho nevyjdou tak zle.

Společnost Partners na druhý pilíř hodně vsázela. Na něj a na spolupráci s Allinaz penzijní společností. Její sázka byla tak vysoká, že do penzijní společnosti vstoupila i majetkově a nebála se ohrozit pověst nezávislé finančně poradenské společnosti, když svým poradcům ve druhém pilíři umožnila sjednávat pouze fondy Allianz. Sázka nevyšla. A teď ještě dostává další ránu ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Reklama Partners na penzijní reformu se Radě nelíbí. Prý šíří strach.Je v rozporu s dobrými mravy, neboť nepřípustně využívá motiv strachu, když hrozí závažnými následky hladu a chudoby v důchodu, pokud nebude využito nabízené služby finančního poradenství. Reklama vyvolává ve spotřebiteli účelné obavy a strach a může jej proto vést k emocionálnímu obchodnímu rozhodnutí, které by třeba jinak neučinil,“ uvádí tisková zpráva Rady z 21. zasedání, konaného dne 19. 11. 2013, vydaná včera.

Shlédněte reklamu Partners „oceněnou“ pokutou od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání

To si Partners nezasloužili. Jistě, šíří strach. Ostatně veškeré pojistné produkty, mezi které lze v jistém slova smyslu přiřadit i produkty spoření na penzi, se prodávají strachem. Nebýt strachu ze smrti, nejspíš si nikdo nekoupí životní pojistku pro zajištění případných pozůstalých. Nebýt strachu z bezmoci, neuzavřou si lidé ani pojištění invalidity. A pokud si neuvědomují reálné následky svých činů či nečinnosti, vyvolání strachu z nich může být správným impulsem k jejich předcházení.

Partners šíří strach. Trochu se obávám, že Rada pro rozhlasové a televizní vysílání nesleduje televizní reklamy. Já tedy také moc ne. Některým ale uniknout nedokážu. Například když mě výrobce desinfekčních prostředků straší, že pokud nebudu používat právě ten jeho, tak mě mikrobi na toaletě nepochybně zničí. A k tomu mi chce ještě Evropská komise znemožnit pořádně splachovat. Začínám se skutečně bát.

„S rozhodnutím nesouhlasíme a považujeme ho za nesprávné, jak jsme uvedli při správním řízení u rady,“ poznamenal ředitel právních služeb a compliance a člen představenstva Partners Vít Mikolášek pro deník Aktuálně.cz.

Rozhodnutí o udělení pokuty ve výši 200 tis. Kč pro společnost Partners a pokuty ve stejné výši pro společnost Kristián, která ji vytvořila, ještě není pravomocné. Obě společnosti se proti němu budou pravděpodobně bránit. Ať již uspějí či nikoli, za 200 tis. Kč získaly díky Radě obě společnosti poměrně hodně popularity. A jak praví stará pravda: „I negativní reklama je reklama.“ A o negativní popularitu se nepochybně jedná. Kdo by chtěl být označován za šiřitele strachu? To příliš nadšených klientů nejspíš nepřinese. Spíš vystrašených.

Kuriózních střetů ohledně reklamy bylo v nedávné historii více. Například OVB se pokoušelo soudce Vrchního soudu v Praze přesvědčit, že je tlustá žába. Neuspělo.

30 komentářů: “Rada: Partners šíří strach. Budou za to pykat”

  1. Honza napsal:

    Rizikové a úrazové pojištění je tam zvlášť.

    • Radek napsal:

      Jo. 6 %. Navíc kdo ví, kolik je v tom skutečného krytí rizika a ne „levnější a výhodnější“, a nic neřešící, TNÚ a invalidita z úrazu.

  2. VyVolený napsal:

    Nejsem z Partners, ale ty reklamy jsou v klidu..nechápu, že to vůbec někdo řeší..vemte si třeba reklamu na AXU.. borec má sny, pak bum je na vozejku a kdyby neměl pojistku od AXY tak je v prdeli..to není šíření strachu??? a co teprve reklamy na super výhodné půjčky. Když si nekoupíš kytaru hned, tak si looser..samý sračky by ČSOB, GE MONEY apod. Mně se ta reklama od partners líbí, a to dělám v BC. BTW pane Zámečníku čekám na článek o OK Double:-) Pokud by jste měl problém s titulkem, tak co tohle: OK Double, pro klienty OK pro konkurenci BC KO…

    • Volený napsal:

      jojo, a když se narodí dvojčátka a nemáte peníze, tak s půjčkou od Homecredit to zvládnete :-D Zajímalo by mě, jestli i Homecredit nebo Provident dostávají pokuty za to, že pomalu lákají lidi na cestu, která často končí velmi smutně.

    • Super napsal:

      Hele oni mají konečně pokutu??? :)
      ČNB na nich zatím nic nenašla, tak někdo protlačil pokutu aspoň v televizi.
      Ostatní mají zářez u ČNB…
      Jinak aspoň reklama o realitě, škoda že nezavřou politiky za strašení, že se máme spoléhat na stát. To je přeci gumování a klamání lidí 🙁

      • mirek k napsal:

        CNB uz na Partners vari vodu za jejich investicka s AXA, pan Harovnik by mel radsi jet do Belize

        K tem politikum, chlapce ti reknu jedno. Predstav si milion hladovych blbu co na stat spolehali. Co s nimi udelas, postrilis je? Nikoliv, znarodnis prachy chytraku.

        • Poradce Partners napsal:

          Co píšete je nesmysl, IŽP od AXY v podání Partners ničím nevybočuje od čehokoliv jiného na trhu (vyjma svojí nízkonákladové struktury), spíš napište pravdu, jantare.

          • exPartners napsal:

            Tyrkysový fešáku, až se bude kvalita jakéhokoliv sjednaného ŽP posuzovat dle toho, zda vydrží rok nebo dva, nikoliv podle toho, kdo toho za jakoukoliv cenu co nejvíce nabouchá, tak pak se tu můžeme bavit o kvalitním poradenství & zprostředkování. Kdyby bylo povinné zveřejňovat, kolik smluv ŽP za rok spadne z toho, co se sjednalo, tak se tu žádná MLM firma nebude cpát s podobnými prohlášeními, jak zrovna oni jsou ti nejlepší a dělají to jinak. V MLM jsem nějakou dobu dělal a životnost byla horko těžko do jednoho, max. dvou let, čest vzácným vyjímkám.

              • Petr Novák napsal:

                Honzíku, ty tomu grafu věříš? 1% smluv životního pojištění? Nenech se vysmát, je to pěkně zfalšované, ostatně jako skoro všechno v Péčku.

                • exPartners napsal:

                  Taky se mi to nějak nezdá, 1% je na MLM strašně málo, poradci a jejich parazitující manažeři by si tak nedokázali vydělat ani na příslovečnou slanou vodu…

                  • Radek napsal:

                    Fakt divný…
                    … a kdyby to byla pravda, tak chudáci klienti. Takhle odcházejí bez krytí rizika smrti a invalidity.

                    • coulik napsal:

                      Tak zjevně je výroční zpráva špatně a IŽP je prohozeno se stavebním spořením. To se stát může – ať už vědomě, či nevědomě. Daleko více mě zaráží, že někdo z Partners totálně vypne mozek a opravdu si myslí, že IŽP dělá jen 1%. Nebo onen zmíněný přispěvatel dělá 21 stavebních spoření na jedno IŽP? :)

                    • coulik napsal:

                      A ještě bych dodal, že mě taky zaráží, proč tam není graf jak se který produkt odráží na obratu firmy – ten by byl daleko více vypovídající. Takhle tam fiknou IŽP, Partners konto, a ten jejich slavný 2. a 3. pilíř a vypadá to strašně objektivně – ikdyž 80% příjmů jde samozřejmě z IŽP :) Jinak až bude někdo argumentovat, že tam je velký podíl investic do fondů, tak třeba za mého působení v partners mi ročně takových smluv v systému naskákalo asi 60 za jednorázové malé investice na stávajících smlouvách. Prostě tahle statistika je úplně o ničem :) Aneb jak říká s vtipem PB: Nevěřím statistice, kterou si sám nezfalšuji :)

                    • Honza napsal:

                      JJ, taky si, ze je to preklep. Priznam se, ze jsem cekal tento flame. Ale chtel jsem jenom upozornit, ze o to tady prece nejde. Nejsem poradce Partners, ale ve financich delam a tam jsou Partners povazovani za nejslusnejsi firmu na trhu (ale je tam 3000 poradcu, tak samozrejme jako vsude existuji vyjimky, dulezite je, jake ma ta firma nastaveny vnitrni procesy, aby k selhani dochazelo co nejmene). Problem vidim, ze se tu porad prete o IZP a jak to dela Partners, Fincentrum atd. Mam napad pro pana sefredaktora. Vyberte 10 studentu ve veku 22 let a poslete je do bank a primo do pojistoven, ze by chteli zivotni pojisteni (nebo ze by chteli i investovat k tomu). Uvidite co jich alespon 9 z nich prinese. Nikdo se jich na nic nebude ptat (prijmy, vydaje atd.), vrznou jim IZP (s konzervativni slozkou) nebo rovnou KZP do 70 let s rizikem srmti na 200k a TNU na 100k. O tom prosim napiste, tam se delaji velke objemy obchodu a tam si bohuzel lide mysli, ze jsou v bezpeci.

                • z pojistovny napsal:

                  Takto tvrdě falšovat už je dost i na Partners. Polovina provizí v Partners je ze životek.

    • zamecnik napsal:

      Také na něj čekám. Domluvil jsem se s externím redaktorem, který se na pojištění specializuje.

  3. Proserpistol napsal:

    to je hloupá, o tom žádná, ale to strašení je zavádějící jen v tom případě, když jsou lákány ovce do tyrkysové ohrádky k oškubání. A k tomu reklama nabádala. Nicméně je to pokuta v docela komické výši Špaňárovy dvoutýdenní gáže…

  4. Aleš napsal:

    Když jde o Fincentrum, napíše se do článku výrok soudu typu:
    „Navíc Městský soud v Praze v rozsudku připomíná: „(…) ironie, sarkasmus, vtip a výsměch patří ke svobodě projevu, stejně jako právo svobodně se projevovat patří k demokratickému právnímu státu (…)“.“

    Když o konkurenci, pak věty typu
    „A o negativní popularitu se nepochybně jedná. Kdo by chtěl být označován za šiřitele strachu? To příliš nadšených klientů nejspíš nepřinese. Spíš vystrašených.“

    Petře, nešlo by to dělat trochu objektivněji?
    Předem děkuji,
    Aleš :)

    • exPartners napsal:

      Aleši, nebreč nám tu. Partners pomlouvá konkurenci nejvíc brutálně, to jsme zažili oba. Interně, navenek pssst, my to přece děláme jinak. Pak je tu nevinná větička a hned naplákáš.

  5. Poradce napsal:

    Šíření strachu ? Tak to si počkejte na webinář uznávaného infopodnikatele Pavla Fary, tam si nikdo žádné servítky brát nebude, stejně jako pan Kalvoda ve svém videu.

    http://pavelfa­ra.cz/webinar-financni-poradce-nebo-pojistovak-je-to-jedno/

    • Mirek napsal:

      Jsem si počkal a ničeho jsem se nedočkal. Jenom takové aťapaťamaťahaťa.
      Ztráta 2 hodin života.

  6. Mira napsal:

    Nechci nikoho pomlouvat, ani hájit. Každopádně když se podívám na věk odchodu do důchodu (který se jistě ještě několikrát změní) mých dětí a porozhlédnu se po ulici na lidi v tomto věku a představím si, že místo pro prášky do lékárny by měli každé ráno chodit ještě do práce, tak ve mě to jistý strach opravdu vyvolává a nepotřebuju k tomu žádnou reklamu. Myslím si, že o tomto by se mělo spíše mluvit, než trestat pokutou. Až budou za 40 let žlutý autobusy (nebo rakety nebo co v tu dobu bude :-) Student agency řídit dědci, tak to je fakt o strach.

    • Radek napsal:

      Divím se, že Rada nepokutovala minulou vládu za její prohlášení, že důchod bude za 30 let poloviční. V tomhle kontextu podle mě nejde reklamu Partners brát jako strašící, ale pouze jako upozorňující na fakta.

    • S.S. napsal:

      Dobrý den.
      Jsem z Partners a diskuze na tomto webu považuji za ztrátu času a tak jsem zde už víc jak pět let nic nenapsal. Ale tak nějak vyhrála touha zase něco málo napsat a tahle diskuze alespoň není vyhrocená jako jiné, kde se o Partners pan Zámečník jen zmíní.
      Už dlouho jsem chtěl napsat svůj názor k objektivitě Partners a jejího spojení s Allianz v případě druhého pilíře. Dle mého názoru je neobjektivní ten, kdo druhý pilíř nedělá vůbec. Jistě se najde klient, pro kterého je to velmi dobré řešení. Rád se k tomuto mému tvrzení vrátím za několik let a to i v případě, že nová vláda druhý pilíř zruší. Můj klient vydělá, oproti klientovi, co má poradce, který mu tuto možnost neposkytne, nebo nemůže poskytnout. A to nemluvím o rádoby „čtvrtém pilíři“ do nějakého „pěkného“ ižp u některé konkurence. A když už druhý pilíř, kdo jiný? Allianz byl PF s nejlepšími výsledky a náklady. Zároveň jeden z mála, kdo měl vůbec šanci druhý pilíř rozjet. A podmínky pro klienta? Ze zákona všude skoro totožné, v Allianz o nepodstatný chloupek lepší. Kde je tedy ztráta objektivity? Já ji nevidím. Jinak zmíněná reklama se mi nelíbí. Není to má krevní skupina. Čtvrtníček byl lepší. Pokuta je ale docela mimo.. viz názor kolegy z BC výše o spotřebitelských úvěrech a kreditkách.

      • exPartners napsal:

        Bývalý pane kolego, mám nízké IQ nebo mi unikla přidaná hodnota Vašeho příspěvku ? Copak jste nám tím chtěl říct ?

      • libor napsal:

        a je objektivní sjednávat ii pilíř pouze u Allianz :-)? Mám někde uloženou modelaci, když jsem ještě byl v partners, kdy se počítalo s hrubou mzdou 50,000,–Kč a výnosem 10%p.a. partners ovečky to hloupě příjmali, jak je to super. partners není kvalitní poradenství.Par­tners je masáž

  7. The Butcher napsal:

    Ta reklama je ošklivá a hloupá. Takový rok 1994 bych si tipnul, kdybych ji letos tolikrát neviděl.

    Pokuta je uhozená, ovšem reklama nemá vkus ani obchodní efekt. Partners by se s tou agentůrkou měli soudit za neschopnost.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.