Středa 23. května. Svátek má Vladimír.

Bezplatné sužby finančních poradců? Nikoli!

Stále se setkávám s tvrzením finančních poradců: „Naše služby jsou bezplatné. Jedinou naší odměnou jsou kontakty od spokojeného klienta.“ Proč se poradci bojí přiznat pravdu? Proč jsou nováčci učeni takto klamat klienty?

Tvrzení o bezplatnosti finančního poradenství není pouze nepravdivé, je i nesmyslné. Kdyby skutečně jedinou odměnou finančního poradce byly kontakty, které dostane "od spokojeného klienta", velmi záhy by po ulicích chodili vyhladovělí poradci s databází klientů, které v životě nemohou stihnout ani navštívit.

S tvrzením o "jediné odměně v podobě kontaktů" dle mého názoru může poradce uspět pouze u rozumově méně vyvinuté klientely, která ale zřejmě nebude patřit mezi bonitní. Stačí jen ždibet logického uvažování a nesmyslnost takovéhoto tvrzení nemůže nikoho nechat na pochybách. Jak je tedy možné, že toto tvrzení stále přežívá?

Nejčastěji se s ním setkávám u mladých, začínajících finančních poradců . Pochopitelně z multilevelových společností . Zkušenější poradci jsou schopni informaci "o bezplatnosti" služeb zaobalit chytřejším způsobem. Jejich služby jsou "bezplatné pro klienta". Stejně tak netvrdí, že jejich jedinou odměnou jsou doporučení. Zkušenější poradce mnohdy obsluhuje movitější klientelu, mezi níž se zpravidla nacházejí lidé schopní uvažování.

Nováčci ale nemají tvrzení o bezplatnosti svých služeb a jediné odměně v podobě kontaktů ze své hlavy. Jsou tomu učeni na úvodních školeních. Proč? Vždyť je školí zkušení lidé z praxe i teorie. Oni přeci musí vědět, že vykládají nesmysl!

Není nic špatného přiznat klientovi, že poradcovu práci na finančním plánu domácnosti zaplatí finanční instituce , jejichž produkty budou do plánu zahrnuty. Je sice pak těžší klienta přesvědčit o své nezávislosti a poradce musí umět skutečně dobře zdůvodnit, proč ten či onen produkt je pro klienta potřebný. Na druhou stranu otevřenost ze strany poradce může zvýšit jeho důvěryhodnost. A o důvěru jde ve financích přeci především.

Pod hlavičkou které finančně poradenské společnosti pracujete?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

20 komentářů: “Bezplatné sužby finančních poradců? Nikoli!”

  1. Ron Wisley napsal:

    Je nutné si uvědomit že nic není zadarmo, odkud se berou provize se dovíte na http://bezplatny-financni-poradce.cz

  2. Marek napsal:

    jasně, že poradci nepracují zadarmo, ale poradenství je BEZPLATNÉ pro klienta!! není na tom nic nepravdivého.. my říkáme „Služba je pro Vás zdarma“ a to je pravda

    • Radek napsal:

      Skutečně bezplatné pro klienta? A kdo pak platí poplatky např. v IŽP? Kdo platí vstupní poplatek do podílového fondu? Poradce? Nikoli, klient.

  3. Prispevatel napsal:

    A znamená to že finanční trh ještě stále není vyrovnaný z hlediska konkurence, a to spíše díky nízké finanční gramotnosti klientů,než nízkému počtu poradců. Protože, to že banka účtuje poplatky přímo (a později) klientovi, sice zajištuje poradci sjednanou provizi, zase na druhé straně, on s těmi poplatky nemůže „hýbat“, aby dejme tomu snížil klientovi jejich výši i za cenu snížení své provize, jen aby ho získal.

  4. andariel napsal:

    Co je zle na tom povedat klientovy ze za moje sluzby mi on nebude platit vobec nic? ved je to pravda. mne to predsa zaplati financna institucia a nech mi nikto nehovori ze v produkte je s penazi klienta zakalkulovana provizia pretoze prudukty ako su IZP bez provizie ani neexistuju aspon o tom nemam vedomost.

    • Štěpán napsal:

      A ta fin. instituce ty peníze, které zaplatí prodejci produktů vezme kde?

    • Lukáš Doskočil napsal:

      Otázkou je jestli máte čisté svědomí, když to klientovi takhle vysvětlíte:)Vaši provizi nakonec klient stejně zaplatí na poplatcích, pokud se nejedná o nějakou marketingovou akci. Budete se asi divit, ale existuje i bezprovizní IŽP (Komerční pojišťovna), jen ho „poradenské“ společnosti nenabízejí. Tím jsem se Vás nechtěl dotknout, jen je to další informace, se kterou můžete dál pracovat.

      • Spoustová Marie napsal:

        🙂 Ale pánové, buť jsem špatně poslouchala na školení, nebo mícháte jabka s hruškami. Nevím jak je to u Komerční pojišťovny, ale u většiny ostatních které jsou na našem trhu, přeci v poplatcích klient zaplatí stejně, ať mu smlouvu uděláme my, nebo si zajde přímo na pobočku. V poplatcích přeci není jen naše provize ale i náklady za chod poboček a platy nejen zaměstnanců, ale i náklady pojišťoven. Jsem přesvědčena že i po vyplacení provize, klient zaplatí v poplatcích i třeba nějaké sponzorské platy a reklamu. O to pojišťovny, ne poradenské společnosti.
        Jinak se samozřejmě jedná o důvěru, takže naši klienti ví, že nás zaplatí za práci u něj, konkrétní instituce provizí.

  5. Marek napsal:

    Myslím si, že klient musí vědět, jak je poradce placen. I samotný klient je placen dílem se zaplacení faktury…či jakéhokoliv statku.

    • pan tau napsal:

      Pak mě bude zajímat, kolik bere prodavačka, která mi prodá rohlíky, kolik bere ředitel té pekárny apod…Prostě se probuďte, žijeme v ČR, zemi závistivců, kteří nejsou schopni udělat něco pro vlastní lepší zítřky, protože by museli vyvinout iniciativu a něco obětovat.

      • Štěpán napsal:

        Tak pro leší zítřky našich spoluobčanů budeme tvrdit, že to děláme zadarmo? Že si těch 200% ročního pojistného strhla ta „zlá pojišťovna“?

        Vážený kliente, já jsem Vám přišel zadarmo poradit návod na takové „lepší spoření“ a za 3-4 roky se tu stavím na servis a to „lepší spoření“ Vám ještě vylepším. Kliente nebojte se je to ZADARMO!

      • Zbyněk Svěrkoš napsal:

        Pokud se má poradenský trh co nejvíc a pokud možno co nejrychleji čistit od mnohdy zkreslených představ lidí a jejich naivnosti, tak asi nic moc jiného nezbývá. Ono totiž dost lidí si myslí, že každý poradce bere během krátké doby aspoň sto tisíc měsíčně (protože někteří se takovými částkami honosí) a už pak nedocení, že se to netýká zdaleka všech.
        Zejména ne těch, co se trápí s retailem …

        Někteří budou závidět pořád a komukoliv, ale někteří možná zjistí, že korektním poradcům pečení holubi zas tak rychle sami nelítají a zkorigují svou zkreslenou představu vyčtenou nebo odposlechnutou bůhvíkde ….

        • Ajven napsal:

          Ano závist a zkreslené představy. Ale „pojišťováka“ přece dělat nepůjdu, přece nebudu obcházet lidi jako agent s teplou vodou. Tedy já bych dodala opovrhování. A pokud právě takovému klientovi sdělíte, že vaše práce není zadarmo, že určitou úhradu budete požadovat, ač v řádu stokorun, okamžitě z kanceláře vycouve, i když mu nabízíte bezprovizní produkt. Retailu bezprovizní produkt nabízet nemá smysl, raději zaplatí pojišťovně, ne konkrétní osobě. To je i onen názor, nechat si zdarma zpracovat finanční plán (proč ne, když se tím tolik společností ohání) a od poradce odejít se slovy, já si to rozmyslím a jít napřímo do pojišťovny a produkt si uzavřít na pobočce v domění, že ušetřím. 🙁

          • Anonym napsal:

            Podstata problému je sice jinde, ale ty negativní jmenované vlastnosti jsou zjevné a třeba spíše specifikovat, odkud se berou a kdo je podněcuje, ba přímo k nim motivuje, a to i na těch „seminářích“, protože odtud vanou ty větry. S cílem oblbnout všechny a vše, a to pouze ve vlastní a úzký skupinový zájem. Snaha obohatit se o provize a další finanční prostředky vlastních struktur, kteroužto možnost jim nabízí takzvaná „sponzorská kombinace“ a v neposlední řadě i ten „samospotřebitelský model“. Panečku, to je doopravdy odrb – nalákat naivní nevědomé, vzít je na cca 3 měsíce do „systému“, nechat si provize za kombinaci /u pojistných programů až do 70 roku života spolupracovníka a následného klienta“, sebrat jeho kontakty a dát mu kvinde – „neotravuj a zmiz“.

            Takže nejen závist a zkreslené představy, ale i chamtivost, nenažranost, zbohatnutí na úkor všeho – lidskosti, podvádění, klamání, nezákonností, prostituce, kuplířství… znalí ví o praktikách zjevné „zločinecké sebranky“.

    • Zbyněk Svěrkoš napsal:

      Neberte mě teď za slovo s úplnou jistotou, ale z nějakého zákona snad je poradce povinen sdělit klientovi způsob a mechanismus odměňování. Jen nevím s určitostí, jestli tak má činit automaticky (aniž by se klient ptal), anebo je tak povinen učinit na dotaz klienta. A nevím, jestli dokonce není povinen to vyčíslit klientovi i v konkrétních finančních částkách, nejen sdělit podstatu mechanismu bez sdělení částek….

      • vasek napsal:

        povinnost sdělit částku má myslím jen u penzijka…

        • Ajven napsal:

          ANo povinnost sdělit výši provize je pouze u PP, ale pracuje se na tom, aby se sdělovala i u ŽP a ostatních produktů, ovšem loby MLM o to nestojí.

          • Anonym napsal:

            … a konkrétní MLM dokonce propaguje, a to dost neomaleně, že jí jde především o vydírání vlastních obchodních partnerů cestou přepojišťování celého pojistného kmene, čímž vážným způsobem poškozuje finanční poradenství jako celek, a to s jediným cílem – mít další a další profity a benefity… a propaguje a odměňuje a staví do pozic právě ty, kteří tak činí…

            Konkrétní způsob „finančního poradenství“ je i zde http://openiazoch.zoznam.sk/produkty/PM/nazory.asp?TID=PMZFP&Page=1 a stojí to celé za přečtení pro pochopení stylu a smyslu „práce“ této grupy.

            /v závěru píše Lubo toto… Co urobili “ akoze poradcovia zo ZFP “ urobili kombinaciu vraj vyhodnejsie ako mali predtym. Zrusili uplne vsetko klient mal uz zaplatene poistne 6970 € tj cca 210000 sk o ktore pri storne prisiel.
            A co ma najviac zarazilo bolo ze urobili tie iste izp s tymi istymi parametrami ako mali urobene predtim mam namysli Aegony . Dokonca pozastavili aj stavebko a urobili nove csob a premiovo zvyhodnili manzela . A to je len zlomok toho co este tato skvela particka vyparati u klientov .
            Lubo /

          • Ivo Balon napsal:

            No, ono je to trochu jinak, ale nemám bohužel víc času se k tomu vyjádřit, takže jen stručně: tato povinnost je u PP, ŽP a u investic (u každé oblasti jsou ovšem jiná pravidla – viz příslušné zákony).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.