CZK/€ 25.090 -0,22%

CZK/$ 23.448 -0,02%

CZK/£ 29.338 -0,27%

CZK/CHF 25.714 +0,09%

21. 04. 2021

0 komentářů

Freshlabels plánuje další expanzi s investicí od Crowdberry

 

Po loňském spuštění německé verze e-shopu plánuje Freshlabels pokračovat v postupné expanzi do západní Evropy. Průkopník v oblasti udržitelné módy pracuje na rozšíření byznys modelu prostřednictvím inovativních projektů a má v plánu dále rozvíjet svou pokročilou e-commerce platformu. Na realizaci těchto cílů chce získat kapitál v objemu 1,5 mil. eur (zhruba 39 mil. Kč) od soukromých investorů investiční platformy Crowdberry.  

Loading



 

Freshlabels je rychle rostoucím online prodejcem oblečení, obuvi a doplňků s vysokou hodnotou značky. Jakub Veselský a Jan Bouška založili Freshlabels v roce 2006 s jasným plánem – přinést zákazníkům výjimečné značky, které jen tak někde nenajdou. V portfoliu má víc než 100 pečlivě vybraných, doslova kurátorovaných, značek z celého světa. Zaměřuje se na specifickou část trhu, kde jsou hlavními kritérii design, kvalita a jeden z nejvýraznějších trendů současného módního trhu – udržitelnost. Vytváří protipól k tzv. rychlé a levné módě. Svým unikátním konceptem buduje komunitu zodpovědných zákazníků.

Do konce roku 2021 plánuje zvýšit podíl udržitelné nabídky splňující komplexní kritéria ze současných 50 % na
75 %. K dosažení tohoto cíle má pomoci i vývoj vlastních udržitelných kolekcí a vlastní stopu chce Freshlabels snižovat pomocí inovativních iniciativ, jako je např. projekt Loop – prozákaznická služba na bázi cirkulární ekonomiky. Společnost dosáhla v komplikovaném pandemickém roce obratu 4,7 mil. eur, přičemž za období
2016–2019 rostla meziročně v průměru o 49 % (CAGR). Zákazníky oslovuje pokročilou e-commerce platformou ve čtyřech jazykových mutacích s celoevropským dosahem a třemi reprezentativními designovými obchody v Praze a Berlíně.

„Minulý rok se nám podařilo zvýšit efektivitu procesů a letos se na ni chceme zaměřit ještě víc. Vylepšená
e-commerce platforma nám umožní pokročilou datovou a zákaznickou analytiku, s čímž úzce souvisí i lepší personalizace obsahu. Plánujeme rozšiřovat nabídku o další ‚Beyond Surface‘ značky a produkty a posunout celkový zákaznický zážitek. Věříme, že naše nové projekty se setkají s kladným ohlasem, ať už je to naše celkové zaměření na minimalizaci dopadů naší činnosti na okolí, projekt Loop nebo naše vlastní kolekce. Investice nám pomůže tohle všechno uskutečnit a naši zákazníci i všichni ostatní, kterým je udržitelnost blízká, můžou být u toho,“
dodává Jakub Veselský, zakladatel a CEO Freshlabels.

Expanze do Evropy

REKLAMA

Freshlabels odstartovali svou expanzi na západoevropské trhy spuštěním anglické jazykové mutace už v roce 2019, začátkem loňského roku pak přidali i německou jazykovou mutaci. V roce 2020 se jim pak podařilo meziročně vyrůst 6násobně v Německu a 2násobně ve zbytku Evropy. Výrazný růstový potenciál Freshlabels podporuje rychlé zotavování trhu s módou. Podle průzkumu McKinsey dosáhne v módním průmyslu růst digitálních prodejních kanálů až 30 %. Současným trendem módního odvětví je zvyšující se zájem o udržitelné koncepty a vzestup cirkulárních obchodních modelů. I v kontextu hrozby klimatické krize cílí Freshlabels na zákazníky, kteří poptávají zodpovědný přístup k módě jako důležitý faktor při nákupním rozhodování.

„Freshlabels jsou na českém trhu pojem. Nás zaujali svým přístupem k udržitelnosti, dlouhodobou vizí a ambicí přinášet milovníkům módy individualismus ohleduplný k světu kolem nás. Po Footshopu je to další růstová firma, která na vlně zrychlení e-comerce a digitalizace přináší zákazníkům něco navíc a už potvrdila svou schopnost prorazit v západní Evropě. Pro investory představuje příležitost podílet se na významném růstovém potenciálu na úplném počátku dlouhodobého trendu v módním průmyslu. A samozřejmě jim dává také možnost spoluvlastnit oblíbenou značku,“ uvádí Dano Gašpar z investiční platformy Crowdberry, prostřednictvím které Freshlabels získává růstový kapitál pro další rozvoj firmy.

Investiční kampaň byla spuštěna začátkem dubna, cílová suma je 1,5 mil. eur a minimální vstupní investice představuje 10 tis. eur.

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Amundi: Scénáře a prognózy výnosů aktiv pro příští desetiletí

V příštích deseti letech by mohlo dojít k vyššímu růstu a nižší inflaci v porovnání s dlouhodobými prognózami Amundi z roku 2023, a to díky zvýšené produktivitě v důsledku implementace umělé inteligence. Zpoždění přijímaných kroků v oblasti klimatu naopak zvýší rizika a povede k vyšším ekonomickým nákladům v […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

03. 05. 2024

Vyplatí se prodávat akcie v květnu podle známého přísloví?

‘Sell in May and go away’ je jedno z nejznámějších přísloví ve finančním světě a podle analýzy investiční platformy eToro je toto rčení dobře podloženo historickými údaji. Společnost prozkoumala měsíční výnosy cen 15 největších světových akciových indexů za posledních 50 let, aby otestovala, zda se akcie v […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

02. 05. 2024

Diverzifikaci portfolia pomocí FX. Proč a jak na to?

Nejdůležitější investiční strategií je diverzifikace. Devizové prostředky (FX) jsou sice v tomto ohledu často podceňovány, mohou však pomoci zvýšit stabilitu portfolia i rizikově vážené výnosy. FX mohou prohloubit diverzifikaci tím, že sníží přílišnou expozici vůči domácí měně, umožní správu závazků v cizích měnách, budou generovat pasivní příjem, případně nabídnou […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

30. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *