„V dubnu přišel první výraznější pokles – ceny zlata se po pádu kyperských bank ocitly na úrovni února 2010, což vyvolalo obrovskou vlnu zájmu o fyzické zlato. Za duben a květen jsme prodali více než třetinu našeho celkového ročního obratu ve zlatých slitcích,“ říká Radek Šulta, ředitel České mincovny.
Investiční slitky tvoří zhruba stejný objem prodeje České mincovny, jako je to u pamětních mincí a medailí, ale do budoucna mincovna předpokládá větší prodej právě u mincí a medailí. „Cena, za kterou prodáváme investiční slitky, je aktualizována na denní bázi a stoprocentně odráží to, jak se zlatu daří na burze. U pamětních mincí a medailí jsou důležité především jejich téma a náklad. Populární téma spojené s vyprodaným nákladem dokáže cenu mince nebo medaile vyhnat rychle nahoru, i když zlato padá, jak se to stalo například u zlaté medaile k 75. narozeninám Karla Gotta. Dva měsíce po emisi se na aukčních serverech nabízela o 20 tisíc dráž, než byla její prodejní cena,“ uvádí Šulta.
Zdroj: Tisková zpráva České mincovny