Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Nesnáším poradce aneb 7 pravidel náborování

Nesnáším poradce aneb 7 pravidel náborování

Sedíte spokojeně v kanceláři, říkáte si, jaký jste úspěšný, vždyť každý desátý člověk, kterého znáborujete, v byznysu i ve skutečnosti zůstane. A trošku vám uniká, že zbývajících devět často odchází s negativními emocemi a jsou špatnou reklamou pro celé finanční zprostředkování. Jak tedy náborovat, abyste se se svým luxusním mercedesem nemuseli pohybovat jen po kanálech?

K napsání tohoto článku mě inspiroval blog studenta ekonomie na blog.sme.sk, který emotivně popisuje náborový pohovor v jedné z největších zprostředkovatelských společností. Příspěvek si můžete přečíst celý, ale myslím si, že úplně postačí vědět, že mladíka rozhořčily dva momenty:

  • Náborovatel nevhodně pracoval s doporučeními (starší kontakt s nekorektním odvoláním na třetí osobu)
  • Náborovatel zamlžoval druh práce ("Není to finanční poradenství, my dělám finanční služby jinak a rozjíždíme…“)

Asi mi dáte za pravdu, že takové chyby se dějí v praxi poměrně často, jejich důsledek jsme tentokrát mohli vidět v plné parádě. Blog pod doménou sme.sk patří všeobecně k velmi čteným, navíc se šířil i prostřednictvím Facebooku a jiných sociálních sítí. Výsledkem jsou tisíce lidí, kteří si ho přečetli a jejich vnímání finančního zprostředkování se (ještě) zhoršilo. „Karma článku“ a „facebookové liky“ potvrzují, že čtenáři s mladým mužem souhlasí.

A to všechno jen proto, že jeden náborovatel si řekl, však to zkusím udělat takto. Vždyť co se může stát? A stalo se hodně…

Neplačme však nad rozlitým mlékem „nadojeným jinak“ a podívejme se na nejčastější chyby při náborování

1. Nezapomínejte na „odpad“

Úmyslně jsem použil expresivní označení „odpad“ na lidi, kteří v rámci náborování buď neprojeví zájem, nebo nejsou vyhovující. Je vrcholně nezodpovědné nakládat s nimi jako s odpadem. Jsou to totiž lidé, kteří budou chodit a zasévat bodláky na vaši cestu k úspěchu.

Není úspěch někoho přesvědčit. Mnohem větší úspěch je mít dobré vztahy s těmi, které jste nepřesvědčili.

2. Nestyďte se za svou práci

Pokud děláte svou práci dobře, nestyďte se na ni. Mluvte o ní otevřeně a odvolávejte se na své úspěchy. Pokud vás někdo učí, abyste místo pravdy o své práci hledali a používali vzletná synonyma, učí vás to špatně. A příklad rozhořčeného studenta je toho příkladem.

Nemluvte o nenaplněných vizích z prázdných firemních manuálů. Mluvte o šťastných rodinách, kterým jste dobrou hypotékou pomohli k bydlení.

3. Zachovejte si důstojnost

Není nic zoufalejší než vidět manažera, který na odmítnutí reaguje dětinským: „My i tak nebereme každého, zřejmě byste ani neprošli.“ Zejména pokud to říká člověk z firmy, která nové lidi sbírá na ulici.

4. Nelžete

Nepoužívejte lži. Obrátí se proti vám. Nelžete o vysokém nástupním platu, pokud víte, že hodně peněz je třeba si odpracovat a nepřicházejí okamžitě. Nelžete o tom, že klienti vás vítají s otevřenými dveřmi a koláči, pokud to není pravda. Lež je snadné odhalit. Ale je mimořádně těžké získat si důvěru po usvědčení ze lži.

5. Mluvte o výzvách a hledejte potenciál

Práci, kterou nabízíte, nazvěte pravým jménem a mluvte o obrovské výzvě, která není pro každého. Nepotřebujete lidí, kteří po týdnu odejdou a o vaší práci budou šířit jen negativní informace. Hledejte v budoucích kolezích potenciál a nabídněte jim možnost ho využít. Nenabízejte každému člověku stejnou práci. Ale práci šitou na míru podle povahy.

Pozorně si přečtěte životopisy, zajímejte se o získané vzdělání a nabyté dovednosti a nabídněte způsob, jak je využít v nové práci.

6. Přiznejte negativa a mluvte o rozdílech

Velmi důležité je vnímat budoucího kolegu jako racionálně smýšlejícího člověka. Neříkejte, že všichni lidé „finanční poradce“ vítají, pokud víte, že to není pravda. Nezamlčujte negativní vnímání této profese, doplňte, že je kompenzováno atraktivním hodnocením. Mluvte o rozdílech mezi jednotlivými zprostředkovateli a zdůrazněte, že i přes vysokou penetraci trhu je málo skutečně dobrých jedinců a právě to vytváří prostor pro nové kvalitní lidi.

7. Využívejte reference jen za poctivou práci

Ať vás ani nepadne říkat si o reference za nic. Jejich hodnota je totiž nulová„Hej, dal jsem mu tvoje číslo, ale to jen tak, pošli ho někam,“ je věta, která nejčastěji následuje po takovém typu referencí. Reference získá na hodnotě, jen pokud jste odvedli dobrou práci. V takovém případě se nový kontakt na váš telefonát těší.

Na závěr

Místo závěru jen stručná věta. Pokud si myslíte, že třeba oslovit co nejvíce lidí, můžete to zkusit. Ale nedělejte to jako masový vrah, který po sobě místo mrtvol nechává zavražděné „dobré jméno finančního zprostředkování“.

Článek vyšel na Investujeme.sk

Anketa

Při náboru nových lidí se zaměřujete spíše na ...

... kvalitu. (53)
 
... kvantitu. (673)
 Celkem hlasovalo 726 čtenářů

Nesnáším poradce aneb 7 pravidel náborování >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 13 komentářů)

Ujasnenie si veci Martina | 10.12.2015 20:44
Partners | 13.05.2012 18:04
Re: Původní kolemjdoucí | 13.05.2012 17:42
Partners | 13.05.2012 17:18
Re: Chcete radu od parašutisty? Kolemjdoucí znovu | 13.05.2012 11:42

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

hypostroj

Články z Finanční poradenství

Petr Zámečník | 20.07.2016 00:00 ZPP Advisory aneb Pavel Kočalka opět na scéně

Tématem poslední doby je poškozování klientů přetáčením smluv životního pojištění. Není divu, že se toho chytli i podnikavci, kteří na „obraně klientů před zlými pojišťovnami a zprostředkovateli“ chtějí vydělat. Jedním z nich je i Pavel Kočalka, proslulý již od kauzy Capital Partners. Celá zpráva »

Komentářů: 4 / 4 Poslední komentář: 20.07.2016 09:12

Petr Zámečník | 08.07.2016 00:00 Rozhodnuto: Pětileté storno provizí míří do senátu

Poslanci minulý pátek odhlasovali „kompromisní“ návrh regulace provizí životního pojištění bez pozměňovacího návrhu a pětileté storno odeslali senátorům. Jak probíhala debata a hlasování? A kdy může být rozhodnuto? Celá zpráva »

Komentářů: 42 / 42 Poslední komentář: 20.07.2016 19:48

Jana Zámečníková | 01.07.2016 00:00 Kapesné pomáhá s finanční výchovou dětí

Odměnu za vysvědčení dostane většina českých dětí. Často však odměny k lepším výsledkům nemotivují a děti navíc utratí vše, co dostanou za jediný den. Kdy je nejlepší začít s finanční výchovou dětí? Kdo může za špatné finanční návyky v dospělosti? Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 06.07.2016 00:03

Michal Bureš | 27.06.2016 00:00 Certifikace €FA pro finanční poradce? Rozhodně ano

Pokud chcete být opravdu kvalitním finančním poradcem, nepřemýšlejte o tom, kolik tento kurz stojí, kolik vám zabere času a že je potřeba se učit, ale přemýšlejte o tom, co všechno NAVÍC díky tomuto vzdělávání přinesete klientům, kolik lidí se díky tomu stane spokojenější, kolika lidem pomůžete k zabezpečení rodiny a k finanční nezávislosti a kolika lidem výrazně zvýšíte finanční gramotnost. Celá zpráva »

Komentářů: 20 / 20 Poslední komentář: 30.06.2016 09:22

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

20.07.2016 14:10 Milan Repka končí ve Fincentru Slovensko

Milan Repka byl s okamžitou platností odvolán z pozice generálního ředitele a předsedy představenstva Fincentrum Slovensko. Důvodem je ztráta důvěry akcionářů i většiny vrcholových manažerů a poradců Fincentra. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.06.2016 13:11 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Píšeme na Investujeme.sk: Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

02.06.2016 11:58 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Píšeme na Investujeme.sk: Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

01.06.2016 11:52 O provize pro pojišťováky se vede opět ve Sněmovně boj

Další kolo tématu, které loni téměř rozložilo koalici se vrací na pole Sněmovny. Zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích má dojít nové podoby a počítá s koncem přetáčení smluv. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.05.2016 11:57 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Píšeme na Investujeme.sk: Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje. Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 19.05.2016 10:19Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (176)
 
Aktivní. (180)
 
Žádnou. (925)
 Celkem hlasovalo 1281 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Petr Zámečník | 08.07.2016 00:00 Rozhodnuto: Pětileté storno provizí míří do senátu

Poslanci minulý pátek odhlasovali „kompromisní“ návrh regulace provizí životního pojištění bez pozměňovacího návrhu a pětileté storno odeslali senátorům. Jak probíhala debata a hlasování? A kdy může být rozhodnuto? Celá zpráva »

Komentářů: 42 / 42 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »