CZK/€ 25.355 +0,10%

CZK/$ 24.337 +1,15%

CZK/£ 30.464 +0,17%

CZK/CHF 27.279 +0,12%

08. 12. 2008

7 komentářů

Kteří poradci jsou nejlepší?

 


 

Autoři testu si dali skutečně záležet. U každé poradenské společnosti vykonali více než deset prvních schůzek (více než patnáct kontaktů u každé společnosti) a dostali minimálně pět finančních řešení. Motivů k realizaci testu bylo několik, hlavními byla nedůvěra v poradenský byznys, zvýšení povědomí veřejnosti o jeho fungování, a rovněž březnový test serveru iDnes.cz a České televize, který podle redakce Osobních financí „pouze poukázal na kvalitu, resp. nekvalitu poradenství konkrétního poradce, nikoliv poradenství dané společnosti jako celku.“

Roli mystery shoppera se zhostila společnost Ipsos Tambor, která se podobnými výzkumy zabývá a podílela se i na vytvoření metodiky testu. Základním kritériem pro výběr společností byla jejich velikost z hlediska podílu na trhu, délka působení a promoční aktivita v oblasti poradenství. Do výběru se tak dostaly společnosti AWD, Broker Consulting, Fincentrum, OVB a Partners.

Vzorovým klientem byl muž, 35 let, ženatý s 32letou ženou, mají dvě děti. Čistý příjem muže je 35 tisíc korun, žena pobírá na rodičovské dovolené 7 500 korun. Mají čtyři stavební spoření, na děti 500 korun měsíčně a na rodiče 1 000 korun. Volná částka je 5 000 korun, ale nad rámec všech odvodů na finanční produkty chtějí dát maximálně 1 000 korun.

Hodnocení probíhalo v několika kategoriích s různou vahou. Domluvení schůzky a první dojem (15 %), analýza současného stavu a potřeb (30 %), kvalita a vhodnost nabídnutého řešení (30 %), osobní dojem z kvality poradce (20 %) a celkový dojem (15 %).

První kategorie byla poměrně vyrovnaná, nicméně nejlépe dopadli poradci z Fincentra. Analýzu současného stavu a potřeb klienta provedli nejlépe poradci ze společnosti AWD, nejkvalitnější a nejvhodnější řešení nabídli poradci Broker Consultingu.

REKLAMA

Nejlepší dojem z kvality poradce a celkový dojem zanechali poradci společnosti AWD, kteří nakonec zvítězili i v celkovém pořadí, když jejich práce byla ohodnocena do výše 75,7 procent. Na druhém místě se umístila společnost Partners (73 %), třetí byli poradci ze společnosti Broker Consulting (71 %), čtvrté místo obsadilo OVB (67,9 %) a poslední, páté místo si vysloužili poradci ze společnosti Fincentrum (58,6 %).

Závěrečné hodnocení testerů konstatuje, že „přestože je patrné, že se poradci a celé poradenství posouvá směrem k vyšší kvalitě, naznačuje hodnota indexu stále dosti vzdálená své maximální výši, že i nejlepší hráč má stále prostor pro své zlepšování.“ K tomu není co dodat.

Zdroj: Osobní finance

Loading

Vstoupit do diskuze 7 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • lol

    8 prosince, 2008

    Jeste ze na trhu pusobi pouze pet techto spolecnosti. Jejich zhodnoceni urcite ma vysokou vypovidaci schopnost o celem trhu…

    Odpovědět

  • petrph

    9 prosince, 2008

    Když pominu tu maličkost, jako že součet procent kategorií je v součtu 110, musím se už pozastavit nad tím, že 50% tvoří položky označené jako dojem kdežto kvalita a vhodnost řešení je ohodnocena pouze 30%. I to vypovídá mnohé o současném trhu finančních poradců – ani v tomto žebříčku není oceněn ten kdo poradí klientovi správně, ale ten kdo udělá dobrý dojem a….

    Odpovědět

  • Adam

    9 prosince, 2008

    Timhle testem by dost možná prošel na výbornou i Štork. Kvalita a vhodnost řešení je 30% takže celkem 110-30=80%. A bouchačům se bude opět tleskat 🙂 Není nad supr čupr objektivní myssssstery shopping

    Odpovědět

  • Anonym

    9 prosince, 2008

    PO dlouhé době mě něco donutilo reagovat. Tohle je myšleno opravdu vážně? Exkluzivní průzkum…
    Pokud jsem to tedy dobře pochopil, tak pokud budu chtít uvažovat o tom, že si nechám poradit, tak se zaměřím jen na ty největší MLM firmy na trhu. (OK to bych ještě pochopil, dejme tomu, ikdyž už to mě nutí se nad tím trochu pozastavit.)
    Nicméně úplně úžasná je zpráva, která je tímto testem vyslána… Chcete dobře poradit? Dejte si pozor, ať na Vás poradce udělá dobrý dojem!!! Je to polovina úspěchu!
    Když bude dělat dobrý dojem na více než 50%, třeba budete mít i to štěstí, že se nikdy nedozvíte, že poradce v podstatě nic neví :-).
    No hodně štěstí všem, kteří si podle metodiky testu budou vybírat poradce. Co mě zaskakuje, že ani redaktorům tohle nepříjde nesmysl.
    Vždyť z logiky věci je pro mě podstatné, zda je poradce poradce a ne jak působí nebo jakou má kravatu! (dojem je samozřejmě důležitý pro samotného poradce a hraje velkou roli v získání klienta, ale to přece nemůže být bráno jako rozhodovací faktor pro „odborný“ časopis!).
    Vždyť je to stejné, jako bych hodnotil služby banky podle toho, jak vypadá jejich budova nebo kvality produktu podle toho, jak vypadá obal smlouvy a kolik kusů se jich prodá!!! (schválně, obal kterého produktu vypadá nejlíp? Kterého produktu se prodá nejvíce? Rád tento produkt pánům redaktorům zprostředkuji 🙂

    Odpovědět

  • Václav Valášek

    9 prosince, 2008

    Dobrý den, pane Macuro,
    máte samozřejmě pravdu. Těším se ale na opravu údaje o procentech, protože současný součet je 110%. Pokud tedy Těch deset procent zmizí od dojmu, tak máme 40% dojem a 60% analýza + řešení. Osobně bych ještě přidal (už jen trochu) důraz na tu analýzu a řešení, ale připomíná mi to debaty před olympiádou v Pekingu o smogu. Všichni sportovci blábolí o špatných podmínkách, ale podmínky byly pro všechny stejné. Respektujme tento test pro podmínky za jakých byl proveden. Mně se líbí, že bylo vyzkoušeno větší množství poradců od každé společnosti. Kritizovat umí dnes každý, tak vymysleme test lepší. A zahrňme do něho i Sophii.
    Václav Valášek
    PFLP

    Odpovědět

  • Anonym

    9 prosince, 2008

    Pokud se budeme bavit, co potřebuje poradce, tak určitě tam patří dojem, vzhled a tak dále. Ale pokud chci testovat společnost a vědět, jak kvalitní poskytují poradneství, tak je přeci podle mě podstatné to, jak provedl analýzu a jaké navrhl řešení. Nebo snad vybíráte smlouvy pro klienty podle fotky na obálce, kvality papíru a podle prodaných kusů?
    Nikde jsem nezpochybňoval výsledky testu. Abych řekl pravdu, tak je mi to úplně jedno. Nesouhlasím s metodikou posuzování výsledků, jak dopadly výsledky jsem vůbec nehodnotil, takže nechápu Vaší výtku.
    To, že bylo hodnoceno více poradců vnímám taky pozitivně a proti tomu jsem nic nenamítal.

    Odpovědět

  • Jaroslav Bartoš

    9 prosince, 2008

    Máte pravdu, že celkem dohromady je součet indexu více jak 100%. To ne proto, že by byla chyba v testu, ale proto, že vyšly vlastně dva druhy indexu. Jeden hodnocený ze všech schůzek, druhý jen z těch, kde byla provedena konečná nabídka. Index dílčí kategorie „Návrh řešení“ je brán z druhého výpočtu. Co se týče váhy, nelze finančního poradce hodnotit pouze podle řešení. Rád finanční poradenství přirovnávám k zaměstnání doktora. Když v něj nebudete mít důvěru, když na vás neudělá dojem, když udělá špatnou diagnózu, těžko dojde na léčení. A více doktorů, více možností léčby. To je stejné i u poradců. K sebelepšímu návrhu se ani nedostanete, když nebude umět poradce s vámi komunikovat, když nebude mít vaší důvěru, když nebude umět argumentovat, když nedokáže správně a důsledně analyzovat vaše potřeby a současnou situaci …

    Odpovědět