Pondělí 20. srpna. Svátek má Bernard.

Je nové a levnější pojištění pro klienta výhodnější?

Přebírání klientů mezi jednotlivými poradenskými společnostmi prostřednictvím rušení starých smluv a uzavírání nových je věc stará jako poradenství samo. V případě společností DataLife a Partners to skončilo až stížností na ČNB a AFIZ. Jaký je výsledek? Žádný. Kdo je vítězem? Nikdo, ale poraženým je opět klient.

Stalo se to běžnou realitou na trhu finančního poradenství. Klient si uzavře investiční životní pojištění u jedné společnosti v dobré víře, že pro něj jeho poradce udělal maximum a zajistil mu produkt, který je vzhledem k jeho potřebám nejvýhodnější, jaký na trhu existuje.

Po nějakém čase se u něj objeví poradce z jiné společnosti, který zhodnotí existující produkty jako nedostačující a nekvalitní, navíc příliš drahé a doporučí je zrušit. Jako náhradní řešení pak doporučí uzavření jiného IŽP, které by mělo být pro klienta levnější a tím i výhodnější.

K podobné situaci podle vyjádření společnosti DataLife dochází stále častěji ze strany poradců společnosti Partners for Life Planning, což vedlo až k podání stížností na Asociaci finančních zprostředkovatelů a finančních poradců ČR (AFIZ) a ČNB.

O co vlastně šlo? Hlavním argumentem pro zrušení IŽP ING Investor Plus B150 (nabízených společností DataLife) je v jednom z inkriminovaných případů jeho vysoká nákladovost podle ukazatele TANK v porovnání s IŽP AXA T100P (nabízených společností Partners).

Ano, je pravdou, že produkty AXA T100P a ING B150 jsou v tabulce nákladů TANK poněkud na opačných pólech, ohánění se pouze hodnotou TANK však nemusí být řešením. Hodnota TANK totiž neřeší kvalitu produktu, ale pouze jeho cenu. I samotní tvůrci tohoto ukazatele uvádějí jako jeho slabinu to, že vychází pouze z minulosti a nepředvídá budoucnost. Takže to, že klient bude platit více, nemusí znamenat, že v konečném důsledku vydělá méně.

Druhým argumentem bylo špatně nastavené pojištění, což museli pánové ze společnosti DataLife připustit. V tomto případě by ale nemělo být pro nového poradce Partners problémem vhodnější pojištění pouze doplnit ke stávajícím produktům, proti čemuž by poradci s DataLife nemohli prakticky nic namítat. Byla spíše chyba poradce, že si předem nezjistil, jaké produkty už klient má uzavřeny, na to by ale klient doplácet neměl.

Upřímně, nevím, jak by dopadly klientovi finance, kdyby si ponechal produkt od ING a jestli na tom bude o čtyřicet let s produktem AXA mnohem lépe. A určitě to nemohou s určitostí předvídat ani samotní zainteresovaní poradci. S určitostí ale lze říct, že klient přišel o prakticky všechny finance, které investoval za ten čas, co měl produkt od ING uzavřen. A to platí vždy.

Na místě daného klienta by se ve mně míchaly dva pocity: jeden možná dobrý, protože mám levnější spoření. Druhý poněkud negativní z toho, jak se poradci, vykonávající stejnou činnost, ale pro dvě různé firmy, dokážou přede mnou navzájem osočovat a obviňovat z neschopnosti a nějak se za to ani nestydí.

Je nové a levnější stále lepší?

Zástupci obou společností mají na daný problém svůj názor. „Průměrná životnost KŽP a IŽP v ČR je 4,5 roku, právě z důvodů společností, pracující na podobném principu rušení stávajících smluv a uzavírání nových. Tím je klient vždy poškozen kvůli nedodržení pojistného či investičního horizontu a vždy přichází o již vložené finanční prostředky“, říká Petr Husák ze společnosti DataLife a doplňuje: „Každým rokem budou banky, potažmo pojišťovny přicházet s novými "nízkonákladovými" produkty a tento princip poradenství vede znovu a znovu ke zrušení stávajících již "drahých" produktů a nahrazení novými "levnějšími" produkty“.

Pokud by byli všechny nové produkty stále sofistikovanější, výhodnější a natolik levnější, že i se ztracenými tisíci ze starého produktu vyjde ten novýmnohem levněji, nemuseli by pak poradci skutečně dělat prakticky nic jiného, než každých pár let měnit svým klientům staré smlouvy za nové. Pokud by to tak ale skutečně bylo (jsem skutečně tak naivní, že doufám, v opak?), nové produkty by se pro klienty mohly stát doslova pohromou.

Po každých třech nebo pěti letech (uváděná životnost IŽP 4,5 roku je skutečně neuvěřitelná), když už konečně nejsou všechny peníze vynakládány pouze na poplatky, si vyměníme starou a nevýhodnou smlouvu za novou, „mnohem výhodnější, sofistikovanější, levnější“. Nějak mi ale uniká výhodnost takového konání, když mi tohle udělá poradce potřetí, nebo počtvrté. Mám sice opět nejvýhodnější produkt na trhu, ale více než deset let jsem vyhazoval peníze do luftu. Toto nebezpečí číhá především na mladé lidi, u nichž může poradce výhodně vydělat i několikrát a stále uzavírat dlouhodobé smlouvy na dvacet let a více let.

Petr Borkovec z Partners ke stížnostem DataLife řekl, že „zrušení smluv klientem je vždy umožněno špatnou prací aktuálního poradce, který neposkytuje klientovi servis, není mu k dispozici a nepodává dostatečné informace. Děje se to i nám a nikde si nestěžujeme, pokud nejsou důkazy, že byl klient poškozen a obelhán. Hlavním důvodem je nedostatečný servis poradce či rozhodnutí klienta mít jiného poradce, na což má právo. Proto je vždy nutné řešit tyto případy jednotlivě a nikoliv je podobným způsobem generalizovat.

Zní to skutečně logicky, zejména pokud jde o nedostatečný servis poradce, a klient má skutečně právo rozhodnout se sám, kde, resp. prostřednictvím jakého produktu, svoje peníze investuje. Jen si nejsem úplně jistý tím, jestli si dnes klient vybírá poradce a tím i produkt sám, nebo je spíše poradcem do určitého produktu, případně k jeho změně, vmanipulován. Na to, aby si klienti sami vybírali poradce a produkty, u nás ještě neexistuje dostatečná finanční vzdělanost ani povědomí klientů. Kdyby byli klienti dostatečně vzdělaní a samostatní, práce poradců by byla prakticky zbytečná.

Nemůžu odpustit jedno zajímavé motto: „Na začátku investování má klient peníze a my zkušenosti a na konci máme peníze my a klient zkušenosti.“ Je to sice jen novější (a sofistikovanější) verze starého známého „za blbost se platí,“ ale konání některých poradců to vystihuje docela přesně.

Poněkud mě překvapilo stanovisko AFIZu, která zahrála tak trochu mrtvého brouka. Ta odmítla návrh řešit na úrovni Etického výboru, protože jde o obchodní spor dvou společností a Etický výbor řeší pouze stížnosti klientů – spotřebitelů na členy AFIZ. Jako firma se tedy stěžovat nemůžete. Řešením se pak nebude zabývat ani Představenstvo, protože to zase řeší pouze spory mezi členskými společnostmi. Škody klientů asi musí být mnohem větší, aby se tím organizace, která si klade za cíl podporovat rozvoj služeb na finančním trhu a zvyšovat ochranu spotřebitelů, vůbec byla ochotna zabývat.

Jaký je váš postoj k rušení starých smluv a uzavírání nových?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

185 komentářů: “Je nové a levnější pojištění pro klienta výhodnější?”

  1. Zagy napsal:

    Máte také někdo zkušenost se společností DataLife? Já ano http://​datalife-zkusenost.blog­spot.cz/

  2. zoosk messenger napsal:

    [Odstraněn spam]

  3. george clooney napsal:

    [Odstraněn spam]

  4. free parking nyc napsal:

    [Odstraněn spam]

  5. youth model napsal:

    [Odstraněn spam]

  6. devon alexis napsal:

    [Odstraněn spam]

  7. zenith aircraft napsal:

    [Odstraněn spam]

  8. xxx movie studios napsal:

    [Odstraněn spam]

  9. teen sex archives napsal:

    [Odstraněn spam]

  10. abi titmuss naked napsal:

    [Odstraněn spam]

  11. sexy black girls napsal:

    [Odstraněn spam]

  12. cthru bikini napsal:

    [Odstraněn spam]

  13. shemale god napsal:

    [Odstraněn spam]

  14. freelesbian porno napsal:

    [Odstraněn spam]

  15. hot girl on boat napsal:

    [Odstraněn spam]

  16. know life napsal:

    [Odstraněn spam]

  17. can i fly if im pregnant napsal:

    [Odstraněn spam]

  18. bathroom webcam napsal:

    [Odstraněn spam]

  19. best hotel cabo napsal:

    [Odstraněn spam]

  20. funny old asian napsal:

    [Odstraněn spam]

  21. hombres con pene napsal:

    [Odstraněn spam]

  22. free online english to german translation napsal:

    [Odstraněn spam]

  23. america talk napsal:

    [Odstraněn spam]

  24. huge mature tit movies napsal:

    [Odstraněn spam]

  25. long dicks napsal:

    [Odstraněn spam]

  26. good samaritan hospital napsal:

    [Odstraněn spam]

  27. found money napsal:

    [Odstraněn spam]

  28. sears locations napsal:

    [Odstraněn spam]

  29. mark lindsay napsal:

    [Odstraněn spam]

  30. the story of o napsal:

    [Odstraněn spam]

  31. sf giants schedule napsal:

    [Odstraněn spam]

  32. adult utube napsal:

    [Odstraněn spam]

  33. joyce kilmer forest napsal:

    [Odstraněn spam]

  34. jungle island napsal:

    [Odstraněn spam]

  35. ebony bitches napsal:

    [Odstraněn spam]

  36. naked around parents napsal:

    [Odstraněn spam]

  37. porn anime napsal:

    [Odstraněn spam]

  38. free couples fuck games for pc napsal:

    [Odstraněn spam]

  39. fuckforest napsal:

    [Odstraněn spam]

  40. teen art teens napsal:

    [Odstraněn spam]

  41. danish nudes napsal:

    [Odstraněn spam]

  42. mary elizabeth winstead nude scene napsal:

    [Odstraněn spam]

  43. cockatiels napsal:

    [Odstraněn spam]

  44. pooping in goodnites teenage girl napsal:

    [Odstraněn spam]

  45. nude pics from van wilder the rise of taj unrated napsal:

    [Odstraněn spam]

  46. how to create your own free xxx web site napsal:

    [Odstraněn spam]

  47. nudes women napsal:

    [Odstraněn spam]

  48. dolly buster napsal:

    [Odstraněn spam]

  49. wall shelves napsal:

    [Odstraněn spam]

  50. ace hardware store locations napsal:

    [Odstraněn spam]

  51. usf holland napsal:

    [Odstraněn spam]

  52. hentai sex quizzes napsal:

    [Odstraněn spam]

  53. iphone 4 cases napsal:

    odstraněno redakcí

  54. united electric controls napsal:

    spam editován redakcí

  55. pre nn top 100 napsal:

    spam editován redakcí

  56. used software napsal:

    spam editován redakcí

  57. rent ground hog trencher napsal:

    spam editován redakcí

  58. eagles training camp napsal:

    spam editován redakcí

  59. great blowjobs napsal:

    spam editován redakcí

  60. a2z word finder napsal:

    spam editován redakcí

  61. train party san diego napsal:

    [Odstraněn spam]

  62. caught masturbating napsal:

    [Odstraněn spam]

  63. spectrum glass napsal:

    [Odstraněn spam]

  64. mature porn video napsal:

    [Odstraněn spam]

  65. yahoo messenger check invisible napsal:

    [Odstraněn spam]

  66. restaurant week dallas napsal:

    [Odstraněn spam]

  67. alberta relm napsal:

    [Odstraněn spam]

  68. new foundland napsal:

    [Odstraněn spam]

  69. orthodontist ackerman marc b. dmd napsal:

    [Odstraněn spam]

  70. harry and david bethlehem star amaryllis napsal:

    [Odstraněn spam]

  71. vbsyyzigr napsal:

    [Odstraněn spam]

  72. filetypedoc calandra napsal:

    [Odstraněn spam]

  73. websters encyclopidia napsal:

    [Odstraněn spam]

  74. reinstein and seroquel napsal:

    [Odstraněn spam]

  75. email abbreviation napsal:

    [Odstraněn spam]

  76. buy tobramycin napsal:

    [Odstraněn spam]

  77. should i take topamax for weight loss napsal:

    [Odstraněn spam]

  78. virtual machine napsal:

    [Odstraněn spam]

  79. south bend tribune napsal:

    [Odstraněn spam]

    • Ally napsal:

      Dobrý den,může mi administrátor tohoto webu vysvětlit, proč nechává v diskusi zveřejnit spamy a díky tomu dovolí, aby se „100 let stará kauza“ naráz vyhoupla do TOP TEN nejdiskutovanějších článků? Pánové, to se vám kapku nepovedlo…

  80. flan recipe napsal:

    [Odstraněn spam]

  81. club med sandpiper napsal:

    [Odstraněn spam]

  82. music software napsal:

    [Odstraněn spam]

  83. american radiology napsal:

    [Odstraněn spam]

  84. book search napsal:

    [Odstraněn spam]

  85. roger ebert movie reviews napsal:

    [Odstraněn spam]

  86. kandee johnson napsal:

    [Odstraněn spam]

  87. farmington public library napsal:

    [Odstraněn spam]

  88. offset umbrella napsal:

    [Odstraněn spam]

  89. pyrenees mountains napsal:

    [Odstraněn spam]

  90. oliver north napsal:

    [Odstraněn spam]

  91. medical porn napsal:

    [Odstraněn spam]

  92. sister brother sex napsal:

    [Odstraněn spam]

  93. bondage thumbs napsal:

    [Odstraněn spam]

  94. deck building napsal:

    [Odstraněn spam]

  95. dick tube napsal:

    [Odstraněn spam]

  96. yacht charter napsal:

    [Odstraněn spam]

  97. china glaze nail polish napsal:

    [Odstraněn spam]

  98. maxi dress napsal:

    [Odstraněn spam]

  99. home made gay video napsal:

    [Odstraněn spam]

  100. symptoms of mono napsal:

    [Odstraněn spam]

  101. preeclampsia symptoms napsal:

    [Odstraněn spam]

  102. arbor plans napsal:

    [Odstraněn spam]

  103. Gvgdascd napsal:

    [Odstraněn spam]

  104. 123 napsal:

    Like other luxury handbags [url=http://www.salecl.com/]Louis Vuitton Bags[/url] such as Hermes and [url=http://www.salecl.com/chanel-handbag-c-48.html]Chanel Handbag[/url], the price of so many stylish women .What is an effective method to purchas On the one side, they are [url=http://www.salecl.com/louis-vuitton-wallets-c-37.html]Louis Vuitton Wallets[/url]infatuated with its of fashionable women insist on authenticcolor [url=http://www.salecl.com/]Louis Vuitton[/url], On the other hand, they could not afford the Fendi handbag. So, they always find the [url=http://www.salecl.com/]LV[/url] konockoff on the internet. But there is still a group of fashionable women insist on authentic Fendi for [url=http://www.salecl.com/louis-vuitton-mens-bags-c-38.html]Louis Vuitton men’s bags[/url]. What is an effective method to purchase a discountis vital for them [url=http://www.salecl.com/]Louis Vuitton Handbags Discount[/url].

  105. 123 napsal:

    Like other luxury handbags Louis Vuitton Bags such as Hermes and Chanel Handbag, the price of so many stylish women .What is an effective method to purchas On the one side, they are Louis Vuitton Walletsinfatuated with its of fashionable women insist on authenticcolor Louis Vuitton, On the other hand, they could not afford the Fendi handbag. So, they always find the LV konockoff on the internet. But there is still a group of fashionable women insist on authentic Fendi for Louis Vuitton men’s bags. What is an effective method to purchase a discountis vital for them Louis Vuitton Handbags Discount.

  106. Peťullla napsal:

    Dobrý den, jak tady čtu, tak z mého pohledu jde pouze boj mezi konkurenčními společnostmi. Já sama pracuji ve společnosti Datalife a nedávno jsem se dostala do rodiny, kde nejmenovaný pán ze společnosti Partners uzavřel smlouvy cca za 4.500Kč. Tohoto pána shodou okolností znám a vím, že ve společnosti pracuje od doby, kdy ještě byla součástí OVB. Když jsem do smluv nahlídla, tak jsem se opravdu zhrozila, jak něco takového může někdo sepsat. Horší chyby v návrzích jsem za celou dobu neviděla. Jak si mám vysvětlit, že v návrzích chyběly nejdůležitější údaje jako jsou podpisy klientů a poradce? Konkrétně u jednoho návrhu bylo vyplněno pouze jméno pojistníka, pojistná částka, a víc nic 😀 😀 😀 zajímavé ale je, že klientům přišel akceptační dopis od pojišťovny, kde byli pojištění 2 dospělí a 2 děti, ale v návrhu to chybí. Dokonce tam nebyli ani částky jednotlivých připojištěních, fondy kam se peníze investují a jak říkám, to hlavní, jako jsou podpisy, to tam také chybělo. Nemluvě o údajích zprostředkovatele (PPZ, jméno i podpis). Klient mi řekl, že nejmenovaný poradce ze společnosti Partners nevěděl jak se návrh vyplňuje, tak si odtrhl první list a jim nechal nevyplněnou část návrhu. Ptala jsem se jestli mu odnešenou část návrhu dodatečně podepisovali. Klient mi odpověděl, že ne. Jak si tedy vysvětlujete, že klientům přišel akceptační dopis na základě nevyplněného a nepodepsaného návrhu??? Buď to nejmenovaný pán podepsal za klienty a nebo pojišťovna zpracovala nepodepsaný návrh 😀 Co myslíte?

    O dalších smlouvách neluvim, chyby byly opravdu v každé z nich.

    Myslím si, že by si každý z Vás měl zamést před vlastním prahem a nekritizovat konkurenci, není to profesionální! Nezáleží ani tak na společnosti, ale na jednotlivých zprostředkovatelích, jak vyhodnotí potřeby klienta. Je to hodně individuální!

    • Ajven pro Peťulllu napsal:

      Mohla bych napsat, že potrefená husa se ozvala. A to podotýkám, že nepracuji v Partners. Již pár let se zase já osobně potýkám s klienty, obslouženými jedním poradcem Datalife, který mj. nebere telefon, tedy možná již ve zmíněné společnosti nepracuje a to co jsem viděla já, tomu byste asi nevěřila, že je ve Vaší firmě možné. I zde to nebyla doplněná smlouva, pominu tu největší lumpárnu – tj. 18 letému klukovi sjednat IŽP na 1000,-měsíčně bez pojištění rizik když studuje a nevydělává. No co mám povídat, smlouvy jak přes kopírák. Poradce se naučil vyplňovat některé kolonky a u toho zůstalo.
      Některými podstatnými se ani nezabýval, zřejmě pro něj nebyly důležité. Ono to totiž vážení a milí kolegové jak zjišťuji není asi ani o společnosti, ta jen vytvoří lepší či horší prostředí pro práci, ale je to tom, kým a jak jste vedeni ak čemu jste ochotni se propůjčit. Může být sebelepší poradce ve společnosti špatných spolupracovníků, buď odejde nebo se přizpůsobí svému okolí. Stejně tak může být sebelepší společnost, pokud poradce myslí pouze na vlastní krátkodobý a okamžitý prospěch, pak to opět ostatní vidí jako vizitku společnosti.

  107. New napsal:

    V okrese Litoměřice, konkrétně v okolí Štětí se zástupkyně DataLife s.r.o. Janoušková do telefonu naším klientům představuje jako zástupkyně České kanceláře pojistitelů. Lze jí nějak za toto klamání postihnout?

  108. klient napsal:

    Vážení poradci.Musím se smát.Píši sem ze strany klienta.Zdá se mě,že řešíte nesmysly.Před několika měsíci jsem zde četl článek jednoho ze spoluautorů těchto stránek,tuším pana Hanzla.Ptal se zde,zda zrušit 3RG od Kooperativy.Většina lidí to napadala.3RG je špatné,lepší je IŽP,jasně zrušit.Je přece jedno,že klientka využívala daňové úlevy.Dodaní a ztráta z 3RG bude bohatě nahrazena IŽP.Nyní po přečtení většiny příspěvků a hlasování o zrušení jednotlivých produktů a nahrazení novými čím dál tím více mě přesvědčujete o tom,že 90% z Vás jsou jen lovci provizí.Jste schopni zrušit IŽP jedné společnosti /byť v minulé diskusi jste 3RG doporučili zrušit a nahradit právě IŽP/a okamžitě založit IŽP společnosti jiné.Je mě z Vás na blití.Nejde Vám VUBEC o klienta,ale o sebe samého.Začínám DLOUHO A VELMI přemýšlet i o odbornosti a profesionalitě těchto stránek

    • FL napsal:

      Svym zpusobem mate pravdu, zkuste si to z druhe strany, nahanet klienty,telefonovat,jezdit,vse stoji cas a penize, mam si tedy vydelat u klienta 5 tis za fondy a byt o chlebu nebo 15 za izp? Pokud by jste toto znal,jsou top manazeri i prodejci, co si daji 100-500tisic mesicne sekaji izp a niz nez izp, kdyz klientovi neco zbyde tak fondy no. no a , je to byznys, centrala by se ochudila o MILIONY kdyby mela silne nabadat svoje prodejce k „fer“poradenstvi.
      staci Vam se vzdelavat a nikoho takovehoto nebudete potrebovat, jako vetsina financne debilniho naroda,ktera mnohdy nevi,ze ma pojisteny dum na 30.000kc atd

  109. Josef Holt napsal:

    V současné době je již snadné porovnat různé produkty a to i produkty stejné pojišťovny.

    Proč firma DataLife nabízí jeden z nejhorších produktů od ING? Stačí si pčečíst srovnání na http://www.produktovelisty.cz/clanky/135-ing-investor-ktery-je-nejlepsi.html

    A také každý poradce ví, že ING má nejvyšší mfee na trhu – na své straně 1,7%, na straně fondu až 2%, to je dohromady až 3,7%. TER bude určitě přes 4%.

    Tak mi vysvětlete, co je to za poradce DataLife, který nabízí tento produkt? Asi tomu nerozumí, ale to ho asi neomlouvá 🙂

    Holt

    • ING napsal:

      A vy vysvětlete,podle čeho je podle vás produkt od ING který byl několikrát oceněn zlatou korunou ten nejhorší?Prosím vás podívejte se na investiční strategie které ING konkrétně v produktu investor B-250 plus nabízí,nemluvě o možnosti odečtu daní,možnosti zajištění klienta včetně úrazovky a možnosti pojištění dětí.Předem děkuji.

      • Pavel Dvořák napsal:

        A také každý poradce ví, že ING má nejvyšší mfee na trhu – na své straně 1,7%, na straně fondu až 2%, to je dohromady až 3,7%. TER bude určitě přes 4%. TOHLE NESTAČÍ ????? Pokud jste z ING tak to chápu 99% ,,poradců pro životní plánování ING\’\‘ v životě neslyšeli o mfee,TANKU a TER Možnost odečtu daní a zajištění klienta je v každé ŽP ,ale B150 je spíše sponzoring pojištovny a makléřů 🙁 zato se zlatou korunou :-):-):-)

  110. Sáva Střelec napsal:

    Dobrý den,
    jsme jedním z těch, co navrhovali klientovi změnit portfolio od Datalife. V mém případě Afiz i ČNB rozhodlo, že se rozhodně nejednalo o poškození klienta. Podrobnosti níže v příspěvku Petra Borkovce- Vyjádření poradce.

    Pekný den.

    • Sáva Střelec napsal:

      Opravuji svůj předchozí příspěvek: Afiz i ČNB rozhodlo, že neshledalo žádné pochybení ze strany PFLP v oblasti nekalých obchodních praktik, diskriminace a řádného poskytování informací o ceně.
      Pěkný den všem.

  111. martin gardavský napsal:

    Dobrý den pane Kuchto,
    Vy jste překvapen stanoviskem AFIZu a já pro změnu posledními šesti řádky Vašeho článku. Z čehož mně plyne, že budeme spolu ve při. Dovolím si proto malé vysvětlení. Etický výbor řeší opravdu pouze stížnosti klientů na členy AFIZu, právnické i fyzické osoby. Je to tak dáno stanovami asociace. Má to jeden dobrý důvod: členové AFIZu jsou spolusoutěžitelé (nebo chcete-li, pejorativněji konkurenti) a mohli by chtít zkoušet řešit své konkurenční bolístky skrze Etický výbor. Ten by pak byl jednak možná zahlcen, nemohl by se věnovat rozumnější činnosti , a druhak si neumím představit co by se stalo pokud by se v příslušném senátu Etického výboru potkali dva „podjatí“ zástupci stran sporu. Byl by to pořádný „útok“ na jejich mravní integritu. Na druhou stranu stanovy AFIZu samozřejmě počítají i se situací kdy vznikne spor mezi dvěma členy asociace. V takové chvíli nastupuje představenstvo a spor řeší. To, že představenstvo řeší spory zásadně pouze mezi členy je podle mého názoru logické. „Jurisdikci“ představenstva (a stanov) podléhají pouze členové AFIZu. Co by si asi tak nečlen asociace dělal z nějakého asociačního postihu? A na druhou stranu: byl by postih objektivní? Umím si podobných otázek představit ještě několik. Vy určitě také! AFIZ se věnuje jen tomu co mu přísluší a neklade si za cíl spásu (zprostředkovatelského a poradenského) světa. Doufám, že Vás moje řádky pobaví a snad přimějí k zamyšlení nad poslední větou Vašeho, jinak velmi zajímavého článku. S pozdravem Martin Gardavský (člen AFIZu č.3)

    • TM napsal:

      Dovolil bych si s Vámi Martine nesouhlasit.
      Já mám naopak signály, že AFIZ se snaží prezentovat jako kočkopes. Jinak řečeno, asociace poradců a prodejců si klade za cíl chránit klienty.
      Alespoň o obraně chudáků klientů mi to tvrdil Vlado Poliak. A mám neodbytný pocit, že ta jeho parta má v AFIZu docela vliv.
      A Vy sám jste hovořil o kultivaci trhu.
      A z toho pramení můj pocit, že někdy mluvíme o ochraně klienta, ale když máme něco skutečně rozhodnout, hlava v písku.
      Mimochodem, SOS také nemá výkonou moc, přesto může říci, že jednání někoho je neetické, nebo poskytnou právní radu …
      (Nechci se pustit do debaty kdo je v právu, Parta nebo Data, neznám podrobnosti.)

      • martin gardavský napsal:

        Problém asi bude v tom, že zatímco Vy máte signály, tak já mám osobní zkušenost. Navíc zkušenost jak z oblasti státní regulace a oblasti samoregulace tak i z reálného obchodu. V portfoliu mně chybí snad jen oblast ochrany spotřebitele. Jste proto v malé nevýhodě :). Moje životní zkušennost mně navíc naučila preferovat postupné kroky. Nerozumím si s „revolucionáři“, kteří naříkají, že AFIZ dělá málo. Já říkám, že AFIZ toho dělá stále víc a lépe. Pro někoho možná pomalu, ale podle mě o to jistěji! AFIZ rozhodně nevzniknul na ochranu chudáků klientů. AFIZ byl založen za účelem ochrany svých členů, zlepšování podmínek pro jejich podnikání a jako jejich zastánce. Samozřejmě s ambicí pro celý (segment) trh. Momentálně ale zůstaneme při zemi, u členů. Klienty musí chránit stát, EU a spotřebitelské organizace. A možná se my klienti musíme naučit chránit zejména sami před sebou. Členové AFIZu chtějí své podnikání vykonávat úspěšně a k tomu patři samozřejmě slušnost. Pro úspěšné podnikání je potřeba nastavit určitou míru slušnosti a někdy si tu slušnost i vynutit. A to AFIZ u svých členů začíná dělat. A podotýkám: jako nikdo jiný na trhu!! Oproti SOS má AFIZ výhodu – může svého člena přinutit k dodržování určitého standardu. Můžeme se přít o „kvalitu“ takového standardu, ale lepší vrabec v hrsti než holub …. Kočkopes? Já se domnívám, že v současné době je AFIZ na své členy docela pes! A kdo je v právu (viz. článek) to je mně naprosto fuk. Až DataLife vstoupí do AFIZu tak to zjistíme :). A co na to pan Mrtvý brouk?

        • Tomáš Marný (TM) napsal:

          Martine,
          Vás jsem měl vždy rád 🙂 a většinou souhlasil s Vašimi názory. (Mimochodem, jak jste došel k názoru, že jste oproti mě v malé výhodě?)

          Ale zřejmě by si měl AFIZ ujasnit outgoing message.
          Signál pro mě znamená, že jsem se potkal s různými představiteli AFIZu a každý hovoří něco jiného.

          (A trocha podpásovka, to s tím vynucováním máte na mysli toho frajera v brýlých? 🙂 )

          • martin gardavský napsal:

            Malá nevýhoda? No asi jsem chtěl zdůraznit svůj „široký záběr“ 🙂 a předpokládal jsem, že na tom budete (TM) hůř. „Ješitnosti tvé jméno jest muž!“
            Outgoing message? Co říkají jednotliví představitelé není přece outgoing message celé organizace. To je pouze jejich interpretace a navíc často přečasto vytržená ještě z kontextu. Stává se to velmi často i mně osobně. Nejsem si jist, kterého frajera v brýlích máte na mysli, znám jich několik 🙂 . AFIZ je zatím jenom štěně, které trošku cení zuby a hodně slintá. Z každého štěněte ale vyroste jednou velký pes ….

            • Roman napsal:

              z Afizu nikdy velký pes-tzn. pořádná sabáka co má smysl (hlídcí vlčák,obranný pitbull či slepecký vodící pořádný pes..) z Afizu bude možná uslintaný nadutý buldoček k ničemu, co nic nevyřeší a nechá si ve svých řadách a navíc v „etickém“ takové zvířata jako Podolák a jeho bouchač“ Štork..O dalších členech jako p.Kučerová nená ani smysl psát..

  112. Kapitolak napsal:

    Panove a damy, nevim co tu resite. Tohle je diskuze o nicem. Mejte se.

  113. milos.gotz@partners.cz napsal:

    ‚Prodejní argumenty‘ společnosti DATALIFE:

    Prodáváme spořícím účty společnosti ING (ano, opravdu myslí onu stopadesátku),
    kde garantovaný zisk je 9%, když tam peníze vkládáte minimálně 3 roky.
    Navíc – investovat přes pojišťovnu je levnější.

    Když jsou v rodině takhle naházené 3 ‚spořící účty‘ celkem za 8000 Kč, navíc od dobrého známého, který to dělá vždy po práci jako hobby, takže si za to nebere peníze … taky se Vám chce brečet?

    • král židovský napsal:

      Zdravím registrovaného partnera.

      Teď vážně. Věta „…navíc od dobrého známého, který to dělá vždy po práci jako hobby,…“ vystihuje jednu část problému. Škoda, že je pojišťovnám a spol naprosto u prdele, jak je produkce dosaženo. Hlavně, že nějaká je.

  114. Max napsal:

    Přátelé, mě se jen zdá, že to tu opět sklouzává k diskuzi o výhodnosti a nevýhodnosti. Ovšem ony dva dlouhé příspěvky Petra Borkovce měli ukázat, jak stroze byla informace v článku prezentována – jakoby měla přinést důležitou informaci z oblasti poradenství, ale při tom neříci nic, hlavně ne ve prospěch jedné nebo druhé strany (ačkoli je cítit, odkud jde smrad).

    • BL napsal:

      Nic proti panu Borkovcovi, možná má pravdu. Ale kdo ten jeho příspěvek opravdu četl? Je to moc dlouhé, přece to nemůže být součástí článku.

      • Max napsal:

        …ovšem závěry vyvozené z jejich přečtení a z pouhého přečtení článku nejsou stejné.
        To je divné. Věty jsou vytržené z kontextu.

      • NoName napsal:

        To myslíte vážně, ten Váš příspěvek??? Aha, takže příště bude lepší uveřejňovat věty vytržené z kontextu??

        Tedy ne dlouhé a nudné: „Petr Novák, přední ekonom, nyní hospitalizovaný v blázinci, říká, že v ČR během příštího týdne zkrachuje deset bank. Pan prezident má z toho prohlášení legraci a vzkazuje národu, ať si z toho nedělají těžkou hlavu…“

        Ale radši kratší: „Petr Novák, přední ekonom, říká, že v ČR během příštího týdne zkrachuje deset bank. Pan prezident má z toho těžkou hlavu.“

    • Potrefená husa napsal:

      Potrefená husa Borkovec nejvíc kejhá. Dyť ten jeho příspěvek je dlouhý jako celý článek. 😀 Kdo to je Sáva Střelec? Pseudonym?

  115. Ondřej Záruba napsal:

    Ať už byly motivy chování všech stran jakékoliv,soudcem je klient.On rozhodne,kdo bude jeho finančním pobočníkem.Kdybych já byl na místě pana Vlčka,poděkoval bych panu Kubíčkovi za reflexi a rozloučil se s ním.Těch pár korun,co vyzískám z plánu takového klienta rozhodně nestojí za mediální taškařici.

    Pro zajímavost 2 čísla:

    Roční výkonnost fondu AXA CEE Akciový:-47,18 %
    Roční výkonnost fondu ING F.českých akcií:-50,58%

    Prašť jak uhoď.

  116. Frank napsal:

    Už jenom to IŽP s takovým vysokým pojistným a bez jakéhokoliv zajištění, které nastavil klientovi poradce (spíše zloděj) z DataLife, hovoří za vše a každému, kdo se v oboru finančního poradenství pohybuje, dojde, že takhle to přeci nemohl nastavit na efektivní investici volných prostředků, ale jenom pro svoji provizi.

    • David napsal:

      Co když bude později potřeba zajistit příjem, například kvůli hypotéce nebo přírůstku do rodiny? Není to tak jednoznačné jak píšete.

      • král židovský napsal:

        Ale o tom se mluví. Že spoření není zajištění. Takže jednoznačné to je.

      • Frank napsal:

        Tak proč tedy nezahájit IŽP až v době, kdy bude potřeba příjem skutečně zajistit?
        Vy si také nejprve kupujete pneumatiky a teprve potom automobil?

  117. Petr Borkovec napsal:

    a zde pak vyjádření poradce:
    Reakce- Ing. Sáva Střelec

    Upřesnění výchozí situace:
    Na smlouvě ING nebylo poradcem vyplněno od kdy má smlouva účinnost. I z toho důvodu je v přiloženém portfoliu (námi navrhované řešení prezentované klientovi) ne rada smlouvu B150 zrušit, ale pouze rada zvážit zrušení smlouvy podle délky trvání smlouvy, které bylo nutno dohledat (poradce pan Kroutil ho do smlouvy neuvedl).

    V portfoliu klienta byla dále ještě smlouva Dynamik se zajištěním na TNÚ na 200 000 Kč s progresí. Tuto očividně nevhodně nastavenou a nevýhodnou smlouvu pro klienta „poradce“ Datalife „přehlídl“ a pouze nabídl další pojistku.

    Hlavním přáním klienta bylo investovat volné peníze.

    Doporučené řešení Datalife:

    Pojištění Investor plus B150 bez jediného zajištění v současnosti na částku 3000,- Kč měsíčně pravidelné investice a 2000 Kč další pravidelného mimořádného vkladu. Klient chtěl investovat, dostal ale pojistku na víc, jak polovinu investiční částky a to BEZ JEDINÉHO ZAJIŠTĚNÍ + zbytek jako pravidelný vklad opět na pojistku. Již v tomto bodě si dovolím tvrdit, že žaloba by měla jít spíše ze strany klienta (případně mé), jelikož zde poradce očividně sestavoval portfolio za účelem vlastní vyšší provize.

    Jelikož společnost Datalife neumí zprostředkovat pravidelné investice (což mi sami na setkání, které popíši níže, potvrdili) pochopil bych rozložení 1000,- Kč měsíčně s patřičným zajištěním jako pravidelnou platbu na IŽP odůvodněnou daňovými výhodami pro klienta a zbytek volných prostředků například jako mimořádný vklad do IŽP (ale za ten není taková provize, co pane „Poradče“?) nebo alespoň nastartování programu penzijního připojištění. Nic takového se ale nestalo.

    Mé doporučení vypracované s panem Vlčkem můžete vidět v příloze. Zjednodušeně: Pojištění slouží k pojištění a to pouze do výše daňově uznatelné částky. Zbytek peněz je investován jako pravidelná investice v podílových fondech a nastartování produktu penzijního připojištění, které na vyšší částku než navržených 100 Kč pro tak mladého klienta nemá smysl. Vše bylo klientovi komentováno i s výši VŠECH poplatků spojenými s realizací portfolia.

    Popis realizované schůzky za účasti: Ing. Sáva Střelec (Partners), Jan Vlček (Partners), Zdeněk Kroutil (Datalife), Karel Andrle (Datalife) a pan Petr Kubíbček (Klient).

    Schůzku zahájil pan Střelec opětovným vysvětlením portfolia (viz. výše) a podrobným popisem všech poplatků jak v produktu B150 od Datalife tak produktu AXA 100P navrženým poradcem Partners (zde si dovolím tvrdit, že klient viděl poplatky spojené se smlouvou ING B150 poprvé, ale to je pouze mé nepodložené tvrzení založené na reakci klienta). Dále byl poradce Kroutil panem Střelcem tázán, zda dělal analýzu klientových potřeb a zda ví o smlouvě dynamik. Poradce Datalife odpověděl, že spolu řešili pouze investice (rozuměj pojištění). Na dotaz, jak by vysvětlili rodině pana Kubíčka případné nezajištění v případě vážných úrazů, nedovedl odpovědět a opět argumentoval, že spolu řešili pouze investice.

    Při názorné konfrontaci poplatků spojených se smlouvou ING a AXA dokázali poradci datalife argumentovat pouze tím, že ING nevyhrálo Zlatou Korunu jen tak, že to musí být kvalitní produkt. A že je to otázka výnosů a jestli je pan Střelec ochoten klientovi na papíře podepsat, že mu garantuje, že Axa vydělá víc než ING. Na tuto otázku pan Střelec odpověděl, že to pochopitelně garantovat nemůže, ale může garantovat nižší náklady po celou dobu investování, což je jediná veličina, kterou klient může s jistotou ovlivnit (tolik k odstavci „Celou dobu pan Střelec argumentoval tím, že B150 je drahá, že klient může ovlivnit pouze poplatky na smlouvě a tedy že má klient IŽP B150 zrušit a udělat si AXA Comfort Plus 100P.“ z výše zmíněné stížnosti).

    Následovala otázka pana Střelce, proč volné peníze nezainventovali pánové Kroutil a Andrle levněji do stejných fondů jako jsou v IŽP, ale přímo přes investiční společnost ING následovala protiotázka:“ Proč asi myslíte pane Střelec?“. Odpověď zněla „Kvůli výši provize, která by pro Vás jinak byla nižší“. Na tuto odpověď poradci Datalife již nereagovali. Po opětovném dotazování odpověděli, že investice ještě dělat neumí.

    Na přímou otázku pana Střelce, co je pro klienta výhodnější, zda peníze investovat přes pojišťovnu, nebo investiční společnost (jak doporučoval pan Střelec) oba poradci Datalife konstatovali, že investiční společnost. Po tomto konstatování pan Střelec navrhl, že v takovém případě je další debata bezpředmětná, a že jeho čas je drahý na další zbytečné povídání si, co by bylo, kdyby atd.…. Všechny strany se rozloučili, pan Vlček a pan Střelec odešli.

    Následovala ještě jedno setkání mezi klientem a panem Vlčkem, kdy klient řekl panu Vlčkovi, že smlouvu ještě nechá běžet, aby trvala 2roky, aby jeho švagr pan Kroutil nemusel vracet provize a nevznikly konflikty v rodině. Klient byl panem Vlčkem upozorněn, že investované peníze dává prakticky panu Kroutilovi do kapsy na provizi, přesto se klient rozhodl smlouvu zrušit až po dvou letech (tolik k z mého pohledu nesmyslnému odstavci: „Celá situace nakonec dopadla tak, že poradce Vlček poradil klientovi zatím se smlouvou B150 nic nedělat, abych prý nemusel vracet provizi. (A teď už opravdu nevím o co Partnerům jde.)“).

    Ing. Sáva Střelec

  118. Petr Borkovec napsal:

    Hloupost a tendenčnost tohoto sdělení ukazuje zase velkou část české žumpy. Proč jste pane Kuchto nepopsal celý případ? Poslal jsem Vám vše – naši reakci Datalifu, finanční plán atd. NEMŮŽETE MYSLET VÁŽNĚ, ŽE POŠKOZENÝ JE KLIENT. Samozřejmě na názor máte nárok.

    Proč nenapíšete, že Datalife klientovi zainvestoval vše do B150 a od nás dostal finanční plán, ve kterém ano bylo doporučeno B150 zrušit a bylo doporučeno 1000 Kč T100P plus zajištění a 2500 Kč Rentiér a 100 Kč penzijko.

    nechci tady nad tímto rozviřovat nějak velkou diskusi a každý si svůj názor udělá, ale napsat tenhle blábol mě zvedlo zase ze židle. Protože sem nemám, kam vložit finanční plán, tak sem vložím alespoň moji komplet reakci na spamovou komunikaci ublížených pánů z Datalifu:

    Vážené dámy a pánové,

    protože se tady tak hezky a zbytečně spamuje, propírá špinavé prádlo, které patří do domu a protože to jistě všechny zůčastněné hodně zajímá a baví a podrobně maily čtou, tak se připojím se svojí troškou. Přemýšlím, koho bych ještě do spamu přidal. Už zde máme ING, Generali (ahoj Jirko), AXU, možná bych doporučil přidat Tomáše Síkoru, ať informuje o této nespravedlnosti rovnou všechny v ČAPce.

    Nicméně k věci a pak bych prosil tuto mailovou spamovou komunikaci ukončit. Nic takto nevyřešíte a již ze způsobu komunikace je vidět nulová snaha rozumnou komunikaci. Naši činnost i tento případ si před AFIZ i ČNB rádi obhájíme, pokud jste „nás nechali prověřit“ J. Bylo by dobré však dále náš obor neztrapňovat tímto vystupováním, protože poškozujete a ztrapňujete nejen sami sebe.

    cílené rušení špatných a drahých stávajících smluv není našim cílem ani strategií ani to neškolíme – viz náš předpis v příloze. Logicky se tomu tak však děje a to mezi všemi společnostmi a souvisí to s vývojem trhů, produktů i vzděláním veřejnosti. Typický je například vývoj v Anglii, kde ještě před deseti lety měl každý průměrně 10 menších pojistných smluv na osobu, přičemž dnes to jsou 3-4 velké smlouvy. Rád Vám někdy osobně vysvětlím, co znamená pojem finanční plánování – toto se snažíme školit, k tomuto naše poradce vedeme a k tomuto máme a připravujeme IT nástroje a toto je také naší strategií. Finanční plánování není prodej produktů, ale využívání produktů pro splnění cílů a potřeb klienta při využití stávajícího portfolia, pokud je to možné a je to pro klienta výhodné. Produkty nejsou primární, ale jsou nástrojem. Máme 1300 aktivních poradců a 200 manažerů – většinou HPP a s VŠ vzděláním – ohlídat vše není jednoduché, neseme však zodpovědnost a pokud někdo naši filozofii poruší či klienta poškodí, tak se s ním rozloučíme. Děláme vše pro ohlídání kvality výstupu pro klienta.

    Obecně, někdy k rušení smluv dojde oprávněně a někdy pouze za účelem obohacení po úmyslném zmatení klienta nepravdivými informacemi – toto budeme rádi řešit a zodpovědnost vůči klientovi i regulátorovi nese poradce i společnost Partners. Zrušení smluv klientem je vždy umožněno špatnou prací aktuálního poradce, který neposkytuje klientovi servis, není mu k dispozici a nepodává dostatečné informace. Děje se to i nám a nikde si nestěžujeme, pokud nejsou důkazy, že byl klient poškozen a obelhán. Hlavním důvodem je nedostatečný servis poradce či rozhodnutí klienta mít jiného poradce, na což má právo. Proto je vždy nutné řešit tyto případy jednotlivě a nikoliv je podobným způsobem generalizovat.

    naše analýza IŽP je objektivní a neslouží jako nástroj pro rušení smluv. Podobné analýzy máme pro další typy produktů. Nejedná se o žádné pořadí, ale pouze o komplexní informace o produktech IŽP na našem trhu se subjektivním oznámkováním našeho analytika Dušana Šídla. Rád si však poslechnu, v čem je naše analýza nepřesná a zavádějící. Jako pojišťovací agent máte jistě podobnou, takže budu rád za zaslání upřesňujících informací k té naší.

    z vyjádření našeho poradce jasně vyplývá, že nové řešení je pro klienta prokazatelně výhodnější, komplexnější a řešící jeho situaci. Nešlo pouze o prodej produktu. Dále z toho také vyplývá, že dosavadní řešení bylo motivováno zejména provizním ziskem. Náš poradce si vše rád obhájí před dotčenými orgány i klientem a rád také odprezentuje přístup a práci poradce společnosti Datalife. Zde několik jeho vyjádření:
    – Datalife neprovedl důkladnou analýzu potřeb klienta, což poradci Datalifu přiznali. Původní nevhodné portfolio nechali bez povšimnutí a pouze přidali další pojistný produkt bez pojištění.
    – Klient měl ING B150 na 2000/M bez jediného zajištění, neměl ani TNÚ – pojištění má sloužit na pojištění a v tomto případě tomu tak nebylo
    – Dále tam co měsíc posílal 3000 do mimořádného pojištění. Před klientem uznali, že jednorazové investice do ING B150 jsou výrazně dražsí než mnou doporučené PRAVIDELNÉ INVESTICE do podílových fondů, argumentovali pouze tím, že ING vyhrálo zlatou korunu a že to AXA nemá. Na dotaz, proč neinvestují mimořádné vklady přímo do těch stejných fondů ING přímo mimo Investora, řekli, že to neumí.
    – Na přímou otázku, co je pro klienta výhodnější, odpověděli, že mé řešení, tj. zajištění v IŽP, do 1000Kč jako daňový odpočet a zbytek pravidelná investice v podílových fondech, což také bylo s klientem konzultováno a to mu bylo navrženo. Staré ING jsem opravdu doporučil vybrat a následně zrušit. Jen na administrativních poplatcích dostane klient vložené peníze zpět. Vše jsem na schůzce demonstroval i propočtem.
    klient se sám rozhodl, že si smlouvu ještě nechá, aby nemusel jeho švagr vracet provize. Následně ji ale chce zrušit. I přes naše vysvětlení, že vlastně svoje peníze takto přímo dá švagrovi na provize, se tak rozhodl.

    nejvíce mě trápí tato věta: Touto praktikou by okradl klienta o již investované peníze do počátečních podílových jednotek za první dva roky investování, ve výši 24.000Kč. To odborník se zkušeností nemůže myslet vážně, protože lže jen sám sobě a ví, že o tyto „jednotky“ už klient přišel a nemůže o ně být okraden. L Tomuto jsem věřil první čtyři roky v oboru pod tou správnou taktovkou. bohužel tato věta vyjadřuje úroveň „poradenských“ firem v ČR a nemůžeme se divit regulátorovi, že nás chce regulovat.

    vyžadovat stanovisko a umírňovat nevraživost našich společností po podání podobné stížnosti na ČNB a AFIZ? Nehledě na skutečnost, že předložené podklady ke stížnosti jsou vytrženy z kontextu. Jedná se pouze o malou část analýzy IŽP a doporučení či finanční plán.

    Mějte se hezky a věřím, že příště podobné situace budeme řešit, jak je obvyklé – tedy přímo bez spamování k dalším 20 osobám a institucím. Neváhejte se v podobných případech obrátit na mě či Tomáše Prouzu. Rádi vše prověříme.

    Pěkný den

    Ing. Petr Borkovec

    • Jan Valachovič napsal:

      Klient poškozen je, pokud měl takto nabouchnuto B150 (navíc od švagra – kdyby mu dal provizi hned přímo, oba by vydělali mnohem víc 😉 nelze říci nic jiného.
      K tomu zda ponechat výhodné ING (mimochodem zlatá koruna patřila drobet jinému produktu – T150 ale to Data neřeší) mě zde chybí délka doby od počátku, což se zřejmě poradce Partners snažil zjistit.
      Jediný kdo by si měl stěžovat je klient, a to na Data.
      To že na Ižp (především nové) mám poněkud despaktivní pohled a že „nové“ portfolio by šlo nastavit ještě více proklientsky je věc druhá. Nicméně má-li ideální portfolio 100%, tak Data 10% Partners 85%…

    • Petr Dvořák napsal:

      Dobrý den,

      málokdy se účastním debat na http://www.investujeme.cz, ale v tomto případě mi to nedá a musím tak učinit. S názorem pana Borkovce z PFLP naprosto souhlasím a musím konstatovat, že se jedná o smutnou, každodenní realitu, kdy se u svých klientů setkávám s podobně nastavenými smlouvami. Nejčastěji se jedná o již zmíněný ING Investor Plus T150 nebo B150 a v poslední době též o Clever Invest Z60 nebo Z65 od Generali. Nedovedu pochopit, proč poradci sjednávají např. Generali Clever Invest Z65 pouze s dvoutisícovou pojistnou částkou při jakémkoliv úmrtí, když má klient finanční závazky, rodinu, rizikové povolání a další okolnosti, na základě kterých by měla smlouva vypadat zcela jinak. Podotýkám, že takovou smlouvu Vám hrdě předloží klient s tím, že je pojištěn…když mu pak sdělím, že v případě úmrtí dostanou pozůstalí 2.000 Kš + aktuální hodnotu podílového účtu ke dni úmrtí klienta, nevěří mi. Takže ano, dělám klientům přesně tu samou službu, o které je psáno v článku. A ať se na mě nikdo nezlobí, ale sjednat živiteli rodiny s hypotékou a leasingem na krku ergéčko (důchodovku) od Kooperativy bez jakéhokoliv zajištění rizik s platbou 1.500 Kč/ měs., tak to už je skutečně silná káva. Snad jen poznámka na konec: za celé svoje téměř desetileté působení v oboru jsem se setkal snad jen s 5 (slovy: pěti) klienty, kteří byli svým poradcem pravidelně každoročně servisováni a navštěvování…shodou okolností se jednalo vždy o ING, Aegon nebo OVB…

      • kukacka napsal:

        proc na smrt pouze 2000,-?jednoduche-nemusi se vyplnovat zdravotni dotaznik – vyplneno za pet minut a provize v kapse..mam taky takoveto klienty, vetsinou to pak dodatecne upravujeme

      • taronga napsal:

        Přeji hezký den,

        Reagoval bych na ty slavný předtištěný CLEVERY nabízené společností BC… Na vysvětlenou uvádím:
        Tento produkt byl (a možná ještě je) prodáván jako Evropská penze nebo její součást.(tj.nejvýhodnější spoření na důchod) Co mě vždy zarazilo, bylo to, že ty návrhy smluv byly předtištěny přímo od pojišťovny pro danou společnost s min.poj.ochranou, tj.2000 Kč! Na můj dotaz (přímo u GENERALI), proč tomu tak bylo, zazněla velmi přímá odpověď… “ Dělali toho strašně moc, tak si mohli do určité míry klást podmínky které jim vyhovují…“ Co z toho plyne?! Každé společnosti jde o obchod a dalo by se říci že pro úspěch a objem jsou schopni udělat skoro vše. Nic proti Generali – má jistě kvalitní produkty a Clever k nim patří taky, ale takto nastavený produkt pozbývá svému významu. Jo a mimochodem: v té exponované době o poradcích nemohla být ani řeč!!! Zdravím a přeji mnoho úspěchů

    • Honza napsal:

      Vazeny pane Borkovce, musim rici, ze velmi ocenuji snahy Partnes o poskytovani opravdu kvalitnich poradenskych sluzeb. Mate na centrale tym skvelych osobnosti. Vase filosofie mi je sympaticka. Ovsem bohuzel musim rici, ze jsem nedavno osobne narazil na portfolio u Vas jiz vyse postavene manazerky a z portfolia teto pani jsem byl vice nez znechucen. Popravde nebylo tam vidu ni slechu po snaze POMOCI klientovi, naopak – z portfolia byl citit akorat provizni chtic. Abych byl konkretnejsi, slo o 2 IZP AXA 100P, kazde po 1 500 Kc/mesic. /Klienti do budoucna planuji hypoteku na vlastni bydleni; zatim bez zavazku ve forme uveru, leasingu apod.; bez deti/ Oduvodneni one manazerky? ,,Planujete do budoucna vlastni bydleni, musime se na to jiz nyni zajistit“.. Pricemz uplynulo vice nez pul roku a klienti stale nemeli jasno, jak a kde budou bydlet, ale „ZAJISTENI“ uz maji na dlouho dopredu pripravene, dokonce dotycna poradkyne jiz samozrejme presne vedela, v jake vysi si jednoho krasneho dne klienti hypoteku vezmou.. Je toto skutecne proklientske reseni? Kdyz jsem tuto zalezitost s klienty resil, pripravil jsem jim portfolio, na kterem rocne usetri 24 000 Kc a pritom budou jeste lepe zajisteni na potrebna rizika (predevsim uraz). Klienty jsem Vasi manazerce ale prebirat nechtel, pouze jsem jim predstavil me SKUTECNE PROKLIENTSKE reseni a rekl, at si o tom s Vasi manazerkou popovidaji.. Jaky byl dalsi postup, nevim..

      Postel jsem se do detailu proto, abych Vas upozornil na fakt, ze je chvalyhodne jsou-li „nahore“ dobre myslenky, avsak k cemu to je platne, kdyz Vasi poradci pravdepodobne Vase vize prilis nesdili a nebo te praci zkratka nerozumeji – jine vysvetleni pro tento pripad neni.

      Ostatne neni to ma jedina spatna zkusenost s praci Vaseho poradce. Na Vasi obranu je treba rici, ze tito „zlatokopove“ jsou ve vsech poradenskych spolecnostech a bojovat proti nim je tezke. Vse by vyresila radikalni legislativni uprava, ktera by znamenala zavedeni velmi narocnych zkousek na financniho poradce (nikoli prodejce) podobne jako tomu je u zkousek k ziskani licence danoveho poradce (prumerna uspesnost na techto zkouskach se dlouhodobe pohybuje okolo 5%, zkousky jsou max. 2x rocne a stoji priblizne 15 000 Kc). Zavedeni podobne praxe pro financni poradce by znamelo nuceny odchod minim. 75% „poradcu“ z trhu a zustali by pouze skutecni odbornici. Tento vyvoj by mel napomoci i k tomu, aby se financni poradenstvi stalo ze strany klientu honorovanou a predevsim vazenou profesi. Pokud by lide mohli mit jistotu, ze fin poradce je nezavisly odbornik, nikoli jeste donedavna prodavacka bot nebo delnik, jiste by si klienti ve svych penezenkach nasli sumicku, kterou by sveho poradce odmenili (klidne i pravidelnymmi mesicnimi pausalnimi platbami, cimz by byl poradce motivovan k poskytovani pravidelneho servisu).

      S pozdravem Honza

      • Robert napsal:

        Přeji dobrý den Honzo,
        poskytujete-li takovýto servis, klobouk dolů před Vámi a Vaší prací! Naprosto s Vámi souhlasím! Každá společnost má své střelce a obávám se, že ještě nějaký čas mít bude… Bohužel je to dáno ve větší míře systémem, který je v nich nastaven. Tím systémem myslím MLM. Jinak řečeno: Pracuj, ať postoupíš na vyšší pozici a máš větší provizi, ale nezapomeň že musíš „bodovat“ pořád, jinak z ní zase spadneš! Samozřejmě čím víc se společnost rozrůstá, tím větší jsou nároky na postup a obtížnější obhajoba… To by se pak totiž mohlo stát, že by tady běhal samý manažer a to by asi taky nešlo. Tento systém je převzat z obchodu (prodeje) a do poradenství se moc nehodí… Bohužel, ještě nikdo nevymyslel nic lepšího… Abych jen nešpinil: I Vy musíte uznat tu skutečnost, že se nám to fin.poradenství postupem času zkvalitňuje a věřím že za pár let dospějeme i k tomu co jste psal ve svém článku. Přeji Vám mnoho úspěchů!
        Robert

      • tom napsal:

        Jen bych reagoval na vaši stížnost. Jak uvedl výše pan Borkovec, toto řešte s centrálou Partners. Pokud se toto děje je dobré na podobné věci upozorňovat a ty budou jistě velmi svědomitě řešeny.
        Děkuji, osobně si myslím, že toto řešit zde je zbytečné.

      • Jan Bartoš napsal:

        Honzo,

        je to od Vás velice milý příspěvek, plný odhodlání a „naivity“, která mě možná ještě před rokem hnala „zlepšovat“ finanční poradenství.

        Bohužel jako všude je pravda jen polovina. p. Borkovec má pravdu v tom, že klient již své počáteční jednotky nikdy neuvidí, ale taktně pomlčí o tom, že poradenství partners ho přinutí je zaplatit ještě jednou, tedy možná nebude okraden, to je opravdu silné vyjádření, ale zaplatí za služby bez obdržení faktury.

        Co se týče tohoto nešvaru, upozorňoval jsem na něj (i zde veřejně) již před více než půl rokem, dostalo se mi sžíravé a osobní kritiky ze strany poradců PFLP:-) Bohužel se ukazuje, že to není jen moje zkušenost. Jsem rád, že pravda časem vypluje napovrch, je to moje jediná útěcha proti těm, „kteří mají vždyky pravdu“

        Vámi prezentované řešení a návrh realizace je tak filantropický, že se bojím, že budete brzy nucen dělat jinou práci. Každopádně se nenechte odradit nebo zastrašit, zkuste trpělivě vysvětlovat. Moje maminka s oblibou říkala: „házím hrách na stěnu a doufám, že občas nějaké to zrnko ulpí…“ Věřte, že když ulpí, budete mít vděčného klienta po zbytek Vaší kariéry a nebudete ho muset „pseudoservisovat“, aby se nenechal přemluvit někým jiným.

        Držím Vám palce a přeju spoustu optimismu v žumpě finančního poradentsví!

    • Poradce napsal:

      Cele je to ke smichu. Datalife i partners maji odlisnou strategii. Nevim proc se tu resi, zda poradce provedl analyzu ci ne, neni nikde definovano, ze by musel zprotredkovatel delat analyzu, nebo mi snad neco uteklo? Pokud poradce z datalifu prodal ING B150 za tyto penize, tak si musel byt vedom ceho se dopousti, na druhou stranu klient svym podpisem musel taktez vedet o nevyhodnosti produktu. Takze se tu dohadujete o nicom. Jestlize si pujdu do banky pro uver a poradce mi rekne ze dostanu 8 % urok a na smlouve je pak 15% a ja to podepisu, je to moje blbost, a za blbost se plati. Jestli ze pojedu na seniorsky zajezd a tam me ukecaji ke koupi zbozi, ktere ma 3xvyssí hodnotu nez normalne, opet je to moje blbost a za tu se plati. Takze shrnuto podtrzeno: To ze finanční poradenstvi je v CR ve stavu mafianskych praktit je jen vinou nas vsech poradcu a manazeru, kteri zivime MLM spolecnosti. To ze se tu lidi tahaj na vidinu rychlych zisku a jsou nuceni podělávat v první fázi své blízke je tomu jen dukazem. Tady neni chyba pana Kroutila, ale chyba tech, kteri ho donutili jit za tím svym známým a tech, kterí mu neporadili, ze ma udelat IZP treba za 1500 z rizikama a zbytek dat mimoradnym uctem. Jinak souhlasim s tim ze B150 je vrazda, ale nesouhlasim s tim, ze investování je pres pojistovnu ve vsech pripadech drazsí nez pres investicní spolecnost. Mozna z hlediska pravidelné platiby, ale pres MU to jde v jistých pripadech levneji a efektivneji nez pres samotnou investicní spolecnost (zalezi na produktu). A tvrdit ze rentier ci horizont je produkt spasitel je jen argumentem, ktery poradci pochytavaji od svych postupove vyssich. Co uz vubec nemuzu pochopit, jak muze nekdo rikat, ze delaá komplexní poradenství, když je takřka nemožné, aby rozuměl jeden člověk všem oblastem finančního světa. Neznam ve svem okoli nikoho, kdo by byl profikem na investice, pojisteni, uvery, stavebni sporeni a ci bankovnictví. Jsem presvedcen o tom,ze takovy poradce mozna ani neexistuje. Neni lidsky mžné vynikat ve všem. Ale zpet k veci resene: pokud panove z DL prodali klientovi zbozi, tak uz je to blbost klienta, ze to koupil a muze se tlouct do hlavy on, ale napadat se tady stiznostma je ubohost, ztrata casu a stejne to nikam nepovede. Akorat u klienta dojde jen k tomu, ze se nasere, a uz nebude verit nikomu. Kdyby byl poradce s partners profesional, tak udela klientovi analyzu, kterou poradce z DL neudelal a navrhne mu reseni a stavajici smlouvy upravi a zakomponuje do reseni. Zvedl by tak daleko vice prestiz FP. Ale provize je mocna a tak je lepsi to zbourat a nahradit novym produktem. Jo a nevim proc dynamik nazyvate spatnou smlouvou. Jenom proto, ze tu nekdo porad rozpitvava poplatkovou politiku a jine nesvary tohoto produktu. Lepsi je si v praxi vyzkouset, jak produkt funguje a pak se bavit o vyhodnosti a nevyhodnosti. Pokud by si nahodou myslel, ze jsem z CP, tak je naomylu. taky jsem byl presvedcen o nevyhodnosti tohoto produktu na zaklade skoleni a infa z netu. A dnes ho vlastnim druhym rokem a jsem spokojen a to jak s pojistnym plnenim, ktere jsem uplatnoval, tak i s tvorbou rezervy na tomto pojisteni. Jestli si dnes nekdo mysli, ze KZP je out, tak je na omylu. Vsichni se ohani zhodnocenim IZP, ale jsem zvedavy, jaka bude zivotnost izp po leotsnim roce. Mejte se

      • tom napsal:

        pobavil mě váš článek natolik, že bych mu dal cenu……. né je to blbost… zamyslete se a přečtěte si ho ještě jednou. Pokud jste finanční poradce a jak uvádíte za blost se platí, tak musíte asi výborně obírat své klienty a v duchu si říkat jak byli hloupí vlastně, když nevěděli a podepsali…a s těmi KŽP a IŹP taky bodujete kloubouk dolu….

        • poradce napsal:

          Jsem rád, že jsem Vám způsobil smích ve tváři. Jen by mě zajímalo, jak byste ohodnotil to, že druzí obírají Vás. Pokud jste finanční poradce, tak víte, že stejně jako poradci obírají klienty o peníze, tak finanční domy obírají zprostředkovatele a poradce o provize. A to platí i v jiné branži. Například stát také obírá občany o peníze. Víte je to jako virus, všichni obírají všechny a děje se to už od opic. KŽP IŽP, ojetá auta se dnes prodávají více než nová. 🙂

          • Max napsal:

            to si snad děláte srandu, jestli tohle myslíte vážně!? Vy mě obíráte o čas a o mozkové buňky, to jedině. Poradce obírá klienta? To asi pořád nevidíte co je slušné poradenství a co je zlatokopectví. Lidé se konečně vzdělávají, takže uvidíme. Finanční domy obírají poradce? Jako které? A na čem? Stát obírá občany? Hmm, slušný! Myslíte 30 Kč u lékaře, nebo snad daně? Náš stát není dobrý hospodář, to se ví. Ale že by nás obíral? To zní jako takový výkřik z vesnické hospody, ale místo odpovědi bych tam na svou otázku našel jen pár ran do zubů. Doufám, že Vy budete sdílnější. Od virů přes opice, ŽP a auta jsem to nepochopil…

      • Sáva Střelec napsal:

        Dobrý den,
        protože tím poradcem z Partners, o kterém píšete, jsem byl já, dovolím si reagovat.

        1. Na nastavení smlouvy ING T150 nebylo vůbec nic co by stálo za zachování, přesto jsem se dál pídil po tom, jak dlouho již smlouva běží, než jsem navrhoval její zrušení (nebylo to ve smlouvě uvedeno). To o co klient při zrušení přišel, dostane prakticky zpět v uspořených administrativních poplatcích (rozdíl mezi poplatkem za vedení účtu u B150 a 100P x 12 měsíců x dlouhá doba na kterou klient produkt měl))a to nemluvím o rozdílu nákupní a prodejní ceny. Vše možno vidět v plánu co jsem přiložil k mé reakci na AFIZ i ČNB.

        2. Dynamik je špatnou smlouvou z mnoha důvodů. Hlavním z nich je absolutní poplatková netransparentnost a tím pádem i netransparentnost výnosů (ty záleží na rozhodnutí představenstva ČP).

        3.V tarifu 100P jsem pro klienta nastavil všechno důležité zajištění, včetně závažných onemocnění, které se mimo produkt IŽP těžko sjednávají. Vše levnější než v B150.

        4. „Ale provize je mocna a tak je lepsi to zbourat a nahradit novym produktem. Jo a nevim proc dynamik nazyvate spatnou smlouvou“. Toto je zbabělé vyjádření člověka, který o tomto případu nic neví a nezná mne ani mou práci. Reagovat víc na to nebudu.

        Pěkný den.

    • Jan Bartoš napsal:

      Vážený pane Borkovče,

      je to už drahná doba, co jsme spolu naposledy komunikovali napřímo. Musím říct, že jste měl v lecčems pravdu. Většina mých představ se ukázala jako naivní nerealizovatelné sny (kde není poptávka…), ale co se vám od počátku nepovedlo vyvrátit, je Vaše tendenční, utilitární veřejné vystupování.

      Píši to teď proto, že bych byl rád, abyste se veřejně vyjádřil k následujícím 2 bodům. Strávil jsem již nějakou dobu v diskuzích s poradci PFLP, bohužel mě jejich přístup (já vím všechno, vždyť to u nás říkali na školení) dokázal akorát znechutit. Mám za to, že Váš názor veřejně projevený bude minimálně podobná autorita:-)

      1)Poradci partners záměrně/z nevědomosti překrucují ukazatel TANK ve snaze nahradit jakékoliv ŽP svým vlastním.
      – největší náklady jakéhokoliv ŽP vznikají v prvních dvou letech
      – při 1% rozdílu mgmt fee bude klient „na svých“ po cca 28 letech, všechny kratší smlouvy jsou pro něj od počátku ztrátové
      – nikdo nedokáže zaručit platnost mgmt fee nebo TER p celou dobu trvání
      – velikost mgmt fee sice může korelovat s velikostí výnosu (jsem zastáncem), ovšem přesto nevypovídá nic o celkové výkonnosti fondu

      2)Poradci PFLP zásadně prodávají nejlepší produkty na trhu. Jak už někdo podtknul, povedl se Vám dokonale marketingový tah s obsazením centrály. Máte skvělé lidi s velkým renomé. Mohl byste stejně ohnivě, jako obhajujete AXU T100P obhajovat rentiér? Proč jste ještě nepublikovali žádnou analýzu na téma „prodáváme nejlepší OPF“? Jinak budu nucen přijít k výše zmiňovanému klientovi a vysvělit mu, že OPF prodávané v programu rentiér patří svou výkonností a potenciálem k těm spíše podprůměrným na českém trhu.

      Budu velice rád za Vaši věcnou odpověď. V žádném případě mi nejde o zviditelnění se, ani o hanu partners. S MLM kolosy nemůžu ani nechci bojovat, ale rád bych, abyste (pokud se zašťiťujete aurou paladina na finančním trhu) podával informace úplné a nezkreslené.

      s díky a pozdravem Jan Bartoš

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.