Sobota 17. dubna. Svátek má Rudolf.

Visa učí využívat platby kartou zákazníky

Banky 14.05.2015 | 10:59 0 Komentářů

Kampaň na podporu placení kartou spouští asociace Visa Europe. Partnery akce jsou Benzina, Tesco, CineStar, Intersport, Datart a Bontonland.

Od 18. května do 30. června trvá společná kampaň Visa Europe a obchodníků nejznámějších  retailových značek, díky níž zákazník získá zajímavé slevy u stovek partnerských obchodů po celé republice. Stačí jen zaplatit na některé z čerpacích stanic společnosti Benzina kartou Visa. „Je to vlastně dárek pro všechny držitele našich Visa karet. Poté, co zákazník zaplatí u Benziny kartou, na účtence najde speciální kód, který vymění za slevový voucher a může si velmi výhodně pořídit např. oblečení, elektroniku nebo lístek do kina,“ informuje Marcel Gajdoš, generální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Během šesti týdnů, kdy akce trvá, tak může držitel Visa karty ušetřit jednu korunu na litr při nákupu prémiového paliva Verva, získat lístek do kina za 99 korun, obdržet slevu 200 korun při internetovém nakupování nad 1 000 korun nebo slevy v rozmezí 10 až dvacet procent na nákup oblečení, elektroniky nebo hudebních nosičů.

„S cross promotion máme zatím pozitivní zkušenosti, a i proto jsme se rozhodli podílet na této kampani. Očekáváme, že společná kampaň se společností Visa bude ještě úspěšnější, a to díky opravdu široké škále odměn, které se zákazníkům nabízejí. Od levnějších lístků do kina, přes CD, DVD, oblečení, elektroniku až po slevu na naše prémiová paliva Verva,“ říká Agnieszka Bobrukiewicz, vedoucí odboru marketingu společnosti Benzina.

Kampaň bude mediálně podpořena, a to v rádiu, na internetu, v mobilech, na venkovních plochách, v tisku a prostřednictvím gelokačních SMS. Propagace bude probíhat také přímo na čerpacích stanicích Benzina a u jednotlivých partnerů v místě prodeje a rovněž přes jejich komunikační kanály, jako jsou newslettery, bannery, sociální sítě, apod.

Karty by mohlo přijímat a 93 tisíc obchodníků

Z výzkumů asociace Visa Europe vyplývá, že Česká republika sice vede evropské statistiky ve využívání bezkontaktních karet, celkově však z pohledu placení kartou Češi zůstávají daleko za evropským průměrem. Důvodem je jak nedostatečné pokrytí platebními terminály (zhruba poloviční v porovnání s průměrem EU), tak v určitých oblastech i neochota spotřebitelů platební karty používat.

„Ke konci roku 2014 jsme v České republice evidovali 110 308 platebních terminálů, které provozuje zhruba 45 tisíc obchodníků. Ve Visa Europe jsme nyní pečlivou analýzou trhu identifikovali mezi obchodníky 93 tisíc vhodných adeptů , kteří splňují veškeré předpoklady pro to, aby zavedli platby kartami. Ve světle těchto čísel se ukazuje, že v současnosti jsme z hlediska vybavenosti trhu terminály asi na třetině skutečného potenciálu,“ vyčísluje Marcel Gajdoš.

Největší potenciál pro zavádění karetních transakcí skýtá oblast prodeje a služeb, kde Visa vytipovala na 33 tisíc vhodných kandidátů. Další v pořadí jsou maloobchodníci (12 tisíc), provozovatelé restauračních zařízení (11 tisíc) či podnikatelé v oblasti auto-moto (7 tisíc).

Najdou se však i oblasti, kde je prostor pro zlepšování infrastruktury minimální. „Kupříkladu u čerpacích stanic dosahuje vybavenost platebními terminály 91 %. Karty však tvoří jednu třetinu objemu z celkových tržeb na čerpacích stanicích. Konkrétně v této oblasti se proto chceme prostřednictvím spuštěné kampaně zaměřit na změnu spotřebitelského chování,“ uvádí Marcel Gajdoš, regionání manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Praha – město karet i město s největším potenciálem pro zlepšení

Situace kolem placení kartami se liší nejen podle zaměření obchodníků, ale i regionálně. Státem ve státě je Praha, kde je pokrytí platebními terminály v rámci republiky bezkonkurenčně nejvyšší, avšak zároveň je zde nejvíce obchodníků, kteří – navzodry tomu že by mohli – karty zatím nepřijímají. Společnost Visa jejich počet vyčíslila na 16 tisíc. O něco méně příležitostí k zavedení karetních plateb je ve Středočeském, Jihomoravském a Moravskoslezském kraji (od 11 do 8 tisíc), které se z hlediska aktuálního pokrytí terminály pohybují kolem celorepublikového průměru.

Nejméně příležitostí platit kartou, a zároveň nejmenší potenciál zavést platební terminály, je vedle Vysočiny v Libereckém, Pardubickém a Karlovarském kraji.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.