08. 06. 2015
Subjekty:
Více než polovina Evropanů je zvyklá nakupovat přes mobilní telefon a Češi s nimi drží krok
„Mobilní nakupování jde ruku v ruce s využíváním mobilního bankovnictví. Z těch Evropanů, kteří v uplynulém roce provedli nákup přes mobilní telefon, jich čtyři pětiny používá zároveň i mobilní bankovnictví. Obdobně jsme na tom i u nás v Čechách, kde mobilní banku využívá 74 % dotazovaných, kteří realizují nákupy přes mobilní zařízení,“ říká Libor Vaníček, ředitel retailového bankovnictví ING Bank.
Nejvíce používají mobil k nakupování Turci (až 84 % dotazovaných), naopak v Belgii takto nakupují jen necelé dvě pětiny respondentů. Američané jsou na tom s 58% využíváním mobilů k nakupování stejně jako průměrný Evropan. Češi jako jedni z mála nakupují přes mobilní zařízení nejvíce elektroniku.
Nejčastěji lidé nakupují přes mobilní telefon oblečení (35 %) a elektroniku (32 %). Zatímco u žen nákup oblečení (37 %) jasně vede před elektronikou (25 %), u mužů tak výrazný rozdíl nepanuje (39 % vs. 33 % ve prospěch elektroniky). Častými objekty zájmu nakupujících přes mobilní zařízení jsou hry, hudba a potraviny, ale nezanedbatelný podíl má i nákup dovolené nebo donáška jídla (15 %).
Ve Spojených státech jsou čísla za mobilní nákupy v jednotlivých segmentech oproti Evropě vyrovnanější. Velká Británie je pak jedinou sledovanou zemí, kde nad oblečením a elektronikou vítězí mobilní nákup potravin.
55 % Evropanů také přiznalo, že pokud obchod uloží jejich platební údaje, mají později tendenci v něm nakupovat, protože je to jednodušší a rychlejší. V USA to potvrdilo dokonce 61 % dotazovaných.