Středa 21. října. Svátek má Brigita.

Ústavní soud zamítl ústavní stížnost klientky.

Banky 15.04.2014 | 11:17 0 Komentářů

Ústavní soud dnes vyhlásil nález ve věci klientky České spořitelny, a.s., která se domáhala vrácení úvěrových poplatků. Ústavní soud zamítl ústavní stížnost klientky. (Tisková zpráva: Poplatkyzpet.cz, Bankovnipoplatky.com, Jdeto.de)

Advokát JUDr. Petr Toman, poskytující právní poradenství iniciativě Poplatkyzpet.cz, k tomu uvádí: „I když se s rozhodnutím Ústavního soudu neztotožňuji, tak mi nezbývá, než právní názor Ústavního soudu respektovat. Velmi mě mrzí, že se Ústavní soud práv spotřebitelů nezastal a v důsledku jeho rozhodnutí jsou na tom hůře, než v některých jiných zemích EU. Pevně věřím, že se jednoho dne ukáže právní názor Ústavního soudu jako nesprávný a postavení spotřebitelů se zlepší.“ 

JUDr. Daniel Paľko, předseda představenstva společnosti BSP Lawyer Partners a.s., poskytovatele služby  Poplatkyzpet.cz, komentuje nález Ústavního soudu: „Názorem Ústavního soudu jsou vázány všechny české soudy, a proto doporučíme všem našim klientům zpětvzetí podaných žalob a ukončení soudních řízení. V několika individuálních případech se ale pokusíme dnešní nález Ústavního soudu prolomit, a to prostřednictvím Evropského soudu pro lidská práva a návrhem na podání předběžné otázky ve věci ochrany českých spotřebitelů k Soudnímu dvoru EU. Našim klientům doporučíme, aby se s návrhem na zlepšení ochrany spotřebitele obrátili na své poslance.“ 

Majitel serveru Bankovnipoplatky.com, Ing. Patrik Nacher, doplňuje: „Jakkoliv s rozhodnutím Ústavního soudu nesouhlasím, nelze s tím nic dělat. Na jedné straně mě mrzí, že vůbec nikomu v justici nevadí podezřelý průběh celého sporu, od neuznání plných mocí, přes záměrné a neodůvodněné zdražení soudních poplatků pro klienty, konče vytvářením jednočlenných soudních senátů s předem jasným negativním stanoviskem a tudíž nulová šance, aby byl spor přidělen i soudci s jiným právním názorem. Na straně druhé jsem rád, že poplatek byl během posledních 14 měsíců zrušen téměř u všech bank, takže se nových nebo refinancujících klientů téměř netýká.

Provozovatel serveru Jdeto.de, Mgr. Petr Němec, komentuje zamítnutí ústavní stížnosti: „Podařilo se nám sporný bankovní poplatek vymazat ze sazebníků bank, druhý krok, navrácení poplatků, se nám bohužel nezdařil. Rozhodnutí Ústavního soudu nezbývá než respektovat. I tak se nám podařilo vybojovat pro spotřebitele lepší podmínky, než byly před vznikem našich iniciativ.“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.