CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

07. 08. 2015

0 komentářů

Služby: Mírným tempem vpřed…

 


 

Celkově tak pokračoval příznivý trend, který pomáhá postupně dobývat pozice ztracené v průběhu dvou předchozích recesí. Vzhledem k předchozímu propadu je návrat celkových tržeb na úrovně let 2007–2008 celkově pomalejší, i když například doprava se na svoji výchozí úroveň dostala už na konci předchozího roku.

Vzhledem k nehomogennímu mixu zastoupených služeb nemá smysl příliš paušalizovat, a tak se podívejme, jak se jednotlivým odvětvím či oborům v rámci služeb daří. Z těch nejvýznamnějších se aktuálně daří hotelům a restauracím, telekomunikacím, IT a leasingu.

V případě hotelů a restaurací – jak naznačuje graf – je návrat na startovací předkrizové úrovně během na hodně dlouhou trať. Jak je však vidět ze statistik cestovního ruchu, zájem o ČR ze strany zahraničních návštěvníků narůstá už více než rok a s ní roste i obsazenost tuzemských ubytovacích zařízení.

Méně úspěšné jsou i nadále cestovní agentury, což je vzhledem k boomu spotřebitelské poptávky docela nezvyklé. V tomto případě je možné spekulovat o rozvoji individuálního cestování nebo vyšším využívání zahraničních agentur, které je v době internetu velmi operativní. V době boomu ekonomiky klesá zájem o poradenské služby, což až tak překvapivé naopak být nemusí.

Na základě aktuálních čísel ze služeb lze říct, že k růstu ekonomiky většina typů služeb přispívá, i když zdaleka ne tak jako zpracovatelský průmysl. Je tak pro letošní a nejspíše i příští rok velmi pravděpodobné, že se jasně průmyslový charakter ČR ještě více utvrdí. K tomu lze jen dodat, že v EU nenajdeme jinou zemi, jejíž průmysl by tvořil více než 30 % HDP.

REKLAMA

Petr Dufek
Investiční výzkum
Československá obchodní banka, a. s.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Pandemie a gastrosegment. Vyplatí se do něj investovat?

Zdroj: Pixabay.com  Situace v českém gastrosegmentu je kritická. Podle údajů výzkumné společnosti Nielsen ztrácejí podnikatelé v této oblasti každý týden na tržbách 3 miliardy Kč. Provozovatele restaurací, hospod, barů, kaváren, rychlých občerstvení a dalších zařízení „stojí“ každý zavřený den více než 400 milionů korun. Jak z této […]

Text: Daniel Mareš

24. 03. 2021


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *