18. 06. 2025
Slavia výrazně urychlí likvidaci pojistných událostí
Registraci pojistných událostí čekají ve Slavii změny. Bude ještě rychlejší, efektivnější a řadu kroků, které doposud dělali lidé, za ně nově převezme automatizovaný systém. V současnosti se tzv. „hlášenky“, tedy základní informace o škodných událostech, obsluhují manuálně. Nově se o jejich hladký přenos k likvidátorům postará robotické řešení společnosti INFOMATIK. Tyto změny mají za cíl zrychlení všech kroků, na jejichž konci je zaplacená škoda a spokojený klient.
![]()
„Celý proces, který začíná přijetím zprávy od klienta a pokračuje registrací škodní události do informačních systémů Veris a COS, bude probíhat digitálně,“ vysvětluje projektový manažer Slavia pojišťovny Petr Skalický. Pozitivní efekt této automatizace se projeví hned v několika směrech. „Výrazně zrychlí registraci škod, sníží její chybovost a v neposlední řadě také uleví lidské práci, takže v rostoucí pojišťovně zvládneme obsloužit větší počet zákazníků bez navyšování počtu zaměstnanců.“
Vzhledem k tomu, že nová automatizace procesů ve Slavii bude vycházet ze softwaru, který se neomezuje výhradně na LPU, dokáže jej pojišťovna využívat i při dalších rutinních činnostech, které je třeba automatizovat a digitalizovat.
„Osobní přístup ke klientům zůstane ve Slavii zachovaný i nadále. Nový automatizovaný systém však standardní kroky při likvidaci pojistných událostí dokáže jak klientům, tak i pracovníkům pojišťovny, ulehčit,“ dodává Skalický. Přípravy k jeho spuštění skončí ještě letos, aby mohl být od začátku příštího roku zcela funkční.
Tento systém je navíc navržený tak, aby se do něho mohla vkládat i další integrovaná řešení s jazykovými modely umělé inteligence. Jeho přínos ve Slavia pojišťovně proto zdaleka neskončí pouze v oddělení likvidace pojistných událostí.
![]()


