CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

09. 09. 2014

0 komentářů

Subjekty:

Rozvoj českých firem stojí na bankovních úvěrech

 


 

„Úvěr je standardním a žádaným způsobem řešení provozního a investičního financování. Ve srovnání s Evropou mají české firmy málo kapitálu a tím pádem větší úvěrovou potřebu,“ komentuje důvody zájmu Petr Manda, výkonný ředitel útvaru Firemní bankovnictví ČSOB. Banka podnikatelům a firmám v tomto směru vychází vstříc. „Celá třetina našich stávajících klientů z řad podnikatelů a malých firem může již nyní využít předschválený úvěrový limit bez toho, aby bance musela dokládat své příjmy,“ upozorňuje Petr Manda. 

Tím nabídka pro podnikatele ovšem nekončí. Pokud si pořídí bezkontaktní kreditní kartu MasterCard Business, tak po splnění stanovených podmínek získají od ČSOB poukázku v hodnotě 800 Kč na pohonné hmoty v obchodní síti čerpacích stanic EuroOil. Zároveň se jim po celou dobu platnosti karty sníží roční poplatek za služby spojené s úvěrem. Pro nové klienty má navíc ČSOB nachystanou slevovou šekovou knížku, která obsahuje produktový mix pojištění od ČSOB Pojišťovny pro podnikatele. 

Firemní bankovnictví ČSOB připravilo pro firmy a podnikatele také nové benefity k bezkontaktní kreditní kartě MasterCard Business. Klienti, kteří s ní od září zaplatí, budou mít vybrané zboží automaticky pojištěné na šest měsíců proti poškození, zničení nebo odcizení. Navíc se na vybrané zboží pro podnikání jako např. elektronika, mobilní telefony či tablety a jejich displeje, profi nářadí apod. vztahuje prodloužená záruka o jeden rok (maximálně na 3 roky). Pojištění nákupu i prodloužená záruka je automaticky součástí karty a je zdarma. Při platbě touto kartou získá klient nově slevu na čerpání pohonných hmot v síti čerpacích stanic EuroOil ve výši 0,40 korun za litr.

Podle posledních průzkumů ČSOB patří mezi základní ukazatele výběru banky ze strany malých firem kromě cenové nabídky také kvalita produktů, jejich šíře, dostupnost pobočkové sítě a důvěryhodnost. „Jsme rádi, že klientům můžeme nabídnout širokou produktovou nabídku a dlouholetou zkušenost s financováním jejich rozvoje,“ doplňuje Petr Manda. Se změnou banky má podle výsledků zkušenost pětina živnostníků a 15 % mikrofirem. 

Češi se podnikání nebojí

REKLAMA

Přestože počet zaniklých firem mezi lety 2004 a 2013 každým rokem rostl (vloni činil téměř 6 tisíc subjektů), zvyšuje se i počet společností nově zakládaných. Polovina společností přitom končí až po 16 a více letech. Podobně jsou na tom fyzické osoby – podnikatelé. Jen 6,5 % z nich zruší živnost do pěti let; naopak 56 % jich podniká 16 a více roků. Polovina živnostníků skončí ve věku mezi 50 až 70 lety. „Firmy nejčastěji přestávají podnikat ve velkoobchodě a maloobchodě, podnikající fyzické osoby v maloobchodě, stavebnictví, rostlinné a živočišné výrobě,“ upřesňuje Jan Cikler, projektový manažer CRIF – Czech Credit Bureau. 

Pokud se podíváme na statistiky z jiného pohledu, tak měsíčně bankrotuje přibližně 100 firem. Fyzických osob podnikatelů je pak měsíčně pětkrát více. Mezi červnem 2013 a červnem 2014 zbankrotovalo cca 7 500 subjektů. 

Mezi obory s tradičně nižší mírou ztrátovosti patří služby, auto-moto, strojírenství a těžký průmysl, elektronika a potravinářství. ČSOB se však při oceňování rizik neorientuje podle oblasti podnikání, ale spíše se zaměřuje na kondici klienta. „Díváme se na historii firmy, jak se jí na trhu daří. V každém odvětví jsou firmy, které jsou velmi úspěšné a pro banku představují atraktivního obchodního partnera,“ uzavírá Petr Manda.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Základy investování: úrok, úročení a diskontování

Chcete být vzdělaní, zdraví a štíhlí? Měli byste se učit, cvičit a zdravě jíst. Pěkně se to řekne, ale hůř dělá. Dnes a v přítomné chvíli si ceníme okamžité spokojenosti – místo učení raději hry, proč cvičit, když je pohodlnější zalehnout k televizi. Ne, nechceme vykládat o zdravém životním stylu, chceme uvést příklad toho, kdy jako lidé upřednostňujeme efekt, který získáme v dohledné době, a budoucnost vysoce „diskontujeme“.

Text: Radovan Novotný

23. 11. 2015


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *