Středa 28. července. Svátek má Viktor.

Poptávka po zlatě od podzimu opět roste, nejžádanější je uncová cihla

Investice 10.12.2012 | 11:30 0 Komentářů

Česká mincovna zaznamenává ve druhé polovině roku zvýšený zájem o nákup zlata. Od září do listopadu prodala o 40 procent slitků a mincí více než za celé první pololetí. Většina zákazníků si přitom pořizuje cihličky do jedné trojské unce. Velký ohlas má také spoření ve zlatě.

Zájemci o investice do zlata se nerekrutují pouze z horních deseti tisíc. Zákazníci České mincovny nakupují i zlaté slitky již od hmotnosti jednoho gramu v ceně cca 1500 Kč. „Běžní investoři u nás nakupují slitky od jednoho gramu do jedné trojské unce, což je 31,1 g. Kdo chce investovat více, nakoupí buď větší množství uncových cihel, nebo volí těžší cihly,“ informoval Tomasz Surdy, obchodní ředitel České mincovny.

Více než polovina klientů přitom nakupuje cihličky do jedné unce včetně. Na konci roku pak mincovna tradičně registruje zvýšený zájem o slitky nižších hmotností, které slouží jako vděčné vánoční dárky.

Zatímco prvních šest měsíců roku 2012 se neslo ve znamení útlumu celého odvětví, prodejní statistiky ve druhém pololetí jsou daleko optimističtější. Zásadní vliv na ně mělo podzimní otevření reprezentativní prodejny v pasáži České národní banky na pražských Příkopech a spuštění investičního portálu pro investování do zlata ČM AURUM. „Od září do listopadu jsme prodali o 40 procent slitků a mincí více než za celé první pololetí,“ shrnul Tomasz Surdy.

Spuštěním portálu ČM AURUM letos v říjnu Česká mincovna rozšířila svou nabídku o další služby. S velkým ohlasem trhu se setkalo spoření ve zlatě, s nímž lze pravidelně ukládat částky již od 200 Kč a spořit na investiční zlato. „Zhruba polovina těch, kdo si u nás založili Zlaté konto, si založila i spoření,“ uvedl Surdy. Portál nabízí také uskladnění zlata nebo certifikáty kryté zlatem. „Přímo v mincovně si ukládá zlato zhruba jedna třetina zákazníků,“ uzavřel obchodní ředitel.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.