CZK/€ 24.325 -0,29%

CZK/$ 20.776 -0,13%

CZK/£ 27.771 -0,40%

CZK/CHF 26.108 -0,29%

27. 11. 2013

Subjekty:

Polovina Čechů zatím nemá žádné vánoční dárky, velké nákupy odkládají na prosinec

 


 

„Věrnostní a slevové programy budou jedním z trendů letošních Vánoc. Ukázalo se, že je při předvánočních nákupech využilo již 50 % zákazníků. Téměř třetina lidí dokonce před Vánoci vybírá obchody podle toho, zda podporují jejich věrnostní program,“ říká Josef Jehlík z GE Money Bank. „Počet zákazníků, kteří využívají věrnostní programy, navíc bude ještě stoupat. Ta pravá nákupní horečka nás totiž zřejmě čeká až s příchodem Adventu, většina Čechů zatím za dárky neutratila ani tisíc korun,“ dodává Josef Jehlík.

Méně než 1000 Kč do vánočních dárků zatím investovalo celkem 58 % Čechů, 22 % lidí nakoupilo dárky v rozmezí 1001 – 2000 Kč. Jen každý pátý Čech za vánoční dárky již utratil více než 2000 Kč. Pokud jde o plány na další útratu za dárky, polovina lidí chce své příští výdaje udržet pod 2000 Kč. Zhruba 35 % Čechů potom plánuje nákupy dalších dárků v rozmezí 2001 – 5000 Kč a jen 15 % lidí chce utratit více než 5000 Kč.

Všechny dárky má nakoupeno méně než 6 % Čechů

I když většina lidí zatím nakoupila jen minimum dárků, již 8 % lidí již teď ví, že budou muset zvýšit svůj původně plánovaný rozpočet na vánoční dárky. Celkem 28 % Čechů bude raději vybírat levnější dárky anebo jich koupí o něco méně, aby svůj původní finanční limit na letošní vánoce nepřekročili. Téměř 40 % lidí si naopak myslí, že svoje plány na útratu za letošní Vánoce dokáží dodržet.

Kde nakupujeme vánoční dárky?

REKLAMA

Lidé, kteří kupují dárky s předstihem, častěji využívají služeb internetových obchodů, téměř polovina všech vánočních dárků se zatím prodala online. Dalších téměř 30 % dárků si potom zákazníci odnesli z velkých nákupních center. Zbytek nakoupili v supermarketech, hypermarketech nebo ve specializovaných obchodech mimo velká nákupní střediska.

Zákazníci chtějí věrnostní programy se slevami na zboží

Pokud jde o věrnostní programy, většina klientů (44 %) dává podle průzkumu přednost těm, které je odmění slevami na zboží nebo služby. GE Money Bank slevové kupony nedávno nabídla všem svým klientům ve věrnostním programu bene+. Ten získal v Česku již přes 170 partnerů, zákazníci tak mohou výhody čerpat ve více než 1 600 kamenných provozovnách a 31 internetových obchodech. Vedle slevových kuponů dostávají u partnerů bene+ peníze zpět za každou platbu kartou, a to až do výše 30 % z částky nákupu. Celková výše odměn není nijak omezena, majitelé kreditních karet navíc dostávají jedno procento zpět i za platby mimo síť partnerů, a to včetně nákupů na internetu. Partnery bene+ jsou jak velké řetězce typu Globus, Agip, BENU Lékárny, Datart, tak i malí regionální obchodníci.

Věrnostní program bene+ je automaticky spuštěn na kreditních a NFC kartách MoneyCard Plus a MoneyCard Gold a dále na debetních kartách a bezkontaktních nálepkách vydaných k účtům Genius Silver, Genius Active, Genius Dual, Genius Gold, Genius Gratis, Genius Complete, Genius Benefit a Genius Plus. Více detailních informací o bene+ včetně pravidelně aktualizovaného seznamu partnerů je k dispozici na  www.beneplus.cz.

Loading


Související články

Jak se změní daně a minimální odvody živnostníků v příštím roce

Podnikání na živnostenský list přináší kromě svobody a flexibility také povinnost pravidelně odvádět daně a pojistné na sociální a zdravotní pojištění. Rok 2026 měl podle původních plánů přinést další zpřísnění podmínek a postupné navyšování minimálních odvodů. V důsledku politických změn však dochází k přehodnocení některých opatření, což […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

08. 12. 2025

Rodičovský příspěvek v roce 2026. Rodiny s jedním dítětem přijdou zkrátka

Od ledna 2026 se mění výše rodičovského příspěvku. Změna však nepřinese úlevu všem. Zatímco rodiče dvojčat a vícerčat si výrazně finančně polepší díky zvýšení na 700 000 Kč, rodiny s jedním dítětem zůstávají na současných 350 000 Kč, a navzdory inflaci tak reálně ztrácejí. Úprava přitom neplatí […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

04. 12. 2025

Investice pod stromeček: Dárek, který roste s obdarovaným

Češi stále častěji hledají dárky, které nezatíží domácnost zbytečnostmi a neskončí bez užitku v šuplíku. Roste proto zájem o investice jako vánoční dárek – nejvíce u rodičů, kteří chtějí dětem založit investiční účet, ale také mezi prarodiči nebo partnery. Investice totiž dlouhodobě roste, chrání před inflací a […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

02. 12. 2025