CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

27. 11. 2013

0 komentářů

Subjekty:

Polovina Čechů zatím nemá žádné vánoční dárky, velké nákupy odkládají na prosinec

 


 

„Věrnostní a slevové programy budou jedním z trendů letošních Vánoc. Ukázalo se, že je při předvánočních nákupech využilo již 50 % zákazníků. Téměř třetina lidí dokonce před Vánoci vybírá obchody podle toho, zda podporují jejich věrnostní program,“ říká Josef Jehlík z GE Money Bank. „Počet zákazníků, kteří využívají věrnostní programy, navíc bude ještě stoupat. Ta pravá nákupní horečka nás totiž zřejmě čeká až s příchodem Adventu, většina Čechů zatím za dárky neutratila ani tisíc korun,“ dodává Josef Jehlík.

Méně než 1000 Kč do vánočních dárků zatím investovalo celkem 58 % Čechů, 22 % lidí nakoupilo dárky v rozmezí 1001 – 2000 Kč. Jen každý pátý Čech za vánoční dárky již utratil více než 2000 Kč. Pokud jde o plány na další útratu za dárky, polovina lidí chce své příští výdaje udržet pod 2000 Kč. Zhruba 35 % Čechů potom plánuje nákupy dalších dárků v rozmezí 2001 – 5000 Kč a jen 15 % lidí chce utratit více než 5000 Kč.

Všechny dárky má nakoupeno méně než 6 % Čechů

I když většina lidí zatím nakoupila jen minimum dárků, již 8 % lidí již teď ví, že budou muset zvýšit svůj původně plánovaný rozpočet na vánoční dárky. Celkem 28 % Čechů bude raději vybírat levnější dárky anebo jich koupí o něco méně, aby svůj původní finanční limit na letošní vánoce nepřekročili. Téměř 40 % lidí si naopak myslí, že svoje plány na útratu za letošní Vánoce dokáží dodržet.

Kde nakupujeme vánoční dárky?

REKLAMA

Lidé, kteří kupují dárky s předstihem, častěji využívají služeb internetových obchodů, téměř polovina všech vánočních dárků se zatím prodala online. Dalších téměř 30 % dárků si potom zákazníci odnesli z velkých nákupních center. Zbytek nakoupili v supermarketech, hypermarketech nebo ve specializovaných obchodech mimo velká nákupní střediska.

Zákazníci chtějí věrnostní programy se slevami na zboží

Pokud jde o věrnostní programy, většina klientů (44 %) dává podle průzkumu přednost těm, které je odmění slevami na zboží nebo služby. GE Money Bank slevové kupony nedávno nabídla všem svým klientům ve věrnostním programu bene+. Ten získal v Česku již přes 170 partnerů, zákazníci tak mohou výhody čerpat ve více než 1 600 kamenných provozovnách a 31 internetových obchodech. Vedle slevových kuponů dostávají u partnerů bene+ peníze zpět za každou platbu kartou, a to až do výše 30 % z částky nákupu. Celková výše odměn není nijak omezena, majitelé kreditních karet navíc dostávají jedno procento zpět i za platby mimo síť partnerů, a to včetně nákupů na internetu. Partnery bene+ jsou jak velké řetězce typu Globus, Agip, BENU Lékárny, Datart, tak i malí regionální obchodníci.

Věrnostní program bene+ je automaticky spuštěn na kreditních a NFC kartách MoneyCard Plus a MoneyCard Gold a dále na debetních kartách a bezkontaktních nálepkách vydaných k účtům Genius Silver, Genius Active, Genius Dual, Genius Gold, Genius Gratis, Genius Complete, Genius Benefit a Genius Plus. Více detailních informací o bene+ včetně pravidelně aktualizovaného seznamu partnerů je k dispozici na  www.beneplus.cz.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Vývoj na finančních trzích – březen 2024

Akciové indexy a zlato na nových maximech. ČNB snižuje úrokové sazby. Kurz koruny stabilní. Vývoj na kapitálových trzích v březnu udělal radost většině investorů. Dařilo se akciím, solidní výnosy zaznamenaly dluhopisové fondy, výrazně stouply ceny komodit a oživení je patrné i na českém realitním trhu.

Text: Jan Traxler

Foto: Shutterstock

03. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *