Úterý 29. září. Svátek má Michal.

Placení zabudovaným čipem by ocenila čtvrtina Čechů, ještě více láká virtuální realita

BankyPodnikání 11.03.2020 | 14:24 0 Komentářů

Každý rok přinese do oblasti nakupování a placení řadu inovací. Některé z nich se uchytí, zatímco jiné zapadnou. Placení čipem či oční sítnicí, doručování zboží dronem, nakupování zboží v prostředí virtuální reality nebo nadčasové mobilní aplikace. Jaký zájem by o podobné inovace v placení a nakupování měli Češi, zjišťovala finanční společnost Cofidis.  

Vývoj placení za nákup v obchodě je kategorie sama pro sebe. Zatímco před dvěma lety bylo placení mobilem prakticky nemožné, podle průzkumu České bankovní asociace stoupl loni podíl lidí, kteří používají mobilní telefon jako platební prostředek, už na 18 %. Relativně výjimečné je stále placení hodinkami, ale tím možnosti nekončí.

Každý čtvrtý Čech s čipem?

Podle Paralelní Polis již dnes žijí v Česku desítky lidí s implantovaným čipem pod kůží ruky, díky kterému mohou platit jako bezkontaktní kartou nebo si otevírat dveře. Přestože implantování čipu může znít jako naprosto okrajová záležitost, podle průzkumu Cofidisu mezi více než 500 respondenty by takovou inovaci ocenila téměř čtvrtina respondentů.

Podobně fantastická se může zdát představa placení přes oční sítnici. Přestože tato varianta je zatím zmiňována spíše ve sci-fi titulech, i zde se najde více než 20 % lidí, kteří by rozšíření takového modelu kvitovali.

Imaginární svět v kurzu

Oproti víceméně hypotetické možnosti placení oční sítnicí jsou výrazně reálnější platby virtuální měnou, které lze u nás dnes realizovat na stovkách míst. Podobně jako u placení čipem by ocenila další rozšíření virtuální měny necelá čtvrtina lidí.

Podstatně větší zájem mají Češi v souvislosti s nakupováním o využití virtuální reality. „Možnost nakupování v prostředí virtuální reality bez nutnosti navštívit obchod osobně nebo vizualizaci nábytku v prostředí svého bytu by ocenilo přes 40 % lidí,“ říká Cyril Křůpala, obchodní a marketingový ředitel společnosti Cofidis.

 Aplikace jako návod pro zákazníky

Jedním z nejvýraznějších trendů v oblasti nakupování a plateb je masivní rozšíření mobilních aplikací. Prakticky každý den přitom firmy a vývojáři přicházejí s novými a novými nápady. O jaké mobilní aplikace související s nakupováním nebo placením by Češi do budoucna stáli?

Za téměř fenomenální považují Češi mobilní aplikaci, která by dokázala na základě etikety výrobku identifikovat nevhodné látky. Ocenilo by ji 79 % lidí. Více než polovina lidí by také kvitovala takovou mobilní aplikaci, která by dokázala dohledat původ výrobku až k samotné rostlině, zvířeti či materiálu, ze kterého pochází.

Peníze hned a svět bez pokladen

„Zatímco při nakupování jsou pro uživatele mobilních aplikací největší přidanou hodnotou informace, v oblasti financí a plateb je to spíše pohodlí a rychlost,“ popisuje Cyril Křůpala. V rámci financování nákupu by tak vedle stále populárnějších Apple Pay a Google Pay více než třetina Čechů ocenila i mobilní aplikaci, která by jim při nákupu na splátky umožnila získání úvěru ihned v reálném čase.

„Tlak na co nejrychlejší získání peněz, pokud se člověk rozhodne pro úvěr, neustále roste. Při zachování potřebné bezpečnosti a odpovědnosti jsme se za pár posledních let dostali z řádu dní na desítky minut. Právě získání úvěru v reálném čase je nyní jednou z vizí na poli finančně-technologických inovací,“ říká Cyril Křůpala z Cofidisu.

Letecky zatím netřeba

Nové přístupy a způsoby se týkají i další fáze nákupu, tedy případného doručení zboží z obchodu. Již několik let se v této souvislosti mluví o doručování zboží letecky za pomocí dronů. Ačkoli v minulosti i některé české e-shopy tuto variantu testovali, a dokonce úspěšně realizovali, k masovějšímu využití prozatím nedošlo. A příliš velký zájem nevzbuzuje tato nová hypotetická možnost dopravy ani mezi českými zákazníky. Doručení zboží dronem by v současnosti ocenilo 28 % z nich.

Tisková zpráva Cofidis

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.