Pátek 15. ledna. Svátek má Alice.

PayU začíná nabízet Multi Currency Pricing, který může pomoci českým e-shopům uspět v zahraničí

Investice 17.10.2017 | 09:11 0 Komentářů

Přeshraniční obchod je hnací silou růstu digitální ekonomiky. Do roku 2020 dosáhne elektronické obchodování na celém světě objemu 3 bilionů dolarů a až třetina z této částky bude přeshraniční obchod, předpovídá Laurent le Moal, generální ředitel globální společnosti PayU, která zprostředkovává online platby.

Pouze ve střední a východní Evropě se hodnota přeshraničního on-line obchodu zvýší na 45 miliard USD. Společnost PayU tento trend podporuje a pro české podnikatele, kteří chtějí uspět i na zahraničních trzích, spouští službu Multi Currency Pricing (MCP). Ta výrazně usnadňuje nákupy v českých internetových obchodech pro zákazníky, kteří platí v cizí měně. Díky nové službě zákazníci ze zahraničí ještě před uskutečněním nákupu uvidí, kolik za daný produkt zaplatí v měně, kterou používají na svém bankovním účtu a platební kartě. Stejně tak je služba zajímavá pro české zákazníky, kteří nakupují v zahraničí, například v Polsku, kde už MCP funguje.

Přeshraniční obchod nabízí velký a zatím nevyužitý potenciál pro české e-podnikatele. České výrobky, oceňované po celém světě za vysokou kvalitu a atraktivní ceny, jsou populární u zahraničních spotřebitelů, zejména z Německa, Ruska a Velké Británie. Jsou to zákazníci, za něž stojí za to bojovat, protože průměrný Evropan utratí při on-line nákupu více peněz než český zákazník. Navzdory tomu pouze jednotky procent českých internetových obchodů nabízí prodej svých produktů mimo hranice naší země a jen malá část obchodníků má anglickou verzi webové stránky.

V současné době probíhají v rámci Evropské unie práce na strategii jednotného digitálního trhu, který má usnadnit přístup k digitálním nákupům zboží a služeb v EU a maximalizovat potenciál růstu digitálního hospodářství.

Společnost PayU v souladu s touto strategií spouští službu podporující přeshraniční elektronický obchod nově i na českém trhu. Služba Multi Currency Pricing nabízí spotřebitelům, kteří mají platební nástroje v cizích měnách, pevnou a stálou cenu: ještě před uskutečněním nákupu zákazník ví, kolik za daný produkt zaplatí v měně, ve které má bankovní účet nebo kartu.

V PayU podporujeme e-commerce nejen na místní, ale i na mezinárodní úrovni. Věříme, že čeští podnikatelé uvítají řešení, které usnadní přeshraniční platby a pomohou jim oslovit zákazníky za hranicemi země. Službu Multi Currency Pricing jsme už spustili na jiných trzích, například v Polsku. A Je o ni velký zájem. Správný čas na ni je i proto, že podíl zahraničních plateb stále roste. Zvyšuje se i počet obchodníků, kteří prostřednictvím internetu prodávají zákazníkům v zahraničí. Objem peněz, které prostřednictvím online plateb míří přes hranice České republiky, se u našich obchodníků meziročně zdvojnásobil a roste rychleji než český e-commerce trh. Nová služba může přispět k dalšímu růstu,“ říká Barbora Tyllová, country managerka PayU pro Českou republiku a Slovensko.

Měnová konverze v základní verzi služby služby Multi Currency Pricing probíhá na kartové platební bráně, kde si zákazník zvolí příslušnou měnu těsně před zaplacením. V rozšířené verzi služby (pro kterou je nutná implementace MCP API) může obchodník zobrazit cenu v různých měnách přímo na webové stránce obchodu, tedy ještě před zahájením transakce. Tím se zvyšuje komfort a konverze při přeshraničním nákupu. Pilotní program vedený u několika internetových obchodů ukázal, že nákupní konverze je několikrát vyšší, pokud se spotřebitel rychle dozví přesné a konečné ceny výrobků. V současné době MCP podporuje tři měny: euro, dolary a britské libry. Zákazníci českých internetových obchodů budou ale moci postupně zaplatit i dalšími měnami, jejichž seznam se bude rozšiřovat.

Česká pobočka PayU má nejvíce obchodních partnerů, kteří přispívají k růstu přeshraničních online plateb na Slovensku, v Polsku, Rumunsku, Maďarsku, Německu, Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku, Bulharsku a Velké Británii.

Tisková zpráva PayU

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.