Středa 02. prosince. Svátek má Blanka.

Nové investiční strategie společnosti Cyrrus přitahují. Majetek klientů se za rok zečtyřnásobil

Úspěšný model investičních strategií začal Cyrrus ve velké míře rozvíjet na začátku roku 2013. Z tehdejší úrovně majetku kolem 180 milionů korun se hlavně díky zájmu o růstové strategie podařilo celkový objem majetku klientů zvýšit navíce než čtyřnásobek, konkrétně přes 800 milionů Kč. Silný příliv nových zákazníků dokazuje, že investiční strategie jsou správnou reakcí na měnící se potřeby klientů a regulatorní prostředí.

„Klíčový rozdíl oproti systému aktivního obchodování je ve způsobu, jakým klienti platí poplatky. Dříve museli zaplatit každý jednotlivý obchod, zatímco dnes uhradí paušál a mohou obchodovat podle libosti,“ říká hlavní analytik společnosti Cyrrus Marek Hatlapatka. „Jednou z hlavních výhod pro klienta je možnost využít kombinace individuálního přístupu jako u aktivního obchodování a služeb investičního stratéga, které se podobají službám portfolio manažera, jak je známe z prostředí fondů.“

Základem úspěšného zhodnocení jsou čtyři investiční strategie, které jsou rozdělené podle stupně rizikovosti (viz graf 1). Nejvíce klientů, plných sedmdesát procent, se přitom rozhoduje pro růstovou strategii. Ta nepovoluje obchody na páku, nebo marži. Dalších patnáct procent klientů se soustředí na konzervativnější strategie zaměřené na dluhopisy, garantované produkty, nebo dividendové akcie. Pouhých patnáct procent majetku klientů se nachází ve spekulativních obchodech.

„Kromě toho, že se tuzemští investoři chovají konzervativněji, vidíme u našich klientů i další zajímavé trendy. Především se jedná o naprostý obrat v geografickém rozložení investic. Zatímco před finanční krizí klienti naprostou většinu majetku investovali na domácím trhu, nyní již více než čtyři pětiny klientských obchodů realizujeme na zahraničních trzích,“ uvádí Hatlapatka.

Za úspěchem investičních strategií stojí i jejich striktní řízení. Úvodní portfolia klientů sestavuje investiční stratég ve spolupráci s dalšími analytiky. Makléři poté musejí dodržovat přísnou metodiku, která se týká zařazování jednotlivých cenných papírů do portfolií, nastavování takzvaných stop-lossů, diverzifikace a pravidelné komunikace s klienty. Prostor pro selhání jednotlivce je tak výrazně nižší, než v minulosti.

Nové regulace podpořily důvěryhodnost prostředí

Společnost Cyrrus dlouhodobě prosazuje konzervativnější přístup k obchodování a postupuje v souladu s novými podmínkami regulace trhu. Sázka na důvěryhodnost se však i podle reakcí klientů vyplatila.

„I my jsme vnímali nutnost změny kvůli novým regulatorním podmínkám a nijak jsme se jí nebránili. Naopak, po uplynulém roce si můžeme říct, že to byla změna k lepšímu. Potvrzuje to také rostoucí zájem klientů o naše produkty a služby,“ říká Martin Kozumplík, předseda představenstva společnosti Cyrrus.

Jeho slova dokládá fakt, že společnost Cyrrus v průběhu uplynulého roku úspěšně emitovala několik strukturovaných produktů nastavených přesně na míru jednotlivým zákazníkům. Jednalo se hlavně o bonusové certifikáty a takzvané reverse convertibles, které obvykle dosahují 8–9% ročního výnosu a mají vysokou ochrannou bariérou. Zájem byl obrovský a hodnota prodaných produktů výrazně přesáhla 100 milionů korun. Na letošní rok plánuje Cyrrus pokračovat v emisích a ještě je rozšířit o jiné typy moderních strukturovaných produktů.

Graf 1: Podíl investičních strategií na celkové hodnotě majetku klientů

clipboard022

Graf 2: Rozložení investic podle měny

clipboard0223


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.