Čtvrtek 28. ledna. Svátek má Otýlie.

Na digitální transformaci Sberbank CZ se podílí mezinárodní firma Asseco Central Europe

Banky 15.03.2017 | 12:53 0 Komentářů

Digitální transformace je dnes výzvou pro celý finanční sektor, který musí reagovat na zvyšující se požadavky klientů. Na obdobné proměně momentálně pracuje i Sberbank CZ, které s budováním platformy online služeb na základě vícekanálových principů pomáhá společnost Asseco Central Europe. Prvním krokem k transformaci banky je nové internetové a mobilní bankovnictví, jehož spuštění se plánuje do konce tohoto roku. 

Hlavním kritériem úspěchu inovace digitálních služeb v bankách je adaptace na změny chování zákazníků a pochopení jejich potřeb. Propagace, komunikace i obsluha klienta přechází stále více do digitálních kanálů a klienti očekávají nekomplikovaný přechod mezi jednotlivými formami komunikace s bankou.

Že nejde jen o hypotézu, potvrdil i výzkum spokojenosti zákazníků. Podle výsledků dotazování je internetové a mobilní bankovnictví klíčovým faktorem pro výběr banky, což byl také jeden z důvodů, proč Sberbank CZ začala vylepšovat online služby. „Chceme být moderní institucí a usilujeme o to, aby naši stávající či budoucí zákazníci byli s našimi službami maximálně spokojeni. Proto jsme se rozhodli přijít s novým, uživatelsky přívětivějším řešením, které nabídne našim klientům lepší možnosti, jak spravovat své finance online,“ doplňuje motivy zahájení projektu Ladislav Seifrt, zodpovědný za celkovou koncepci digitálního bankovnictví v české Sberbank.

Podle Karla Soukeníka, člena představenstva Sberbank CZ, do jehož působnosti spadá IT, je přizpůsobení se aktuálním trendům nevyhnutelným krokem pro každou instituci, která se dnes chce udržet na přední pozici:

„Pokud banka neumožní klientům ovládat své finance kdykoliv a kdekoliv – 24 hodin denně a z jakéhokoliv zařízení, umožňujícího přístup na internet, zákazníky navyklé na „online život“ si nikdy nezíská. Nové internetové a mobilní bankovnictví je přitom jen jeden dílek z celkové mozaiky. Abychom naplnili očekávání, musíme zároveň změnit pohled na IT architekturu. Vystavět jí kolem databází a informací, nikoliv kolem tradičních velkých, neflexibilních core systémů,“ vysvětluje Soukeník význam a potřebu digitální proměny.

Proces digitální transformace za běžného provozu banky není jednoduchý a přináší celou řadu úskalí a rizik, ať již z technologického hlediska nebo z pohledu businessu. Pokud chce být banka v transformaci úspěšná, je potřebné vybrat partnera, který podpoří její cíle v poskytování kvalitních digitálních služeb. Společnost Asseco Central Europe sdílí s bankou vizi budoucí multikanálové platformy, a proto dnes vyvíjí řešení, které by mělo přinést jejím zákazníkům především vysoký uživatelský prožitek:

 „Uživatelský prožitek klientů, neboli tzv. User Experience, je jedním ze zásadních spouštěcích mechanismů transformace bank. Nemalou měrou rozhoduje, zda bude banka úspěšná či nikoliv. Jedním z klíčových problémů této oblasti je, jakým způsobem vizualizovat obrovské množství informací, které systémy dokáží zpracovat. Důležité je proto poskytnout lidem data přehledně, ukázat jim takové množství informací, které v danou chvíli musí vidět a poskytnout jim takovou možnost manipulace s daty, jakou právě potřebují,“ uvádí obchodní ředitel společnosti Asseco Central Europe, Martin Koníček. 

Celkové řešení dodávané v rámci tohoto projektu je postaveno na platformě Asseco Customer Banking Platform (CBP), která je součástí Asseco Omnichannel Solution. Součástí projektu je také implementace produktů Asseco SEZAM a Asseco Notification Center pro řešení oblasti bezpečnosti a notifikací. Výsledné řešení tak klientům banky nabídne celou řadu nových funkcionalit a služeb, což znamená přidanou hodnotu v oblasti její strategie a možnosti pokračovat v digitalizaci a zavádění dalších atraktivních online služeb.  

Tisková zpráva Asseco Central Europe    

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.