19. 01. 2017
Subjekty:
Mastercard® ocenil nejlepší projekty roku 2016, nejúspěšnější byla ČSOB
„Uplynulý rok byl z pohledu produktů a inovací skutečně mimořádný. Vyznačoval se nástupem digitálních plateb, které mění stávající způsoby fungování obchodníků a propojování finančního světa s obsluhou zákazníka, rozšiřující se akceptací platebních karet a zájmem obcí a měst o tzv. smart řešení. Výběr nejlepších proto nebyl pro velké množství úspěšných projektů a kampaní vůbec snadný,“ uvedl generální ředitel Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.
Seznam cen a oceněných společností za rok 2016:
Pořadí |
Ocenění |
Společnost |
Projekt |
1 |
Issuer 2016 |
ČSOB |
Největší absolutní nárůst objemu na vydaných platebních kartách |
2 |
Acquirer 2016 |
Global Payments |
Největší absolutní narůst objemu u obchodníků |
3 |
Issuing Innovation 2016 |
ČSOB |
Spuštění digitální peněženky (NaNákupy) s tokenizovanou platební kartou |
4 |
Acquiring Innovation 2016 |
Air Bank |
Implementace bezkontaktních bankomatů |
5 |
Acquiring Innovation 2016 |
UniCredit Banka |
Rozvoj a implementace samoobslužných platebních terminálů (u McDonald‘s) v ČR |
6 |
Premium Product Issuer 2016 |
Raiffeisenbank |
Mimořádný projekt v oblasti prémiového karetního portfolia |
7 |
Special Mention 2016 Issuer Commercial Product |
ČSOB |
Největší absolutní nárůst objemu na vydaných komerčních platebních kartách |
8 |
Marketing Campaing 2016 |
Česká spořitelna |
Kampaň pro průhlednou kreditní kartu a její spuštění |
9 |
Acquiring Special Mention 2016 |
ČSOB |
Smart Cities – dopravní projekty, digitální ticketing v rámci festivalu, propagace Masterpass na hudebních festivalech, implementace plateb kartou ve veřejné dopravě |
10 |
Advisors Special Mention 2016 |
MONETA Money Bank |
Cena za nejúspěšnější kampaň na prodej kreditních karet |
11 |
Advisors Special Mention 2016 |
Komerční banka |
Efektivní využití lifecycle managementu a marketingových aktivit v oblasti komerčních karet |
ČSOB získala prestižní cenu Issuer 2016 za největší absolutní nárůst objemu transakcí na vydaných platebních kartách a Special Mention 2016 Issuer Commercial Product za největší absolutní nárůst objemu transakcí na vydaných kartách pro komerční použití. Dále uspěla s digitální peněženkou NaNákupy v kategorii Issuing Innovation 2016. Ocenění Acquiring Special Mention 2016 obdržela za aktivity zahrnující i inovativní použití karty jako vstupenky na festival nebo propagaci digitální peněženky Masterpass™ by Mastercard®.
Ve dvou kategoriích byly uděleny dvě ceny. Acquiring Innovation 2016 získala Air Bank za mimořádný výkon při spuštění bezkontaktních bankomatů i UniCredit Banka – ta za rozvoj a implementaci samoobslužných platebních terminálů u společnosti rychlého občerstvení McDonald’s. Ocenění Advisors Special Mention 2016 pak bylo uděleno Moneta Money Bank a Komerční bance. V prvním případě za nejúspěšnější kampaň na prodej kreditních karet, ve druhém případě za aktivity podporující portfolio komerčních karet.
Držitelem ceny Acquirer 2016 se stala firma Global Payments, která měla největší absolutní narůst objemu karetních transakcí u obchodníků. Za mimořádný projekt v oblasti prémiového karetního portfolia si ocenění Premium Product Issuer 2016 odnesla Raiffeisenbank. Česká spořitelna získala cenu Marketing Campaing 2016 za spuštění průhledné kreditní karty a následnou kampaň.