Neděle 11. dubna. Svátek má Izabela.

Manažeři opouští green a vydávají se na moře, jachting podle nich pomáhá byznysu

Investice 24.03.2015 | 13:41 1 Komentář

Příchod jara pro jachtaře znamená začátek nové sezóny. Z krytých hal se lodě postupně přesouvají na vodu a první nedočkavci se na ně stěhují už ve chvíli, kdy předpovědi počasí slibují teploty mírně nad nulou. Jachting je jednoduše návykový. Zkuste se někdy sami rozhlédnout po českých jezerech a vodních nádržích, uvidíte sami, kolik je na nich lodí. Kupují si je nejen manažeři a rentiéři, ale i řadoví zaměstnanci, kteří propadli kouzlu tohoto vodního sportu. 

Pořídit si menší jachtu na sladkou vodu není zcela nedostupné ani pro běžného smrtelníka s průměrným měsíčním příjmem. Cena se odvíjí od stáří lodi, jejího stavu, velikosti a vybavení. Ty levnější kajutové plachetnice v provozuschopném stavu se dají pořídit už od sto tisíc korun, motorové lodě jsou pak dražší.

V Čechách preferují vlastní loď

Vlastnit menší kajutovou plachetnici nebo motorovou jachtu a mít ji zakotvenou na Slapech se stalo v posledních letech doslova módním trendem. Z Prahy se sem dostanete zhruba za hodinku, a přestože tu marín stále přibývá, sehnat volné místo na kotvení je téměř nemožné.

Spolu s rozvojem jachtingu se zlepšuje i zázemí pro jachtaře. Lodě už nebývají uvázané u provizorních pontonů, ale jsou bezpečně chráněné před rozmary počasí u profesionálních mol. Před zloději a vandaly je střeží stálý personál a bezpečnostní kamery a pokud se přesto vyskytne nějaký problém, majitel se to vždy včas dozví. Večery pak je možné strávit buď na lodi, nebo ve stylovém prostředí místních restaurací, kde se při dobré večeři domluví nejeden pracovní projekt nebo zajímavá spolupráce. Čas od času si majitelé na svoji jachtu přivezou své obchodní partnery, aby je svezli, domluvili podrobnosti byznysu a všichni dohromady si užili nevšední polopracovní odpoledne.

Na moře si jachtu půjčují

Současným trendem však je, že majitelé menších tuzemských jachet své obchodní partnery vozí spíš na moře. Pozvání na vlastní loď v Čechách jim podle vyjádření několika manažerů přijde až příliš osobní. „Je to jako byste si pozvali někoho domů. Návštěvu na své lodi vnímám jako narušení mého soukromí. Obchodní přátelé tam podle mého názoru prostě nepatří.“ Říká majitel 32 stopé plachetnice a dodává, že pokud o byznys opravdu hodně stojí, raději si pronajme loď na moři. Je to podle něj dostatečně neutrální prostředí, které v jeho tiskařské branži navíc i výborně funguje, podle svých slov už takhle uzavřel několik dlouhodobých kontraktů.

„V posledních dvou letech sledujeme vzrůstající zájem o půjčení velké lodi s kapitánem, obvykle pro čtyři až šest lidí. U byznys klientely převažují nájmy na prodloužený víkend nebo maximálně na týden, zájem je samozřejmě o služby all inklusive.“ Říká kapitánka Veronika Malá z portálu www.chatanavode.cz a dodává, že manažeři přiletí do cílové destinace a přemístí se na loď. O ostatní se pak už obvykle postará zkušená posádka, která navrhne trasu, obstará potřebné papírování i proviant, aby nikomu nic nechybělo.

Chorvatsko je na ústupu, láká Itálie a Řecko

Pro byznys klientelu je navíc charakteristický ústup z tradičně oblíbeného Chorvatska a příklon k zajímavějšímu a turisticky přívětivějšímu pobřeží Řecka, Itálie a přilehlých ostrovů. Propojení příjemného pobytu spolu s nákupy módního zboží je například typické pro severní Itálii, kde jsou v tomto směru stále oblíbenější Benátky.

„Právě Benátky nabízí spoustu možností, od příjemných projížděk na moři až po romantické večeře v místních tavernách a pestrý denní i noční život.“ Líčí výhody pobytu na lodi Martin Filip a zároveň dodává, že neméně oblíbenou destinací je i Korsika, Sardinie nebo Řecko.

Spousta návštěvníků má svůj vlastní mezinárodní kapitánský průkaz a sportovní jachtu si vypůjčí bez posádky, další pak mají jachtu jen jako netradiční hotel a po celou dobu svého pobytu s lodí ani nevyplují.

Jaro přeje teambuildingům

Současné jarní počasí je pak charakteristické spíše pro firemní akce typu teambuilding. Nabrat správný kurz a naplno využít možností silných poryvů větru, není až tak jednoduché. Posádky přes den ujedou desítky námořních mil a večer už bývají pořádně unavené, i přesto se najde čas na lepší vzájemné poznání, nové nápady a navázání nových kontaktů s dalšími jachtaři. A kdo ví, koho kdy potkáte… Nejednou se i z takto náhodných setkání zrodí docela zajímavý byznys.

Zdroj: www.chatanavode.cz

Jeden komentář: “Manažeři opouští green a vydávají se na moře, jachting podle nich pomáhá byznysu”

  1. Šárka P. napsal:

    Já myslím, že jachtaření si člověk může dobře užít i v Česku, třeba na Lipně. Koupila jsem příteli zážitkový jachting, kdy si vyzkoušel jaké je to být kapitánem (http://www.no­esailing.com/cs/ka­pitanem-na-zkousku-0007.html) a už přemýšlí o tom, že si udělá i kapitánské zkoušky. Moc ho to baví. :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.