CZK/€ 25.165 +0,04%

CZK/$ 23.481 +0,05%

CZK/£ 29.375 +0,05%

CZK/CHF 25.729 +0,16%

14. 05. 2019

0 komentářů

Luxus přichází na chuť rozšířené a virtuální realitě

 

Rozšířená a virtuální realita jsou v poslední době velmi často skloňovanými pojmy. Protože se jejich význam liší, měli bychom úvod věnovat právě definicím těchto hojně zaměňovaných výrazů. Význam vyplývá již z oněch pojmenování.

Loading



 

„Pod rozšířenou realitou si můžeme představit klasickou realitu tak, jak ji známe, doplněnou o virtuální objekty. V praxi může jít například o tvář zákazníka či jeho postavu, na kterých mu ukazujeme, jak by vypadal v námi nabízených produktech. Virtuální realitou pak myslíme prostředí, které je zcela vytvořeno uměle a zprostředkuje člověku vstup do jakési jiné dimenze,“ vysvětluje Vít Endler, podnikatel a spolumajitel česko-slovenského start-upu Virtooal.com.

Obě zmíněné reality se momentálně rozvíjejí raketovým tempem a jejich kombinace se dříve či později stane nedílnou součástí našich životů. V České republice již existuje také Asociace virtuální a rozšířené reality shlukující společnosti a odborníky, kteří se těmito technologickými pokroky zabývají, a které je projekt Virtooal.com členem. České společnosti jsou v mnoha případech technologicky schopné konkurovat i světovým firmám a startupům, je však nezbytné zapracovat na propagaci a expanzi do zahraničí.

V českém prostředí je to právě například start-up Virtooal.com, který se ve spolupráci s firmou Dermacol snaží technologický vývoj posunout. V rámci partnerství firmy spolupracují na vývoji technologie rozšířené reality pro dekorativní kosmetiku. Dermacol nasadil virtuální zrcadlo od Virtooal ve svém vlastním e-shopu. Jeho zákazníci tak budou moci jako první vyzkoušet nové technologické vychytávky, které společně vyvinou.

Obecně lze říci, že zejména v kosmetice je rozšířená realita velmi dobrým pomocníkem. Dokáže zprostředkovat velké množství kombinací jednotlivých produktů, které je daleko větší, než je možné zajistit v kamenných obchodech. „Hodně se rozšířená realita využívá také při prodeji brýlí, které je možné velmi reálně zobrazit na fotografii jakéhokoliv obličeje a také ve 3D simulaci. Zákazník si tak může brýle vyzkoušet v pohodlí domova a využít také následného servisu e-commerce obchodu,“ říká Vít Endler, podnikatel a spolumajitel česko-slovenského start-upu Virtooal.com.

REKLAMA

Zobrazování produktů je čím dál lepší a věrnější, aby si zákazník dokázal živěji představit, co si kupuje, a to vše s kombinací nekonečného regálu. „Samozřejmě lepší vizualizace produktu znamená nižší vratkovost zboží a lepší konverzní poměr, tím pádem nižší náklady,“ vysvětluje Vít Endler, podnikatel a spolumajitel česko-slovenského start-upu Virtooal.com.

Pokud se podíváme na využití virtuální reality v módě a kosmetice z jiného úhlu, světovým průkopníkem je určitě také značka Gucci, která zařadila do své kampaně virtuální realitu trochu jiným způsobem. Ve svých buticích vyvěsila soubor obrazů, z nichž bylo možné se dostat pomoci naskenování speciálního kódu ke katalogu ale taky do těchto obrazů mohli návštěvníci pomocí virtuální reality vstoupit.

Tisková zpráva Virtooal.com.

 

REKLAMA

 

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Investice do vzdělávání a rekvalifikačních kurzů v metaverzech poletí nahoru

Vítejte ve vzdělávání 21. století, kde se hranice mezi učením a zážitky ve virtuální (VR) a rozšířené (AR) realitě rozplývají. VR, kdysi spojovaná především se světem zábavy, se nyní stává revolučním nástrojem ve školství a při rekvalifikacích dospělých. Jaký je potenciál této inovativní metody výuky? Jak může […]

Text: Filip Kučera

04. 12. 2023

Digitalizace, jako velký trend ve zdravotnictví

Hybatelem transformace zdravotnictví je digitalizace. Ta však s sebou nepřináší pouze technologické inovace – jde o změnu mnohem komplexnější, která se projeví nejen na zkušenosti pacientů a práci lékařů, ale například i v rovině daňové či legislativní. Pacient budoucnosti očekává konzistentní prožitek napříč všemi systémy, jejich synergii […]

Text: Filip Kučera

04. 05. 2023

Digitalizace bude v příštích letech hrát v byznysu stále větší roli. Jak se připravit na velké celospolečenské změny?

Evropská unie (EU) musí  trend digitalizace zachytit a nové technologie a investice do nich nejrůznějšími cestami podporovat a nesvazovat je přílišnými regulacemi. Stejně tak je důležité podpořit investice do kybernetické bezpečnosti, která s digitalizací úzce souvisí. Shodli se na tom účastníci konference Prague Digital Council, kterou u […]

Text: Filip Kučera

06. 12. 2022


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *