CZK/€ 25.165 +0,04%

CZK/$ 23.481 +0,05%

CZK/£ 29.375 +0,05%

CZK/CHF 25.729 +0,16%

02. 02. 2018

0 komentářů

Důvěru a odpovědnost předávejte zaměstnancům rychleji

 

Řízení výkonnosti firem prochází v posledních letech velkým posunem. Firmy už dávno ví, že jejich úspěch je založen na otevřené komunikaci mezi vedením a zaměstnanci. Uvědomují si, že aktivnější přístup k zaměstnancům se vyplácí a přispívá ke konkurenceschopnosti.

Loading



 

Zaměstnavatelé se snaží pochopit, co zaměstnancům vyhovuje, co očekávají, ale i co jim pomůže stát se lepšími nejen pro sebe, ale i pro firmu. Podle vzdělávací společnosti MgC Group je důležité projevit zaměstnancům důvěru a respekt k jejich rozhodnutí a dát jim prostor k zodpovědnosti za řešení problémů. Důvěra a otevřená komunikace mezi zaměstnancem a vedením firmy je pro řízení výkonnosti firmy (tzv. performance management) klíčová.

 Rozšíření důvěry zaměstnancům zvyšuje jejich produktivitu a úspěšné společnosti si to uvědomují. Předání zodpovědnosti, pochopení konkrétních schopností a přání zaměstnanců však není možné bez individuálního přístupu.

„Pokud nadřízený neustále říká zaměstnanci, co a jak má dělat, vyjadřuje tím nedůvěru v jeho schopnosti. Lidé vědí nejlépe, co zvládnou a co ne. Nechte na svých lidech, aby našli řešení. Teprve potom mohou proaktivně přispívat svými návrhy na zlepšení firemního prostředí, přístupu a procesů. To se zcela jistě odrazí na výkonnosti celé firmy,“ říká Martina Jandečková, která se za MgC Group zabývá performance managementem ve firmách.

Co zaměstnanci chtějí a jak je motivovat?

Firmy musí hledat nejvhodnější způsoby řízení výkonnosti firmy i možnosti motivace zaměstnance. Dnešní zaměstnanci si přejí autentické vztahy s manažery nebo vedoucími. Stejně důležitý je pro ně rozvoj, další směřování a celkové pochopení vykonávané práce. Častěji požadují také zpětnou vazbu. To se týká především generace mileniálů, která mění stereotypy a je pro ně důležitý přístup k profesnímu rozvoji. Chtějí průběžně vědět, co dělají dobře a co špatně a chtějí hledat a sdílet řešení, aby se profesně posunuli.

REKLAMA

„Očekávají svěření náročnějších úkolů a důvěru vedení, že úkoly zvládnou. Možnosti, jak zaměstnance motivovat a budovat důvěru je celá řada. Ať už jde o férovou komunikaci, změny v oblasti hodnocení, koučování, častější předávání zpětné vazby nebo přenastavení osobních i firemních cílů,“ uvádí Jandečková.

MgC Group zároveň upozorňuje na to, že pokud manažeři rezignují na projevení důvěry a individuální přístup, jen velmi těžko budou zaměstnance motivovat k lepšímu výkonu. Úkolem manažerů a vedení je přesně zjistit, co zaměstnanec očekává, aby mohl dobře plnit svoji funkci. Pokud hledá manažer se zaměstnancem řešení a pomáhá mu k dosažení jeho cílů, odrazí se to na zvýšení výkonu celého týmu.

„Mluvte se zaměstnanci. Nečekejte na roční hodnocení, které je už minulostí. Debatovat můžete i u kávy v kuchyňce nebo zajděte po práci na skleničku. Jedině změnou přístupu můžete ovlivnit produktivitu, ale i zájem zaměstnance o firmu. Společnosti, které uznají a přijmou nové změny a výzvy, budou těmi, které v budoucnu uspějí.
Hledejte a zkoušejte netradiční možnosti. Vzdělávání, koučink a rozvoj, může být nejcennější výhodou, kterou mohou zaměstnavatelé poskytnout,“
dodává Martina Jandečková.

Úspěšné globální firmy si uvědomují, že zvýšená komunikace a interakce se zaměstnanci vedou k vyšší produktivitě a výkonu zaměstnance. Komunikaci a zdravé nastavení týmu podporuje i Renata Mrázová ze společnosti NN, kde má na starosti management lidských zdrojů celé skupiny: „Hledejme v zaměstnancích to, co jim může pomoci se posunout. Základem vztahu se zaměstnancem a jeho rozvoje jsou časté neformální diskuze o jeho výkonu. Zpětná vazba a koučování vede ke zvýšení výkonnosti nejen jednotlivce, ale i celého týmu.“

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Globální marketingové trendy. Společnosti investují a chystají metaverse zážitky

Od geopolitických válek, přes ekonomickou nestabilitu až k hrozbám, které přináší klimatická změna. Tomu všemu a dalším externalitám čelí marketingoví ředitelé po celém světě. I přes neustálý nátlak ale nachází nová řešení pro další růst. Průzkum Deloitte Globální marketingové trendy pro rok 2023 přináší čtyři tipy, které […]

Text: Filip Kučera

07. 09. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *