CZK/€ 25.005 +0,04%

CZK/$ 23.223 +0,15%

CZK/£ 29.136 -0,14%

CZK/CHF 25.597 -0,09%

09. 09. 2015

0 komentářů

Subjekty:

Dilema obchodníků: Jak správně reagovat na nový typ zákazníků

 


 

„Ekonomická krize změnila naše chování, a to včetně způsobu nakupování,“ říká Mathieu Loury, Group Head of Merchant Solutions, MasterCard Advisors, z poradenské divize společnosti MasterCard, „pochopit motivaci spotřebitele je pro obchodníky rozhodující a 51 % respondentů našeho průzkumu tvrdí, že prodejci nedokáží odhadnout, co jejich zákazníci chtějí. Obchodníci se sice snaží zaujmout nejrůznějšími propagačními akcemi a neustálými slevami, ale zákazník využívající při nákupu moderní technologie a inovace se částkou neřídí, jeho zajímá přidaná hodnota.“

Hlavním důvodem je skutečnost, že v době, kdy byl obchod ovlivněn ekonomickou krizí, došlo k zavedení nových technologií a nástrojů, jež změnily chování zákazníků a znamenaly transformaci trhu. Naprostá většina (80 %) spotřebitelů během výzkumu společnosti MasterCard přiznala, že využívá při nakupování notebook, smartphone nebo tablet anebo digitální média umístěná v prodejních místech, ať už při prohlížení internetových stránek obchodníků, porovnávání cen výrobku, nebo vyhledávání recenzí na konkrétní produkt.

„Výsledek výzkumu ukázal, že nákupní chování zákazníků z různých koutů světa je ovlivněno rozdílným zabezpečením, stabilitou a úrovní digitalizace trhu,“ řekl Ted Iacobuzio, viceprezident Global Insights, MasterCard, „například brazilští spotřebitelé jsou horlivými průzkumníky trhu. Zákazníci ze států s vyspělým trhem, jako jsou Velká Británie a USA, hledají a nakupují více přes internet.“

Podle výzkumu pouze čtvrtina zákazníků (26 %) nakupuje zboží na osobně dříve neprověřených internetových obchodech. Spotřebitelé také dávají přednost nákupu v kamenných obchodech před internetovými obchody, kterých podle průzkumu využívá pouze 7,5 % zákazníků.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *