Čtvrtek 28. května. Svátek má Vilém.

Digitální věk a moderní technologie nahrávají spotřebitelům

Banky MasterCard 12.05.2015 | 16:31 0 Komentářů

Nová studie MasterCard zkoumá dopad technologií a inovací na chování obchodníků a spotřebitelů

V souvislosti s návrhem Evropské komise na jednotný digitální trh připravila společnost MasterCard novou zprávu, která ukazuje, jak výzkum a inovace v technologiích dělají z digitálního věku dobu, která je výhodná jak pro spotřebitele, tak pro obchodníky a města po celém světě a pozitivně ovlivňuje hospodářský růst a finanční začleňování všech vrstev obyvatel. Technologie nejen hrají zásadní roli v proměně spotřebitelského chování, ale také otevírají zcela nové nákupní možnosti. Zásadně se mění způsob, jak lidé nakupují a cestují, spolupracují s poskytovateli služeb, a dokonce i s veřejným sektorem. 

Zpráva společnosti MasterCard demonstruje, jak rychlý nástup moderních technologií ovlivnil způsob fungování maloobchodního sektoru. V Evropě je více než 305 milionů chytrých telefonů a 60 % jejich majitelů je již alespoň jednou využilo k nákupu zboží či služeb online. Tento trend donutil celou řadu obchodníků přehodnotit strategii a nabízet zákazníkům co nejpříjemnější nákupní zážitek, ať už nakupují prostřednictvím tradičních, nebo moderních kanálů. Zásadním prvkem transformace spotřebního chování je bezpečnost. Téměř polovina lidí (44 %), kteří se v minulosti při nákupu online setkali s podvodem, se obchodu, kde k podvodu došlo, v budoucnu vyhne, a to bez ohledu na příčinu této negativní zkušenosti. Během roku 2013 se s podvodným chováním při nákupu na internetu setkalo 17,5 % evropských spotřebitelů.

„Lidé v novém digitálním věku očekávají, že budou moci jednoduše a bezpečně nakupovat kdykoliv, kdekoliv a jakkoliv. Nová platební řešení ve formě bezkontaktních technologií už dávno nejsou hudbou budoucnosti. Inovace zahrnující bezkontaktní platby a mobilní peněženky, jako například MasterPass, se staly spolehlivou platební metodou pro spotřebitele i pro obchodníky,“ řekla Ann Cairns, prezidentka divize mezinárodních trhů, MasterCard. 

Moderní technologie neovlivňují nákupní proces pouze prostřednictvím inovací v platebních řešeních, ale zabývají se i několika dalšími klíčovými výzvami naší doby. Stále větší množství lidí žije ve městech, což staví městské infrastruktury a dopravní systémy pod velký tlak. Dopravní zácpy a tlačenice v centrech měst negativně ovlivňují obyvatele, turisty, ale i jednotlivé prodejce. Digitální platební technologie pomáhají milionům lidí, jež denně dojíždějí za prací, cestovat veřejnou dopravou rychleji a pohodlněji, s využitím jejich mobilních přístrojů. „Jedním z nejlepších příkladů, jak technologie a inovace mění lidské životy, je vznik tzv. chytrých měst. MasterCard je partnerem několika metropolí, kde ve spolupráci s technologickými společnostmi zavádí systémy založené na používání chytrých telefonů, což umožňuje dopravním společnostem zpřístupnit veřejnou dopravu širší skupině lidí, například díky zkrácení času potřebného k nákupu jízdenky,“ doplnilaAnn Cairns.

Technologie také pomáhají jednotlivým státům zapojit do finančního systému i ty skupiny občanů, které byly doposud vyloučeny. Zatímco v roce 2013 činil počet osob bez jediného bankovního konta 2,5 miliardy, koncem roku 2014 se počet snížil na 2 miliardy. Zapojování lidí po celém světě do finančních systémů napomáhá globálnímu ekonomickému růstu a produktivitě.

Hlavní závěry zprávy MasterCard:

  • Téměř 6 z 10 uživatelů chytrých telefonů v Evropě s nimi alespoň jednou nakoupilo online

  • Spotřebitelé při nákupech online hledí především na komfort a pohodlnost celého procesu, následuje bezpečnost; při nákupech přes mobil jsou pro ně důležité pohodlné použití, především nákupy „jedním kliknutím“ a personalizované nabídky

  • Nákupní rozhodování dnešních evropských spotřebitelů:

    • 63 % lidí si o zboží zjišťuje informace na internetu, ale nakupuje v kamenných obchodech

    • 13 % lidí se o zboží informuje v kamenných obchodech a následně nakupuje online

    • 24 % lidí kombinuje internetové a kamenné obchody jak při nákupu, tak při získávání informací

  • Mezi nejlepší technologické novinky z hlediska přínosu pro obchod dle samotných evropských prodejců patří bezkontaktní technologie (63 %), mobilní peněženky (47 %) a platby kartou obecně (46 %)

  • Polovina všech světových spotřebitelů má nebo chce mít bezkontaktní platební kartu

  • Nejvyšší přidanou hodnotu vidí obchodníci v  „tagování“ produktů a služeb (74 %), geolokaci (70 %) a věrnostních programech (44 %), zatímco zákazníci mají nejraději věrnostní programy (78 %), cenové srovnávače (61 %) a získávání zajímavých nabídek dle své aktuální polohy, tedy geolokaci (53 %)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.