CZK/€ 25.145 -0,12%

CZK/$ 23.453 -0,12%

CZK/£ 29.417 -0,12%

CZK/CHF 25.692 -0,24%

21. 10. 2020

0 komentářů

Subjekty:

ČSOB potvrzuje roli lídra ve využívání umělé inteligence

 

Skupina ČSOB neustále zavádí nová řešení využívající umělou inteligenci. Díky nim mohou zaměstnanci věnovat méně času monotónním a rutinním činnostem. Se zpracováním stohů notářských dokumentů pomáhá AI Semantics, ověřování dokladů klientů na pobočkách zrychluje ID Scan a kontrolu tisícovek nahrávek rozhovorů s klienty převzal Speech2Text Machine.

Loading



 

„Hlavním přínosem umělé inteligence je digitalizace a zrychlení procesů a tím i zlepšení zážitku našich klientů. Pomáhá nám také šetřit čas, který můžeme věnovat důležitějším úkolům a poradenství pro zákazníky. Proto stále hledáme další řešení, jak ji co nejvíce využít. Prioritou nadále zůstává maximální bezpečnost klientů,“ říká Marcela Suchánková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za oblast IT a zpracování operací.

Do ČSOB přichází denně zhruba 200 notářských žádostí, které dosud muselo důkladně studovat a řešit několik zaměstnanců. Před časem tuhle práci převzal AI Semantics, umělá inteligence, která texty umí nejen pročíst a vybrat to důležité, ale i sestavit odpověď notáři a automaticky ji odeslat. „Naše řešení má vysokou přesnost a v 80 % případů není potřeba lidský zásah. Od ledna jsme takto za pomoci umělé inteligence a robotů vyřídili už 14 tisíc notářských žádostí,“ shrnuje Denisa Parkosová, výkonná ředitelka zpracování operací a nákupu.

Další řešenou oblastí je identifikace klientů na přepážkách, která byla doposud složitá, zdlouhavá a vyžadovala zapojení dvou zaměstnanců. Nyní vše zrychlila a zjednodušila služba ID Scan, kdy se totožnost zákazníka ověřuje a ukládá pomocí tabletu. Moderní proces založený na technologii neuronových sítí, který automaticky rozpoznává údaje z občanky klienta a ukládá do systému banky, také výrazně snížil chybovost. „V případě tohoto řešení je podstatné, že všechny kroky probíhají v okamžiku schůzky s klientem. Jejich automatizací jsme vlastně administrativu odsunuli „do pozadí“ a v centru zájmu jsou klientovy potřeby,“ připomíná další přednost služby Denisa Parkosová.
Systém Speech2Text Machine Learning zase umí poslouchat rozhovory s klienty, převést je na text a pak nalézt ty, které se týkají investic. Právě investiční rozhovory podléhají kontrole kvůli přísným požadavkům bankovního dohledu. Jenže rozhovorů se zákazníky je ročně milión a jen desetina se týká investičních produktů. Jejich nalezení bylo zdlouhavé a poslechem trávil celý tým neúměrně mnoho času. „K dodávce jsme použili kombinaci externího řešení na přepis hlasu na text a interních modelů, které text analyzují a identifikují ty investiční, a časem i jejich soulad s MiFiD regulací. Ušetří se tedy 90 % neefektivního času spojeného s náslechy hovorů a zvýší se kvalita monitoringu,“komentuje řešení Ondřej Brodecký, který v ČSOB vede tým Data Science s tím, že připravit model nebylo tak složité jako získat pro něj relevantní data a vše spojit ve fungující proces. To klaplo jen díky výborné spolupráci všech zapojených útvarů.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Komentář: Evropu ESG oslabuje, těží z toho americké akcie i banky

Evropské akcie se letos ocitly v historicky rekordní slevě vůči těm americkým. Vyplývá to ze srovnání poměrového ukazatele vyhlížené tržní ceny akcie a čistého zisku na akcii na horizontu dalších dvanácti měsíců. V potaz jsou přitom vzaty všechny klíčové akciové tituly jak ve Spojených státech, tak v Evropě.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

29. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *