Pátek 18. září. Svátek má Kryštof.

Češi na platbě kartou oceňují hlavně rychlost a podporu cizích měn

BankyPodnikání 23.06.2020 | 16:34 0 Komentářů

Praha, 22. června 2020 – Až 44 % Čechů v e-shopech nejraději platí kartou. Možnost je nejpopulárnější mezi třicátníky a hravě předstihne dobírku i platbu převodem. Mezi největšími výhodami platby kartou uživatelé jmenují rychlost, dostupnost i možnost platit v cizí měně. Možnost sbírat bonusové a věrnostní body je překvapivě nejpopulárnější mezi nejmladší sledovanou generací 18-24 let. Starší zákazníci oceňují především absenci poplatků.

V Česku platí kartou přes internet více než 40 % zákazníků a jejich počet každoročně roste. Z průzkumu agentury Ipsos pro společnost Exactly.cz vyplývá, že karty jsou populární především mezi mladší a střední generací nakupujících – tedy 18-35 let. Až 40 % z nich platí kartou vždy. „Kupodivu je nejoblíbenější platba kartou online mezi třicátníky – lehce předčí dokonce i nejmladší věkovou kategorii. Z průzkumu je jasné, že platební transakce přes kartu přebírají žezlo od dobírky a bankovních převodů,“ vysvětluje Michal Šejba, regional manager společnosti Exactly.

Platba kartou je pro uživatele hlavně o rychlosti

Nejčastěji uživatelé citují možnost platit rychle a odkudkoliv. Rychlost plateb oceňuje vůbec nejvíce zákazníků – až 93 %. Druhou nejpopulárnější vlastností platby kartou přes internet je podle průzkumu možnost uskutečnit platbu odkudkoliv – tu oceňuje celkem 57,8 % respondentů. Vůbec nejvíce si široké dostupnosti plateb cení generace 18-24 let, z níž možnost oceňuje až 71,4 % uživatelů.

U mladé generace je důležitá možnost platit v cizí měně

Mladí uživatelé rovněž ocení možnost uskutečnit platbu v cizí měně – za důležitou přednost ji označilo přes 50 % respondentů ve věkové kategorii 18-24. V průměru napříč generacemi je to pak zhruba 33,3 %. Čtvrtou nejčastěji jmenovanou vlastností online plateb byla absence limitů pro dílčí transakce.

Sbírání věrnostních bodů je překvapivě doména mladých

Mezi dalšími jmenovanými kategoriemi byla například možnost za transakce sbírat bonusové a věrnostní body, která své příznivce našla opět především mezi nejmladší věkovou skupinou (23,8 %). Méně často pak uživatelé citují jako výhody transakce bez poplatků nebo možnost uložit si své platební údaje pro příští platbu. V rozmezí až deseti procentních bodů jmenují více výhod především mladší uživatelé, zatímco starší věkové skupiny oceňují spíše bezlimitní transakce a absenci poplatků.

Tisková zpráva Exactly.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.