CZK/€ 24.240 +0,08%

CZK/$ 20.664 -0,05%

CZK/£ 27.648 -0,11%

CZK/CHF 25.975 +0,08%

02. 07. 2012

Subjekty:

Čechům se nelíbí poplatky, jsou ochotni kvůli nim změnit svou banku

 


 

„Klienti bank v České republice jsou s kvalitou poskytovaného poradenství, služeb a produktů spokojeni nejméně v Evropě. Jen 27 % českých respondentů odpovědělo, že banka přizpůsobuje své služby klientským potřebám, přičemž v ostatních zemích Evropy tento pocit mělo 44 % dotazovaných. Čeští klienti bank konečně přestali přijímat jen nabízené a začínají vyžadovat sofistikovanější služby a nižší ceny,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young. Čeští klienti (63 % z nich) jsou dokonce ochotni zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí.

Klienty českých bank nejvíce trápí bankovní poplatky. Každý třetí respondent v průzkumu uvedl, že k jeho většímu nárůstu spokojenosti s bankovními službami by přispělo zjednodušení struktury poplatků (odpovědělo tak 34 % lidí, což je nejvíce z oblasti EMEIA). Výše poplatku je také prvním důvodem, který Češi uvedli jako impulz ke změně banky. 7 z 10 českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku právě kvůli vysokým poplatkům, přičemž v Evropě by k tomu přistoupila jen polovina respondentů.

Průzkum také ukázal, že Češi si oblíbili věrnostní programy. Do některého z nich je zapojeno 54 % účastníků letošního průzkumu (oproti 27 % celosvětově). „Češi preferují slevu na bankovních produktech a službách, tohoto benefitu si cení 51 % respondentů, což je nejvíce v Evropě. Tím se lišíme od dalších zemí střední a východní Evropy, jako jsou Polsko a Maďarsko, kde dávají přednost připsání hotovosti. Naopak Češi příliš neocení, když získají slevy u jednotlivých obchodních partnerů věrnostních programů,“ říká Pavel Riegger.

Klienti českých bank by však za svou věrnost domovské bance chtěli být odměněni ještě více. Většina z nich se domnívá, že pokud využívají tři a více produktů téže banky, měli by dostávat kvalitnější služby (86 %) a měly by mu být účtovány nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %).

Loading


Související články

Staré smlouvy pod novými pravidly: Nejvyšší soud řešil úroky z prodlení před vstupem do EU

Soudní spory často balancují na hraně minulosti a přítomnosti, a v právu to platí dvojnásob. Přesně tak tomu bylo v nedávném, ale o to zásadnějším rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky. Na první pohled šlo o poměrně běžnou záležitost – úroky z prodlení za nezaplacené faktury. Pod povrchem […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

09. 07. 2025

Podílové fondy: poplatky

Všímejte si poplatků u podílových fondů

Zatímco je výnos z investice v podílových fondech nejistý, poplatky si správce určitě uplatní. Proto je nesmírně důležité najít nízkonákladový investiční produkt. Takový produkt, aby odplata za správu vaší investice opravdu dávala smysl. S takovým výběrem vám může pomoci zkušený finanční  a investiční poradce.

Text: Marcel Onufer

07. 10. 2020