Pondělí 26. října. Svátek má Erik.

Budoucnost bank? Poradí s nákupy a naplánují výdaje

Banky ZUNO Bank 22.07.2014 | 12:13 0 Komentářů

Více než polovina mladých Američanů (55 %) by si přála, aby jim jejich banka pomáhala při nákupu automobilu, bydlení nebo zařízení slevy. Dvě třetiny oslovených by svou banku nechaly plánovat své výdaje. Nedávný průzkum společnosti Accenture ukazuje, že banky si s tradičními službami v budoucnosti již nevystačí.

Stejné smýšlení má 45 procent Američanů středního věku a čtvrtina starších 55 let. Každý čtvrtý Američan uvedl, že při změně primární banky by výrazně uvažoval o internetové bance, přičemž nepovažuje za nutné, aby měla fyzické pobočky. 

Tento trend potvrzují i nové online banky na českém trhu. „Pro mnohé už je banka spíše jako supermarket nebo e-shop. Chtějí rychle vyřídit požadavek a jít si po svých, ale zároveň jako v marketu mají možnost si rychle vybrat,“ předpovídá Iveta Masrnová, šéfka kontaktního centra online banky Zuno. 

Výdělek velkých bank za minulý rok v Česku byl jen něco málo přes 61 miliard, tedy o 4,3 procenta méně než v roce 2012.Podle výsledků z jejich koláče nejvíce ukusují nové banky. Důkazem je loňský pokles zisku takzvané velké trojky, ČS, ČSOB a KB, o devět procent na 41,8 miliardy Kč.

Předobraz v proměně chrámů v e-shopy

„Přicházející metamorfóza bank má svůj předobraz v proměně velkých chrámů s vysokými stropy v malé internetové obchůdky s řídkou strukturou skromných výdejen zboží,“ předpovídá Iveta Masrnová.

Lidé podle průzkumu chtějí od bank více, než jen transakční služby. Přáli by si třeba i pomoc s finanční situací. Nedostatky dnešních bank vidí klienti i v komunikaci. Přes 50 % dotázaných uvedlo, že při řešení problémů nedostávají od banky dostatečné informace a relevantní zpětnou vazbu.

Až 76 % Čechů aktivně využívá internetové bankovnictví. „Klienti si už zvykli si na to, že finance vyřídí i bez chození do banky. Aktivně používají online a mobilní bankovnictví, meziročně vzrostl počet uživatelů mobilní aplikace o 60 %. Jen během prvního čtvrtletí 2014 jí protekla miliarda korun,“ dodává Andrej Čársky, šéf vývoje produktů a elektronického bankovnictví v online bance Zuno.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.