Neděle 25. října. Svátek má Beáta.

Banka 3.0: mBank spouští bankovnictví nové generace, které zjednoduší zákazníkům život

Banky mBank 10.02.2014 | 11:24 3 komentáře

Nové internetové bankovnictví nabité inovativními technologickými řešeními, které doposud nebyly bankami použity, bylo právě spuštěno. Spolu s ním inovuje mBank i svůj firemní design, web a logo. Produktová nabídka a služby mBank budou ještě přehlednější a uživatelsky atraktivnější.

Nové služby mBank nabízejí více než jen hezký design. V praxi to znamená několik desítek nových funkcí a vylepšení, které zákazníkům zjednoduší a zpřehlední využívání bankovních služeb a správu jejich každodenních financí. 

Nové internetové bankovnictví opouští obvyklou tabulkovou formu. Místo toho přehledně ukáže, kolik má zákazník k dispozici peněz, a pomůže mu i s nastavením rozpočtu do budoucnosti. „Banky zaznamenávají data o každém účtu, o každém pohybu. My v mBank jsme tato data přetvořili v konkrétní, osobní informaci pro každého zákazníka o tom, jak své peníze používá a jak si finančně vede,” říká Roman Truhlář, generální ředitel mBank

Autoři nového internetového bankovnictví se zaměřili na bezpečnost, jednoduchost, přehlednost, funkčnost i design. Nová mBank nabízí graficky čisté prostředí, které díky širokému rozsahu použití HTML 5 poskytuje lehké a uživatelsky přívětivé animace v intuitivním formátu. Ty podstatně zlepšují pochopení údajů, které si lze jen těžko představit v tradiční formě tabulek. Používá i zjednodušený způsob vyhledávání plateb po vzoru Googlu. Celé internetové bankovnictví bylo navrženo v souladu s moderními pravidly ergonomie, která proti předchozí verzi snižují počet nutných kliknutí o 80 %.

„Změny v systému neznamenají změnu v přístupu k našim zákazníkům. I nadále budeme otevření a transparentní. Tento krok vrací mBank úlohu průkopníka a nositele inovací, ve kterých chceme pokračovat i nadále, dodává Roman Truhlář.

Co přináší nová mBank:

Správa osobních financí ulehčuje řízení osobního nebo rodinného rozpočtu a zabraňuje tak nepříjemným překvapením v podobě minusového zůstatku na účtu na konci měsíce. Systém umí jasně ukázat, kdy a za co byly peníze utraceny a odhadne stav financí do další výplaty. Internetové bankovnictví graficky zobrazí, kolik peněz bylo utraceno, kolik peněz by mělo zůstat na účtu na pravidelné platby, a kolik peněz je k dispozici na tento měsíc. Podle historie účtu systém navrhuje rozpočty na další měsíce a automaticky sleduje jejich plnění.

Chytré platby. Z mBank zákazník nemusí posílat peníze jen na číslo účtu, ale rovnou konkrétní osobě. Peníze může poslat například svému příteli na Facebook nebo na mobilní telefon. Nemusí si pamatovat nebo žádat o číslo účtu vždy, když chce provést platbu. Posílat peníze pomocí kontaktu přes Facebook nebo SMS přitom může do kterékoli banky v České republice, není nutné, aby jeho přítel měl účet v mBank.  Při převodu plateb jsou dodrženy nejpřísnější bezpečnostní standardy, s Facebookem nejsou sdílena žádná osobní ani finanční data. Funkce načtení přátel z Facebooku je čistě volitelná, v první fázi vypnutá a zákazník se může sám rozhodnout, zdali si jí zapne.

Díky inteligentnímu vyhledávání je hledání starších plateb podobně jednoduché jako na internetu přes vyhledávač. Po zadání se výsledky zobrazují v reálném čase.

Absolutní novinkou bankovního světa je mHRA, která využívá herní principy v typicky neherním prostředí. mHra zákazníka provází po nových funkcích a přívětivým způsobem vysvětluje, jak je používat. Za splnění jednotlivých úkolů pak může získávat virtuální odznaky.

mBank dnešního dne zpřístupnila nové služby pro prvních 40 000 zákazníků, kteří o ně požádali v rámci předběžné registrace. V průběhu nejbližších týdnů bude nové internetové bankovnictví přístupné postupně více než 670 000 zákazníkům mBank v České a Slovenské republice. Ti budou mít možnost využívat jak nové, tak původní internetové bankovnictví až do konce dubna a budou mít tak čas si na nové prostředí zvyknout. Od 1. května budou všichni zákazníci mBank používat již jen nové internetové bankovnictví.

3 komentáře: “Banka 3.0: mBank spouští bankovnictví nové generace, které zjednoduší zákazníkům život”

  1. livi napsal:

    S příchodem nového internetového bankovnictví jsem mBanku opustil. Odmítám používat takovou prasečinu…
    A najít banku s IB podobným starému systému mBanky je taky umění.

    • pavel-hanzl napsal:

      Bingo!
      Psal jsem jim, prosil je, ale vykašlali se na mé připomínky. Ta jejich grafická hra pro tablet je nejhorší IB, co jsem kdy zkoušel. Odepsali mi:

      Vážený pane inženýre,
      dovolte mi reagovat na Váš podnět, týkající se nové verze internetových stránek mBank.
      Nové internetové stránky mBank přišly s novým stylem a designem, avšak se zachováním všech původních informací, odkazů a funkcionalit. Cílem bylo nejen přinést nový vzhled, ale také zlepšit přehlednost jednotlivých částí, usnadnění vyhledání jednotlivých informací a témat a v neposlední řadě též odlišit se od ostatních finančních institucí.
      Nový vzhled webu mBank přichází souběžně s novým internetovým bankovnictvím, jež přináší mnoho inovací, které budou s určitostí přínosné pro jejich uživatele. Tyto inovace reagují na neustálý vývoj jak informačních technologií, tak i aktuálních potřeb zákazníků. Samozřejmě jednotlivé funkcionality byly vytvořeny na základě důkladného průzkumu a následného vývoje.
      Samozřejmě každá inovace s sebou nese určitou počáteční nespokojenost, či nedůvěru ze strany uživatelů. Tato je často dána zažitou zvyklostí s využíváním stávající služby z pohledu dlouhodobého uživatele. V tomto případě však doporučujeme vyčkat na první zkušenosti s novým webem, i internetovým bankovnictvím. Domníváme se, že nyní je ještě předčasné uživatelsky hodnotit jeho praktičnost. Můžeme Vás však ujistit, že veškeré připomínky jsou pečlivě evidovány a případné nedostatky budou v průběhu provozu opraveny. V této souvislosti nám dovolte poděkovat za Váš podnět, který je pro nás cennou zpětnou vazbou.

      V případě jakýchkoliv otázek nebo nejasností nás, prosím, kontaktujte.

  2. Petr napsal:

    se službami mBanky jsem velmi spokojen.Až na její nové internetové bankovnictví.Po­dotýkám,že obsluhuji ještě 3 internetová bankovnictví u bank jiných.
    Ale to nové mBanky,je jak dětská hra,připadám si jako v „Sim City“ a ne jako v bance, přes kterou spravuji 4 účty.Bojím se dne, kdy banka odstaví
    starý systém,který je perfektní_s poz­dravem Petr_

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.