Středa 27. ledna. Svátek má Ingrid.

AXA VYKÁZALA ZA ROK 2016 V ČESKÉ REPUBLICE A NA SLOVENSKU ZISK VE VÝŠI 0,5 MILIARDY KORUN

Banky AXA Bank 27.04.2017 | 15:02 0 Komentářů

Selektivní růst v oblasti rizikového pojištění (meziročně o 9 %) umožnil skupině AXA v ČR a SR plně vyrovnat nepříznivé tržní podmínky v segmentech spořicích a investičních produktů a dosáhnout za rok 2016 celkových výnosů ve výši 16,8 mld. Kč. Důraz na budování pozice lídra v oblasti inovací se projevil ve vyšší míře spokojenosti klientů a angažovanosti zaměstnanců. V neposlední řadě pak rostoucí míra digitalizace umožnila zvýšit interní efektivitu a dosáhnout tak meziročních snížení nákladů o 3 %. Kombinace všech těchto faktorů umožnila skupině AXA ČR/SR dosáhnout v roce 2016 rekordního zisku ve výši 0,5 mld. Kč, což představuje 28% zvýšení oproti roku 2015.

„Rostoucí efektivita poháněná digitalizací, segmentovaný růst v oblasti krytí rizik a větší angažovanost našich zaměstnanců nám umožnily v roce 2016 dosáhnout rekordního zisku ve výši 0,5 miliardy korun. Skupině AXA se v ČR a SR podařilo vytvořit stabilní základy pro další růst, který je v souladu s naší strategickou ambicí být lídrem trhu ve vybraných segmentech,“ komentuje finanční výsledky Sébastien Guidoni, finanční ředitel skupiny AXA ČR/SR a dodává: „Díky růstové strategii v rizikovém pojištění se nám podařilo zcela vyvážit nepříznivé vlivy v odvětvích spořicích a investičních produktů způsobené nízkými úrokovými sazbami a dosáhnout za rok 2016 celkových hrubých výnosů ve výši 16,8 mld. Kč. Přitom se nám již druhý rok po sobě daří potvrzovat, že všechny společnosti skupiny AXA včetně neživotního pojištění jsou ziskové, proto považujeme rok 2016 za mimořádně úspěšný.“

Kromě zvyšování kvality prodeje se výsledky skupiny AXA podstatně zlepšují i díky zvyšování efektivity pomocí digitálních řešení, zejména v distribuci. V roce 2016 bylo 67 % všech nových smluv zpracováno elektronicky. „Zákazníci od nás očekávají téměř okamžitou reakci, ale mj. i určitou blízkost a rady přizpůsobené osobním potřebám. Bez ohledu na to, jaký způsob kontaktu s námi si zvolí, pro ně musí být vždy příjemný, bezproblémový a vysoce kvalitní. Proto distribuční sítě adaptujeme těmto potřebám, zejména jim poskytujeme vysoce výkonné digitální nástroje k prohlubování vztahů s našimi klienty,“ říká David Poes, ředitel pro služby zákazníkům finanční skupiny AXA v ČR a na Slovensku.

Digitální řešení pozitivně ovlivňují spokojenost zákazníků. Hodnota pro zákazníky se tvoří především díky stabilním výnosům Transformovaného penzijního fondu (s 1% výnosem byla AXA druhá nejlepší na trhu) a pojištěním rizik. Zaměření na růst v rizikovém životním pojištění přispělo ke zvýšení počtu nově uzavřených smluv meziročně o 50 % a k nárůstu portfolia o 18 %. Podíl rizikového životního a neživotního pojištění v celkové produkci skupiny AXA v roce 2016 překročil 50 %.

„Naším posláním je pomoci lidem žít lepší život a být lídrem ve vybraných segmentech nabízející snadno dostupná řešení, kdykoliv a kdekoliv je naši zákazníci potřebují. Svoje poslání vnímáme mnohem šířeji než jen jako tvorbu produktů. Patří k němu i prevence, ochrana a podpora prostřednictvím co možná nejkvalitnějších služeb a dobrá znalost očekávání našich klientů,“ říká Robert Gauci, generální ředitel finanční skupiny AXA v ČR/SR a dodává: „Jako hlavní strategické priority do budoucnosti vidíme zjednodušování a další digitalizaci našich procesů, zlepšování znalosti jak stávajících i budoucích potřeb klientů díky výkonnému zpracování dat, posilování našeho modelu distribuce při využití spolupráce s externími partnery a další rozvoj naší vlastní distribuční sítě a přímého přístupu k zákazníkům.“

AXA v České republice a na Slovensku

AXA v České republice a na Slovensku působí prostřednictvím penzijní společnosti (na Slovensku pak přes doplnkovú dôchodkovú spoločnosť a dôchodkovú správcovskú spoločnosť), životní pojišťovny, pojišťovny (se zaměřením na neživotní pojištění), a investiční společnosti. Má více než 1,35 milionu aktivních klientů, 515 zaměstnanců a více než 119 miliard korun aktiv pod správou.

AXA životní pojišťovna má na pojišťovacím trhu stabilní pozici. Objem aktiv pod správou životní pojišťovny ke konci roku 2016 činil 15,7 miliard korun. Počet smluv AXA životní pojišťovny ve stejném období dosáhl více než 290 tisíc zejména zásluhou rizikového životního pojištění. Pojistné z rizikového životního pojištění meziročně vzrostlo o 38 %.

AXA pojišťovna vstoupila na trh v roce 2008. Nabízí pojištění DOMOV (nemovitosti, domácnosti) a AUTO (povinné ručení a havarijní pojištění) se širokou nabídkou různých připojištění a asistenčních služeb. Velmi žádané aktuální produkty AUTO GO a Domov IN přispěly k celkovému meziročnímu růstu pojistného o 3 %. Zlepšení technického výsledku jakožto výsledek důkladné segmentace se projevilo na celkovém hospodářském výsledku, který se v roce 2016 zlepšil ve srovnání s rokem 2015 o 50 milionů korun. AXA pojišťovna druhý rok po sobě dosáhla zisku.

AXA penzijní společnost potvrdila silné postavení na českém trhu, s tržním podílem 11 % je pátá největší podle hodnoty aktiv pod správou, která meziročně vzrostla o 4 % na 41,3 miliardy korun. Má více než 350 tis. klientů (příspěvky zaměstnavatele, které jsou jednou z jejich priorit, registruje v případě 28 % smluv). Po transformaci se AXA penzijní společnost, a. s., zaměřila na růst efektivity, a navzdory vysoké volatilitě na finančních trzích dosáhl transformovaný fond v roce 2016 velmi dobrých výsledků.

AXA investiční společnost vstoupila na trh v roce 2007 a ke konci roku 2016 měla více než 110 000 klientů. Celkově společnost spravuje aktiva v hodnotě 5,8 mld. Kč. Klienti mohou investovat do 11 podílových fondů, z nichž tři jsou „zastřešující“ fondy, které klientům umožňují investice do 1 100 nejlepších fondů spravovaných společností AXA.

Tagy AXA banky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.