Sobota 18. září. Svátek má Kryštof.

Autobazary prodávají přes internet až třetinu automobilů

Investice 14.03.2016 | 14:08 4 Komentářů

Až třetina všech ojetých automobilů, které se prodají v českých autobazarech, je prodána prostřednictvím internetu. Zákazníci pro přístup na webové stránky přitom stále častěji používají tablety a tzv. chytré telefony. Vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA, která na českém trhu provozuje síť autocenter s ojetými vozy. Společnost v loňském roce prodala přes internet téměř 5.000 vozů.

V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a pokračuje: „Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování“. Podle Foltýna jde navíc o naprosto unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek.

 Podle statistik bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci „Auto-Moto prodej“ cca 13.700.000 reálných uživatelů.  „Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy plných 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků, podobně jako je tomu například v případě elektroniky.

 Dle interního průzkumu Auto ESA přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky. „Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.

Frekvence přístupu na internet stoupá, každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokých časů. 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin. Tato čísla podle Foltýna potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí, ojeté vozy nevyjímaje.

Tisková zpráva: autobazar ESA

4 komentáře: “Autobazary prodávají přes internet až třetinu automobilů”

  1. Tomas napsal:

    prosím? tak to je teda pekny nesmysl…to se pak nemuzou lidi divit, co to maji za auto a proc se jim rozbilo 😀 auto to se musi videt, projet se s nim a pak se uvidi, a ne takhle pres internet, zlate si zajit do bazaru a vybrat si to, které mě osloví a ne tohle…omg !

  2. lupus napsal:

    Proč mě ale vůbec nepřekvapuje, že tenhle článek je od ESA? Těm je prodej online podobnej, offline by si ty šunty nikdo nekoupil =D

    • Charon napsal:

      Co to je za blbost? Když to auto chceš musíš si pro něj přijít, Česká pošta ti ho nedoručí, že? Takže si ho zkontroluješ pokud nejsi vokurka, já u nich koupil a není to žádný šunt.

  3. Komphous napsal:

    Celkem očekávatelný trend, ale já bych teda tuhle cestu nevolil. Zvlášť u Auto ESA. Bazarový auto je vždy dobré nejdříve osobně prokouknout a dle toho vybírat. A když už velký autobazar, radši bych šel ke konkurenci…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.