27. 04. 2016
Subjekty:
Allianz se musí změnit, říká CEO nadnárodní skupiny v otevřeném rozhovoru. Česko řídí přechod k digitalizaci
Provést úspěšně výraznou změnu ve společnosti se 142 tisíci zaměstnanci ve více než 70 zemích chce jasný cíl. Ten je přitom podle Bäteho velice jednoduchý – spojuje vesměs všechny dravé firmy napříč kontinenty. „Nejdůležitějším úkolem, který nás čeká, je zvýšit spokojenost klientů,“ shrnuje Bäte do jedné věty komplexní program obnovy, který v Allianz odstartoval v listopadu loňského roku. Kromě zaměření na zákazníka obsahuje také nutnost stát se z podstaty digitální firmou, potřebu technické dokonalosti, aktivního vyhledávání růstových příležitostí a zavedení maximálně transparentní personální politiky.
„Není pochyb o tom, že před námi je spousta práce. Nezahrnuje to pouze věci typu snižování počtu odeslaných dopisů a přechod k prostředkům digitální komunikace. Je to především o změně firemní kultury a otázce, jak jednáme s našimi klienty,“ nastiňuje Bäte šíři probíhajících změn. „Nejdůležitějšími prostředky jsou zjednodušení produktů a zrychlení procesů,“ uvádí. A právě to jsou oblasti, na které se Allianz pojišťovna pod vedením předsedy představenstva Jakuba Strnada zaměřuje již několik let. I to byl hlavní důvod, proč šéf české Allianz vloni řídil globální tým, který připravoval celosvětovou strategii Allianz v oblasti digitalizace.
„Musíme radikálně zjednodušit pojistné produkty a poskytnout je lidem na internetu v takové podobě, aby jim byly naprosto srozumitelné, mohli pojištění uzavřít a ušetřilo jim to čas. Současně souhlasím s tím, že mnoho částí pojištění ještě bude dlouhou dobu lepší vysvětlovat osobně, ale naším úkolem je k tomu vytvořit správnou infrastrukturu,“ uvádí Jakub Strnad. Procesní změny, které provázejí zkvalitnění služeb pojišťovny, jsou pro zákazníky obvykle nepostřehnutelné. Vidět jsou až jejich dlouhodobé výsledky a právě těch Allianz pojišťovna v posledních několika letech představila celou řadu – a na další se chystá.
„Mojí vizí je, aby už příští rok platilo, že pokud si klient začne skládat svůj produkt na internetu a v jakékoliv fázi najednou zjistí, že už by se o dalších detailech potřeboval poradit s odborníkem, tak dojde za naším poradcem, ten otevře obrazovku ve stejném místě, ve kterém klient skončil a plynule na něj naváže. Bez ohledu na to, jestli sedí u počítače, chytrého telefonu, nebo s poradcem Allianz, stále bude mít jasno,“ dodává Jakub Strnad.
I díky zefektivnění interních procesů mohla česká Allianz například již na podzim roku 2015 spustit unikátní projekt sjednocení pojistných podmínek všech klientů autopojištění na ty nejlepší a nejnovější, které lidem od té doby nabízí v rámci výročních dopisů. V červnu téhož roku zase začala prodávat inovovaný, srozumitelný produkt životního pojištění Rytmus risk, a již dříve představila autopojištění, který si každý poskládá sám sobě na míru. Pro klienty je dnes už samozřejmostí možnost elektronické komunikace, ale i správa smluv přes portál MojeAllianz, nebo také aplikace Hlášení nehody, která umožňuje řidičům po autohavárii okamžitě nahlásit škodní událost pojišťovně a plně nahrazuje tzv. papírový euroformulář.
REKLAMA