31. 10. 2017
Allianz likviduje po vichřici tisíce škod. Operátoři evidují závažné případy i úsměvné příhody
Allianz už v souvislosti s kalamitou kontaktovalo přes 4300 klientů a eviduje škody za několik desítek milionů korun. Nejčastěji jde o zničené střechy domů, chat a chalup, ale také rozbitá auta. Včerejší den zaznamenala Allianz rekordní počet volajících, kdy obsloužila během pár hodin kolem tří tisíc klientů. Škody ale mohou lidé hlásit i prostřednictvím internetu. Nejvíce jich máme ze severních a středních Čech, z Prahy a z Brněnska. V terénu už po celém území pracují mobilní technici.
V Praze a ve středních Čechách odhadujeme pojistné události na více než 10 milionů korun. Jedním z nejpostiženějších okresů je u nás Benešovsko, odkud do úterního poledne máme hlášené škody za 1,3 mil. korun. Velmi mnoho pojistných událostí je také z Ústecka a Teplicka (zatím za 2,5 milionu korun), přes jeden milion už evidujeme z Mostecka a Děčínska. Tato čísla se ale každou hodinou zvyšují. Klienti mohou případy hlásit i bez čekání na telefonu, a to prostřednictvím internetu www.allianz.cz
Největší škody napáchaly spadlé stromy, které často zcela zdevastovaly střechy domů a totálně zlikvidovaly i desítky automobilů. Zdaleka přitom nešlo o stejné majitele, protože stromy padaly i na okolní pozemky a parkoviště. Mezi závažnější případy patří i poškození fotovoltaických nebo solárních panelů. Trpěla však rovněž zvířata, kterým v jednom středočeském zemědělském družstvu ulétly přístřešky nad krmnými žlaby a nad stodolou, ve které měla uskladněnou slámu.
Stávají se nám ale i úsměvné případy. Jedna klientka například operátorům Allianz oznámila, že jí nedělní vichřice ze zahrady odnesla trampolínu. Po pár minutách však do Komunikačního centra zavolal její manžel, aby uvedl věci na pravou míru a vysvětlil, že jsou zrovna v rozvodovém řízení a že jim trampolína neodlétla, protože si ji před pár dny odvezl.
Tisková zpráva Allianz pojišťovna, a. s.