Sobota 22. února. Svátek má Petr.

30 let podnikání: česká značka má ve světě výborný zvuk

Banky ČSOB 25.10.2019 | 09:37 0 Komentářů

Výrobky s českou značkou mají na zahraničních trzích výborný zvuk a často převyšují kvalitou i tamní produkty. Hledání nových exportních trhů je pro české firmy cestou, jak se úspěšně vyhnout zpomalení v ekonomice, které už začínají pociťovat, zaznělo na diskusním setkání „30 let svobody v podnikání“ organizovaném ČSOB.

„České značky mají často větší úspěch v zahraničí než doma. My dokonce nové výrobky nejdříve vyzkoušíme za hranicemi, a až poté je začneme prodávat i doma,“ řekl spolumajitel společnosti Alcaplast František Fabičovic. Jeho firma vznikla koncem 90. let v garáži a nyní vyváží vybavení pro koupelny do sedmdesátky zemí. Souhlasil s ním Vlastislav Bříza, majitel rozsáhlého holdingu Koh-i-noor exportujícího do více než 90 států, podle kterého bylo chybou, že po revoluci tolik původních tuzemských značek zaniklo.

S uplatněním v zahraničí rozhodně nyní nemá problém ani kosmetická firma Dermacol, která již koncem 60. let pronikla do Hollywoodu, ale po revoluci začala strádat. Na nohy ji stavěla Věra Komárová s manželem. Jak sama říká, spousta výrobků se po desítky let nezměnila a ten hlavní – Dermacol Make-Up Cover – je stejný pořád.

„Značka je pro firmy naprosto klíčová, ale musí si ji vybudovat a neustále se o ni starat a rozvíjet ji,“ uvedl Marek Loula, vrchní ředitel Korporátního a institucionálního bankovnictví ČSOB. České firmy v současnosti podle Marka Louly čelí očekávanému poklesu tempa růstu ekonomiky, za kterým je zejména německá recese. „Méně tím pádem řeší nedostatek pracovní síly, což bylo doposud hlavní téma,“ poukázal. Firma Alcaplast kvůli obavám z možné krize plánuje rozšíření na východní trhy, včetně Ruska nebo Indie. Vlastislav Bříza zase nabídl jiný recept dlouhodobé úspěšnosti: „Vše, co vyděláme, investujeme zpět, nerozdělili jsme ani korunu dividend,“ prozradil.

Tweet 20

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.