CZK/€ 25.165 +0,04%

CZK/$ 23.481 +0,05%

CZK/£ 29.375 +0,05%

CZK/CHF 25.729 +0,16%

17. 09. 2014

0 komentářů

Subjekty:

MasterCard nabízí řešení namísto Opencard, inspirací je rozvoj v Londýně či Bratislavě

 


 

Umožněním akceptace bezkontaktních karet na všech linkách londýnské dopravy, které zahrnují metro, vlaky, přívozy i autobusy, MasterCard získává další z již mnoha cenných zkušeností v platbách v dopravě. Cestující pouze přiloží svoji bankovní kartu k platebnímu terminálu a nemusí řešit hotovost, pořízení Oyster Card nebo propadlou jízdenku. Bezkontaktní karty se budou používat místo zastaralé Oyster Card, u níž je nutné dobíjet kredit. Transport for London díky tomuto kroku během pěti let ušetří 80 milionů liber (téměř 2,8 miliardy korun).

PLACENÍ V DOPRAVĚ V ĆR

Podle průzkumu MasterIndex, který si každoročně nechává zpracovat MasterCard, by chtělo 52 % Čechů platit ve veřejné dopravě bezkontaktní platební kartou. Zatím existuje možnost jízdenku zaplatit bezkontaktní kartou pouze v prodejních automatech v Praze, Liberci a Brně.

„MasterCard je členem iniciativy České asociace organizátorů veřejné dopravy, která má za cíl rozvoj aktivit měst i krajů v oblasti dopravy. Na základě studie, kterou jsme v rámci této skupiny vydali, jsme schopni Praze a dalším městům u nás nabídnout konkrétní doporučení a řešení, jak nakládat s bankovní kartou nebo mobilním telefonem v dopravě,“ říká Martina Kirchrathová, Commerce Development Director MasterCard pro Českou republiku a Slovensko.

Skutečnost, že z hlediska budoucího rozvoje veřejné dopravy u nás je implementace moderních platebních prostředků naprosto klíčová, potvrzuje i letošní studie MasterCard Česká centra rozvoje.

REKLAMA

„Aktuálně v regionální veřejné dopravě existuje jedenáct krajských a tři meziměstské systémy integrované dopravy, které pokrývají 70 % území České republiky, integrující více než 200 dopravců a 112 systémů městské hromadné dopravy. V systémech existují výrazné odlišnosti jak v hloubce integrace, tak i  platebních způsobech. Vzájemně nekompatibilní platební řešení jsou hrozbou pro další rozvoj a vyšší komfort ve veřejné dopravě u nás,“ dodává Kirchrathová.

Pro dopravce, kteří chtějí využívat své dopravní karty MasterCard, nabízí řešení, které již úspěšně realizoval na Slovensku, kde Bratislavská městská karta slouží jako klasická platební karta, dopravní karta, slevová karta a lze ji využít i jako kartičku do knihovny. MasterCard se aktivně podílel na rozvoji marketingového programu, který poskytuje benefity držitelům Bratislavské městské karty s platební funkcí Maestro PayPassTM. Bližší informace jsou k dispozici na webu.

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Přinesou útoky v Rudém moři inflaci?

Útoky na lodě v Rudém moři mohou způsobit potíže mezinárodnímu obchodu. Rejdařské společnosti pozastavují dopravu důležitou tepnou a náklad posílají alternativními trasami. Ekonomikám ale hrozí, že za delší cesty a rostoucí náklady zaplatí vyšší inflací.

Text: Karel Pučelík

Foto: Zdroj: Pixabay.com

08. 01. 2024

Hyperloop: výhody a nevýhody

Vyplatí se futuristická investice do hyperloopu?

I přes komplikace způsobené celosvětovou pandemií koronaviru se vývoj nejen v technologických firmách nezastavil. Důkazem může být přelomový test amerického hyperloopu. I ten má však ke konečnému úspěchu zatím poměrně dalekou a komplikovanou cestu. Stejně jako řada mnohých vymožeností má za sebou prvotní úspěchy, ale konečnou stopkou mohou […]

Text: Karel Pučelík

30. 11. 2020


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *