Sobota 24. června. Svátek má Jan.

Velké banky přicházejí o klienty. Mladé banky je vítají s otevřenou náručí

Banky 11.01.2017 | 09:44 0 Komentářů

Klientská základna nízkonákladových bank se v loňském roce rozrostla o 15 procent. Počet klientů Air Bank, mBank, Equa bank, Fio Bank a Zuno bank překročil 2,3 milionu. Největší nárůst mezi mladými bankami zaznamenala Fio banka, které přibylo 115 tisíc klientů. 

Air Bank přivítala 100 tisíc nových klientů.  Nejrychleji se rozrostla klientská základna Equa bank (meziročně téměř o 40 procent). Naopak Zuno bank od října již nové klienty nenabírá, banku postupně převezme Raiffeisenbank.

Z tradičních bank se v získávání nových klientů dařilo podle údajů za třetí čtvrtletí 2016 Komerční bance a UniCredit. Klienti naopak odcházeli České spořitelně, ČSOB a Monetě Money Bank. Raiffeisenbank údaje o počtu klientů nezveřejňuje.

„Nejčastěji k nám klienti přecházejí z velké trojky, tedy České spořitelny, ČSOB a Komerční banky. Kromě toho svou roli sehrálo i oznámení o konci banky Zuno,“ říká Zdeněk Kovář, mluvčí Fio banky. Do Air Bank přecházejí klienti také nejvíce z České spořitelny (45 procent), ČSOB (25 procent) a Komerční banky (13 procent).

A proč to klienty do menších bank táhne? „Důvodů pro to je víc. Jednak ne všichni klienti takový účet v tradiční bance automaticky dostanou, navíc nemusí být stejně výhodný jako účet u nás nebo v další z mladých bank. Nižší poplatky už také nejsou jediným důvodem, proč lidé mění banky. Je to také přátelštější a otevřenější přístup ke klientům,“ tvrdí Vladimír Komjati, mluvčí Air Bank.

Zdroj: iHNed.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.