Čtvrtek 21. listopadu. Svátek má Albert.

Třetina pojišťoven neinformuje o všech srážkách u investičního životního pojištění

Pojištění 03.02.2012 | 10:21 0 Komentářů

Podle testu serveru Produktove listy.cz třetina pojišťoven neinformuje o všech srážkách z klientského účtu. Test prověřil informační otevřenost pojišťoven a zaměřil se na nejprodávanější druh životního pojištění – investiční pojištění.

Konkrétně se zjišťovalo, zda pojišťovna poskytuje zájemcům o pojištění a svým klientům přesný sazebník rizikového pojistného (zejména pro případ smrti).

Znát poplatek za riziko je často mnohem důležitější než měsíční poplatek“ uvedl David Vondrák ze serveru Produktové listy.cz. „Rozdíly v rizikovém pojistném mohou být značné. Zatímco jedna z pojišťoven stejně starému muži (30 let) s pojistnou částkou 1 mil Kč strhne měsíčně 91 Kč, druhá rovných 180 Kč. Za jeden rok tak klient u první pojišťovny ušetří 1068 Kč, což je často více než měsíčně placené pojistné. U měsíčního poplatku jsou rozdíly pouze 10–20 Kč.“

V rámci výkonu dohledu ČNB posuzuje, zda pojišťovny jednají s odbornou péčí, tedy mimo jiné zda řádně informují zájemce o uzavření pojistné smlouvy životního pojištění.“ Právě to je důvodem, proč „v současné době ČNB připravuje materiál metodické povahy k tématu plnění informačních povinností při sjednávání a během trvání životního pojištění, jehož cílem je explicitně vyjádřit očekávání ČNB ve vztahu k plnění informačních povinností směrem ke klientům, resp. zájemcům o životní pojištění,“ uvedla Petra Hájková z České národní banky.

Zdroj: Tisková zpráva serveru Produktove listy.cz
 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.